Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jacky2004
#707085
hoi hoi

ik heb haaskarbonade gekocht bij de AH... mag mijn hond dit ook?


en ik heb kippenhartjes en kippenlevertjes, kan ik dit samen geven?
(hij krijgt dan iets minder kvv)

alvast bedankt
Door macgirlie
#707095
Nee, niet doen. Haaskarbonade is varkensvlees en hoewel de kans niet zo groot is, kan je hond van rauw varkensvlees erg ziek worden. Ziekte van Auzjinsky of zo iets.
Door jacky2004
#707100
macgirlie schreef: Nee, niet doen. Haaskarbonade is varkensvlees en hoewel de kans niet zo groot is, kan je hond van rauw varkensvlees erg ziek worden. Ziekte van Auzjinsky of zo iets.
ooowww, hij krijgt namelijk wel een een stukje varkensvlees (klein stukje)
wat voor vlees zou ik dan voor hem kunne kopen. wat ik gewoon bij de supermarkt kan halen
Laatst gewijzigd door jacky2004 op vr 09 feb 2007, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#707106
Bij de supermarkt koop je: alles van kip, alles van rund, alles van lam; dat kun je je hond voeren.
Door tiny
#707361
;D vergeet kalfsvlees niet, ookal is dat dan wat duurder voor een keertje wel lekker! ;D ;D
Door Nelly
#707365
Geen varkensvlees geven, alleen rund/kalf, schaap/lam, kip/kuiken, paard en konijn mag ook. Als-ie vis lust mag dat ook.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#707375
Nee,mijn Shelties krijgen nooit 1 stukje varkensvlees.Al is het een stukje van 1 cm3,nooit. Ik heb ooit de nood-pijn kreten van een Schotse Collie gehoord met ziekte van Aujezky en dat vergeet ik nooit meer.De hond is ingeslapen.Genezing is NIET mogelijk.Vandaag wordt het hart en geitenvlees + een rauw eitje.
Door jacky2004
#707422
bedankt voor de reactie.
ik heb hem net kippenlever en kippenhartjes door elkaar gegeven.
kan ik nu bijv. lamshart met rundvlees door elkaar geven???


alvast bedankt
Door Cathelijn
#707425
jacky2004 schreef: bedankt voor de reactie.
ik heb hem net kippenlever en kippenhartjes door elkaar gegeven.
kan ik nu bijv. lamshart met rundvlees door elkaar geven???


alvast bedankt
ja hoor, dat moet geen probleem zijn.
Door judith1967
#707718
Ik las dat je ook Kvv geef.
Ik kvv zit al genoeg orgaan,dus als je iets wilt geven,dan kan mss  beter iets van spiervlees geven,of vis.
Door jacky2004
#708332
judith1967 schreef: Ik las dat je ook Kvv geef.
Ik kvv zit al genoeg orgaan,dus als je iets wilt geven,dan kan mss  beter iets van spiervlees geven,of vis.

kun je mij een paar voorbeelden geven? ik moet het wel bij de supermarkt kunnen kopen.
ga volgende maand verhuizen en daar is 1 x per week een markt, dus dan kan ik meer vlees kopen enzo.
Door tieneke
#708335
jacky2004 schreef: kun je mij een paar voorbeelden geven? ik moet het wel bij de supermarkt kunnen kopen.
ga volgende maand verhuizen en daar is 1 x per week een markt, dus dan kan ik meer vlees kopen enzo.
Runderlap/lamsvlees/rauwe vette vis etc.
Weet niet of je honden al botten gewend zijn?
Anders beginnen met kippennekken,hierna eens een kipkarkasje etc,dit zal je ongetwijfeld op de markt bij de poelier kunnen kopen.
Door jacky2004
#709036
[quote="tieneke"]
Runderlap/lamsvlees/rauwe vette vis etc.
Weet niet of je honden al botten gewend zijn?
Anders beginnen met kippennekken,hierna eens een kipkarkasje etc,dit zal je ongetwijfeld op de markt bij de poelier kunnen kopen.
[/quote]
hoi
nee mijn hond eet nog geen botten.
ik moet het vlees ook nog in stukken snijden, hij weet namelijk niet wat hij ermee aan moet.
paardenvlees (in blokjes gesneden) en lamshart in 4 stukken gesneden. eet hij goed.
hij kauwt ook alles goed.
ben vandaag naar 3 poeliers geweest maar kan geen kippennekken krijgen.
morgen ga ik bij een andere poelier vragen of ze dat hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door