Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#707175
Vraagje:
Ik heb al verscheidene keren gelezen dat pens als volledige maaltijd gegeven wordt...
Maar is dat dan de enigste keer dat ze die week organen krijgt? Aangezien ze het best een groot stuk pens ineens krijgt?
per week mag ze ongeveer 310gr orgaan hebben...geef ik dan zoveel pens, of bvb 200gr pens in een volledige maaltijd en dan nog eens 110gr kippehart of lamshart of...?
Groeten
Cylke
Door Lizzy
#707177
Je kunt prima 1 keer per week een maaltijd geven met alleen pens. Dit maakt de maaltijd niet compleet, maar met barf werk je ook niet met complete maaltijden. Alleen pens als orgaanvlees is te weinig. Je geeft het beste ook hart en lever en bijv. nier. 

Die 310 gram, hoeveel % van het totaal is dat? Als dat 15% is en je wenst persee 1 keer per week een pensmaaltijd te voeren: dan kun je bijvoorbeeld het totaal aan orgaanvlees ophogen naar 20%. En daarvan ongeveer 10% pens geven (komt allemaal niet zo krap joh!). Het mooiste is wel als je ook zo'n 10% ander orgaanvlees dan pens geeft.

Je kunt ook nog de ene week pens en de andere week ander orgaanvlees geven.
Door cylke
#707184
Ok  :)
Goh, in het begin kijk je wel op de gram hé, het is zo'n beetje ingewikkeld  ;)
Ze doet het nu al goed op kippenek en kippevleugels. Vanmorgen heeft ze de eerste keer pens gehad.
Inderdaad, 15% orgaan  :)
Groetjes en bedankt voor het snelle antwoord.
Door amiwoods
#707191
ik geef 1 dag in de week pens als maaltijd en 1 dag in de week alleen organen een combi van hart, lever en nieren. de ene keer van rund de andere keer van kip en als ik aan kan komen van geit of schaap.
ik reken overigens pens niet als orgaan vlees, maar daar verschillen sommigen van mening.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door