Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jantjehermien
#707003
Ik werk in een kapsalon en hondentrimsalon.Dan komt het natuurlijk ter sprake.Met name in de trimsalon promoot ik het wel.In de kapsalon heb ik het er liever niet over. Een aantal collegas vinden het  wel gek dat ik ze bv een lamskop geef en dat is natuurlijk leuk om aan klanten te vertellen.Dan hoor je toch wel rare reakties.Vanmorgen nog iemand die vertelde dat dr moeder dr hond zn leven lang alleen maar hart at en dat die daarmee 17 jaar was geworden.Dan kan ik het niet nalaten om te zeggen dat ie dan veel geluk heeft gehad.En of moeder zelf ook oud was geworden op alleen een gehaktbal :-[
Gebruikersavatar
Door Pauline
#707009
Ik krijg vaak te horen dat mijn teckels er zo anders uitzien dan de gemiddelde teckel. Zo flink en mooi gespierd, tja.... da's koren op mijn molen. Ik laat dan absoluut mijn vers vlees praatje horen..... ;D ;D ;D

Maar goed... ik vertel en doe mijn zegje en thats it! Ik ga een ander niet voorschrijven wat zij moeten doen. Tot zo'n 2 jaar geleden deed ik het weinig anders dan het gros van de hondenbezitters.... :-\ :-X :(

Ik krijg eigenlijk nooit commantaar, misschien wel om dezelfde reden als Lizzy aangeeft, ik ben weinig toegankelijk voor negatief commentaar. ;D ;D ;D ;D
Door Netty
#707149
hier reageer ik ook niet meer.....want ze koken hier alles, heet ook home cooked meal, en ik vind het eigenlijk best, zielig voor de honden, maar je kan ze niet allemaal 'redden'
maar van de week kreeg ik de mooiste uit mijn "vers leven"
van lamsvlees gaat het haar uitvallen van je hond, ze worden al met een stukje rauw lamsvlees kaal ;)
waar halen ze het vandaan...........als je dan vraagt of ze het gezien hebben of ergens gehoord, is meestal het laatste van toepassing, en dan laat ik het maar........ :-X
Door Lil
#707152
Alhoewel ik heb al een aantal mensen aan het barfen gekregen, behalve mijn moeder en zus  twee vriendinen full time barf en twee part-time barf (volgens mijn gaan die binnenkort op full-time over). Nou dan heb ik eer van mijn werk, Boris is het voorbeeld van waarom barf (ik vraag me af of ik hem anders met die chronische darmontstekingen nog wel zou hebben gehad....). Voor kattenliefhebbers is Scooby het voorbeeld, die wilden we laten inslapen omdat ze vijf keer per jaar een obstructie had door de struviet, dan weer bij de da was voor een paar dagen etc. Geen een voor en urineverzuurders hielp. Nou chinese kruiden en urineverzuurders en sinds ander half jaar alleen maar barf en het is de mooiste kat van het hele dorp (vinden zelfs andere mensen en niet alleen de trotse baas), met de meeste energie en is kern en kern gezond. Dat verkoopt.
Aan buitenstaanders verkoop ik mijn praatje niet, de helft van de boeren hier voert bonzo omdat je die in de supermarkt kunt kopen, dan hoeven ze niet extra te rijden voor het voer  :-X :o Denk je echt dat die mensen gaan barfen?

Haha en dat leeftijdsprobleem.... hier wilden ze me iedere keer, als boer met de zoveelste hond, adviezen geven over hoe ik met mijn hond moest omgaan. Totdat ze merkten dat Boris dingen kan en doet die veel honden echt niet doen en dat hij altijd luisterd, nou ja in 99% van alle gevallen op het eerste commando, maar altijd op een dringend tweede commando. Tja en toen gingen sommige mensen mijn advies vragen ipv andersom. Tja en toen ging iemand naar een super cursus in Duitsland was misschien zelfs wat voor mij..... totdat hij Zaterdags merkte dat ik zijn instructrice was. HAHA, maar sindsdien nemen ze ook van me aan dat barf niet slecht is... maar of ze het zelf willen gaan doen, daar ga ik niet over.

Toen de da die de rug van Boris beoordeeld heeft vroeg wat ik voerde gezien zijn goede vacht heb ik het hem verteld en hij durfde niet meer dan oh, ja, u zult het wel weten.... uit te brengen. Misschien is het een kwestie van oefenen en dan geven ze vanzelf geen weerwoord meer.  ;D ;D ;D
Door nikeey
#707236
ik reageer er niet eens meer op geen zin in.

als mensen er problemen mee hebben is het hun probleem en niet de mijne me honden doen het er perfect op  :)
Door Nataschja
#707254
Ik praat er eigenlijk ook niet over met andere mensen, alleen als ze er om vragen.
En dan denk ik iedere keer weer: shit, daar komt die discussie weer !!!
Mensen hebben altijd een antwoord klaar en het is eigenlijk nooit positief.... er is nu nooit iemand die geinterresseerd gereageerd.
Altijd moet ik me zelf verdedigen waarom Bailey vers krijgt.

En vooral met mijn schoonmoeder heb ik problemen over vers en BARF.
Zij denkt omdat ze zelf een hond gehad heeft 12 jaar dat ze alles beter weet.... echt om gek van te worden.
Ze geeft hem gewoon vanalles te eten wat ik bijvoorbeeld helemaal niet wil dat Bailey te eten krijgt.
Brood met pate en leverworst of pudding....
En als ik dan kwaad ben krijg ik zo een reactie van: kind, je bent pas 21 en hebt 2 maanden een hond, wat weet jij nou van honden ( dat zegt ze dan niet maar komt er wel een beetje op neer )
Door tieneke
#707288
In Nederland waren de meeste mensen kompleet in shock als ze hoorden wat de Nollebakkers aten,ze vroegen er altijd zelf naar...zo van: welk merk brok voer jij?
Als ik dan vertelde dat ze rauw vlees kregen bleven ze maar doorzagen over dat je kippenbotten  eerst moet koken  :o,salmonella,gevaarlijke botten,teveel eiwit en de ergste ziektes...want dat hadden ze gehoord van hun Da  ::) Ze liepen zelf de deur volledig plat bij hun dierenarts, dit voor de jarenlange jeukproblemen en diarree problemen van hun honden en vonden het doodgewoon als er weer een Prednison spuit werd ingeramd of de zoveelste ab kuur er tegenaan werd geknald...kon geen kwaad hoor zei de Da  ::)

Hier in Tsjechie is het al niet veel anders ,zelfs onze 3 Da's waren(waarschijnlijk nog steeds) in shock toen de ene  vroeg wat onze honden aten  ;D zal de geschrokken gezichten niet snel vergeten  ;D
Met de poezen laten steriliseren lag er bij 1 poesje als lokmiddel een klein kippennekje in de kooi die de poes van de stress gelukkig niet opat...je had die gezichten van die 2 dokters moeten zien toen ze dit rauw-attribuut zagen liggen  ;D
Is verder toch hun probleem?
Laat ieder lekker de vrije keus hebben tussen brok en rauw,ik probeer niemand te overtuigen en zeker tegen mij moeten ze er niet over beginnen dat rauw gevaarlijk/slecht is,de tijd dat ik mij verdedig of dit uitleg aan mensen die toch niet geinterresseert zijn ben ik allang voorbij...zonde van mijn tijd.
Mijn honden en katten eten in ieder geval supergezond!
Door Mevroi Kruim
#707414
Ik vertel alleen over barf als mensen vragen. Zoals dierenartsen bv  :P Maar dan tolereer ik ook geen gezever over gevaarlijk eng en wat dies meer zij. Ik vraag dan meestal of ze zelf ook astronautenvoer eten en/of het hun kinderen geven, of dat ze volgens de adviezen van de Voedingsraad eten (vers, vers en nog eens vers, en zelf samengesteld). Meestal snoert dat de monden wel. En anders kijken ze maar naar mijn beesten, het levende bewijs dat zelf samenstellen geen hogere wiskunde is.

Kom ik elders mensen tegen die opmerken dat mijn honden er zo goed uitzien dan draai ik idd het vers-praatje af. En dan zien ze maar. Of ze vragen door, of niet.
Door Daphne
#707577
[quote=""inge""]
Meestal zeggen ze: je geeft ze toch geen botten????? Dat is gevaarlijk hoor!  ;D
[/quote]
Ja, want ze worden er agressief van!! Als honden rauw hebben gegeten zullen ze hetgeen ze hebben gegeten willen vangen.... Allemaal fijne waarschuwingen.

Als jij een haring hebt gegeten en je zwemt 's zomers in de Noordzee dan krijg je toch ook geen moordneigingen??
Door Netty
#707580
Daphne schreef: Ja, want ze worden er agressief van!! Als honden rauw hebben gegeten zullen ze hetgeen ze hebben gegeten willen vangen.... Allemaal fijne waarschuwingen.

Als jij een haring hebt gegeten en je zwemt 's zomers in de Noordzee dan krijg je toch ook geen moordneigingen??
zou dat het zijn waarom sommige mensen zo liggen te happen in het water 8)
Door eefje
#707609
ik ging bij de slager botten halen en toen moest ik ze beslist even koken en ook niet zelf in gaan hakken(voor het koken) want dan krijg je splinters en die zijn gevaarlijk!

ik heb maar ja en amen gezegd :D
discussies begin ik niet meer aan,ik word er soms gewoon kwaad om als mensen steeds suggereren dat ik mijn hond bijna mishandel door hem kvv/barf te voeren.ik weet dat ik dat ook doe als ik zeg dat kvv/barf veeeel beter is dan brok maar ik heb deze site waarnaar ik kan verwijzen en die mensen kunnen alleen maar zeggen dat de reclame en de da het zeggen......dat de hond elk jaar 3keer minimaal naar de da moet dat vergeten we voor het gemak even.
Mijn da weet niet eens meer hoe mijn hond eruit ziet ;)

groetjes eefje
Door Eef+Stippels
#707612
Hier ook geen positieve reacties, wel waarschuwingen, rauwe kip is gevaarlijk, de botten splinteren etc. Ik merk ook dat mensen niet op een verhaal over gezonden voeding zitten te wachten, ze willen zonder schuldgevoel lekker hun goedkope brokken blijven voeren en daarbij het gevoel hebben dat ze het goed doen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#707613
ik heb nu wel geleerd om het er maar niet zomaar met iederen over te hebben, want voor je het in de gaten hebt sta je jezelf te verdedigen waarom je rauw voert ;)
Maar wat je veel hoort is inderdaad: ze lopen tekorten op, van bloed worden ze vals, botten zijn gevaarlijk, honden zijn geen wolven, enz, enz. O, ja......mijn DA zegt dat........nou ja dat kunnen jullie wel zelf invullen.
Mensen die er in zijn geinteresseert, praat ik er mee over. Als mensen vragen wat voer jij? Dan vertel ik dat we rauw voeren, maar lang niet meer van die ellenlange verhalen als voorheen.
Wat wel een leuke anekdote is, een cursist van mij is enkele jaren geleden geemigreerd naar Frankrijk. Ik heb nog geregeld mail contact met haar. Ze heeft 3 honden, waarvan er eentje ziek is, en ze mailde mij wat ze kon doen. We hebben het over rauw voeren gehad, ik heb haar de site van BP doorgegeven, en ze is zich er wat in gaan verdiepen. En ze is nu ook hier en daar wat aan het sprokkelen geslagen. Nu mailt ze me af en toe met allerlei vragen. Ik vind het leuk om mijn (bescheiden) kennis nu eens door te geven. Leuk toch :) :)
Laatst gewijzigd door *Monique op zo 11 feb 2007, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door irmaa
#707624
Natuurlijk praat je als je honden hebt over allerlei dingen , voeding komt echt alltijd tersprake. Bij veel dierenartsen hoef je er niet mee aan te komen- slecht, niet compleet, honden zijn vaak allergies voor dierlijke eiwitten enzenz. Tanden..... krijg je gelijk die pedigreedingen mee....
Maar goed ...
Ook wel problemen met mensen die zg holistisch of biologisch voeren zoals eagle pack ( buitenland) dat is het beste wat je kan geven, laatst nog een kleine aanvaring hierover gehad. En als ik dan zeg tegen de holistisch geven mensen: BARF:  Dat is pas holistsch.... ( Brok kan nooit holistisch zijn in mijn idee en dat zeg ik dan ook) Wordt niet in dank afgenomen in tegendeel  ze worden dan erg boos.
En dan heb ik het vaak nog maar over kompleet vers voeren... BARFen is al helemaal erg, vaak ook bij mensen die al jaren vlees ect geven: er wordt dan toch gauw gezegt: met barf eten ze alleen botten. Dus dan blijkt dat ze er toch niet echt in hebben verdiept .
Maar ik merk wel om mij heen dat steeds meer mensen een eerste stap maken, steeds meer gaan in ieder geval een maaltijd per dag vers voeren... kleine stapjes vooruit... maar dit is een begin.
Door *Natasja*
#707626
Mijn omgeving vindt het maar raar en vooral eng wat wij de honden voeren (ik vond BARF ook eng hoor, vóór ik mij erin verdiept heb). Zodra 1 van de honden eens een keertje ziek is (wat nu veel, maar dan ook veel minder voorkomt dan toen ze nog brokken aten), zegt mijn moeder: "ik denk dat het door het verse eten komt wat ze bij je krijgen". Vergeet ze wel even dat met name Beau, toen hij nog brokken at, minimaal 1 keer in de 2 weken overgaf, vooral 's nachts. Ik heb me er toen nooit druk over gemaakt, omdat ik dacht dat het "normaal" was  :-[ Maar nu zie ik dat het helemaal niet normaal was...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door