Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ascha
#713739
Ascha krijgt nu 4 maanden carnibest.Ze is hier enorm van opgeknapt. We hebben beide de smaak te pakken.Ik wil nu ook Barf gaan geven en ik ben voorzichtig begonnen met kippennekken en vleugels.Ook lappen vlees en pens. Nu krijgt ze elke keer na het eten van botten diaree,terwijl het toch beginnersbotjes zijn. Ze kauwt ze wel goed.

Misschien wel handig om iets van haar medische achtergrond te weten. Ze heeft anaal-fistels en ik kom sinds juni met haar bij Den Hoek (hollistische dierenarts)
Ze is daar behandeld en hoewel haar conditie zeker is verbeterd, verdwenen de fistels niet.
In oktober konden ze niet veel meer voor haar doen en besloot ik met kvv te beginnen.
We spraken af om na vier maanden weer terug te komen voor controle.
Dat was dus afgelopen week. Ascha heeft nog 1 fistel die bijna dicht is.
Ze werd weer doorgemeten met de Lecher antenne en de dierenarts werd helemaal enthousiast. Een goed beeld van een hond voor en na versvlees.
Ze zei dat ze ook steeds meer vers vlees gingen adviseren en dat het beeld van Ascha
heel positief was,een enorme verbetering.
Alleen de werking van de darmen konden nog beter, dus we gaan ook door met de probiotica.

Nu is mijn vraag of het daarvan kan komen dat Ascha diaree van botten krijgt.
Van de carnibest(met gemalen bot) en grote stukken vlees heeft ze prima ontlasting.
Weinig en stevig. Bij grotere stukken bot dus niet.

groetjes Marijke
Door Happy Tail
#713795
ik zou eerder zeggen dat bot juist stopt. Maar niet iedere hond is natuurlijk hetzelfde.
Nee ik heb hier even geen concreet antwoord op

wel geweldig dat we weer iemand enthousiast hebben gemaakt nietwaar. En het is nu zelf meetbaar geworden ervoor en erna.
Door Lil
#713836
Echte diarree of diarree, omdat er als het waren een stop in de darmen zit? Verstopping uit zich ook wel eens via diarree en pas daarna komt het harde gedeelte. Maar goed als de darmwerking beter kan, dan zal het vast wel gevolgen hebben voor het verteren van botten. Of geef je in verhouding te veel orgaan en spiervlees en te weinig bot? Ik weet niet zo goed hoe het bij carnibest is, maar als ik zelf gemalen vlees bestel (enkelvoudig gehakt of door de vleeswolf gehaald, geen kvv), dan valt me op dat het percentage bot heel hoog is (veel kale karkassen erin), terwijl als ik kippennekken of ribben geef, dan is het meestal niet nodig dat ik nog spiervlees toevoeg.
Door Ascha
#713852
Ze heeft dan echt diarree,zonder harde stukken.
Wanneer ik een deel carnibest vervang voor ander vlees, is dat spiervlees of pens.
Ik durf niet goed andere botten te geven zolang ze zo reageert op kippenbotten.
Van de gemalen botten in carnibest heeft ze geen diarree, vandaar dat ik niet snap dat ze het van de kippenbotten wel krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door