Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#707196
Van de week heb ik gehoord dat het aantal salmonella besmettingen steeds meer toeneemt, omdat het bacterie zich steeds meer ontwikkeld en ook bijna niet meer gevoelig voor hitte blijkt te zijn...

Een echte barfhond of niet, zou dit niet toch ook schadelijk kunnen zijn voor je hond, wetend dat de bacterie steeds schadelijker blijkt te worden, maar zich ook steeds verder ontwikkeld en steeds beter bestand wordt tegen de omstandigheden wat de bacterie normaal gesproken uitroeien?
Door roefus
#707371
[quote="Ramona"]
Van de week heb ik gehoord dat het aantal salmonella besmettingen steeds meer toeneemt, omdat het bacterie zich steeds meer ontwikkeld en ook bijna niet meer gevoelig voor hitte blijkt te zijn...

Een echte barfhond of niet, zou dit niet toch ook schadelijk kunnen zijn voor je hond, wetend dat de bacterie steeds schadelijker blijkt te worden, maar zich ook steeds verder ontwikkeld en steeds beter bestand wordt tegen de omstandigheden wat de bacterie normaal gesproken uitroeien?
[/quote]

Als die bacterie zich zoooo sterk ontwikkelt dat hij ongevoelig voor verhitting wordt, dan zou dat dus betekenen dat weldra ook mensen geen gebakken kipfiletje of eitje kunnen eten?
Als dat zo zou zijn, dan denk ik toch dat bijvoorbeeld kip ook niet langer meer voor menselijke conxumptie aangeboden zal kunnen worden?
Door Ramona
#708866
Voor mensen zou dat idd kunnen beteken dat men wellicht geen gevogelte meer zou kunnen eten. En als het maagzuur van honden zo ontzettend sterk is en de bacterie hier dan ook echt niet tegen bestand zou kunnen zijn, dan zouden zij wel nog gevogelte kunnen eten :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door