Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benthe
#711294
Benthe is allergisch (vermoed ik)
Ze houdt in ieder geval geen rauwe kipproducten binnen (Rauw ei, rauwe kipfilet, en ook niet de energique waar kip in zit)

Wat zijn nog meer beginners maaltijden en vooral botten?
Ik hoorde al pens, dus als we binnenkort wat pens halen krijgt ze dat. Maar aan wat voor botten kan ik haar laten wennen?
Door Benthe
#711318
Zit daar verschil in? Mn ouders kochten energique 1. Spoog ze uit, heb later zelf even gekeken en dr zat kip in, dacht dat t maar een soort was.
Ik ben zelf niet daar geweest bij die winkel weet dus niet wat er in andere dozen zat.

Ok dat zijn ook zachte botten? Ga ik die eens halen van de week.
Door Hanny
#711384
Om nu al gelijk aan een allergie te denken is misschien wat snel.
Het kan zijn, dat ze nu net wat slecht te pas is.
Ik zou het gewoon nog eens een paar dagen proberen, alleen kvv en dan later nog eens iets van een nekje, of karkasje erbij. Rustig aan doen.
Ik zou niet beginnen met te denken, na een paar keer spugen, dat je hond niet tegen kip kan.
Het kan wel hoor, maar daar moet je toch wat meer zekerheid over hebben.

Hanny
Door Boefke
#711393
Omdat je zo expliciet zegt dat hij alles met kip uitspuugt, dacht ik dat je misschien andere soorten zonder kip ook had gegeven waarbij hij dat niet doet. Je kunt ook andere kvv soorten proberen.

Eendennek en parelhoenkarkas zijn iig ook zachte botten ja.
Door Benthe
#711409
Hanny, is niet nu hoor.

Paar maanden geleden met een rauw eitje, alles eruit gekotst.
Later met een stukje kip, alles eruit. Weer later een rauw eitje, alles eruit.
En nu energique met kip.

Ze krijgt wel vaker andere kvv (rodi) lam, rund, pens, lamshart, gaat allemaal goed. Alleen zodra ze kipproducten krijgt begint ze te spugen

Maar t is zo vaak gebeurd dat ik liever niet t risico neem, ze voelt zich zo rot dan als ze kip heeft gehad
Door Lizzy
#711430
In plaats van kip kun je inderdaad eendennek, eendkarkas, parelhoenkarkas (of hele parelhoen), konijnkarkas of heel konijn of konijnenbout, hele kwarteltjes geven. En als dat goed gaat: ook kalkoennek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door