Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan-
#702087
Wat ik me nou afvraag is het volgende.

Bij het programma kassa is al een aantal keer een onderwerp geweest betreffende hondenhandel.

Wat  ik mij nou afvraag, in  hoeverre zouden zij de waarheid over brokken zeggen? stel iemand stuurt een brief met hierin uitleg over barf en wat onderzoeken die zijn geweest over de gezondheid icm barf en brokken

Lijkt me zelf toch wel erg lachuh om op tv te horen in een goed bekeken programma dat brokken eigenlijk toch wel ERG slecht zijn en dat door brokken zoveel ellende is en zoveel dierenartsen toch wel erg druk hebben e.d.

Stel er zijn hier mensen die zoiets hebben van ja doen, dan wil ik best eens ( hoop met wat hulp) een brief schrijven met hierin de oproep of ze eens iets kunnen vertellen enzo
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#702200
marjan- schreef: Wat ik me nou afvraag is het volgende.

Bij het programma kassa is al een aantal keer een onderwerp geweest betreffende hondenhandel.

Wat  ik mij nou afvraag, in  hoeverre zouden zij de waarheid over brokken zeggen? stel iemand stuurt een brief met hierin uitleg over barf en wat onderzoeken die zijn geweest over de gezondheid icm barf en brokken

Lijkt me zelf toch wel erg lachuh om op tv te horen in een goed bekeken programma dat brokken eigenlijk toch wel ERG slecht zijn en dat door brokken zoveel ellende is en zoveel dierenartsen toch wel erg druk hebben e.d.

Stel er zijn hier mensen die zoiets hebben van ja doen, dan wil ik best eens ( hoop met wat hulp) een brief schrijven met hierin de oproep of ze eens iets kunnen vertellen enzo
Ik weet het niet. Het is moeilijk in te schatten. Vergeet niet dat de brokkenindustrie (en daaraan gekoppeld ook het grootste deel van de dierenartsen) veel macht en dus invloed hebben. Dus om op tv te verkondigen dat brokken slecht zijn, zal niet makkelijk worden. Beter kun je gewoon 'het woord' verspreiden zodat steeds meer mensen gaan inzien dat ze hun honden gezonder kunnen gaan voeren. Mensen moeten het zelf doen en dan bewijst het zichzelf. Ik zie dat zoveel om mij heen. Als mensen eenmaal de stap durven te zetten naar vers (meestal omdat ze een probleem hebben met hun hond die geen brokken wil eten of het niet verdraagt), zien ze het met eigen ogen en zijn ze overtuigd. Je moet het gewoon doen!
Door Lizzy
#702205
Het is niet dat ik Kassa verdenk van onfrisse praktijken, maar die gaan echt niet op TV roepen dat brokken slecht zijn. Daarvoor is gewoon te weinig 'bewijsmateriaal'. Ze vragen zoiets na bij een 'onafhankelijk dierenarts' (zoals een Robert van der Molen-achtig-typ) en die zegt direct "ongezond? Welnee". Klaar, einde verhaal. Ik zou zelf geen zin/tijd hebben om daar energie in te steken.... Maar wat let je!
Door marjan-
#702344
ja goed ik weet niet in hoeverre zij eerlijk daarin zullen zijn. en als je genoeg bewijzen voor hun neus zet, zij eerlijk zijn of dat ze zich laten omlullen door een dierenarts.
Door ~Joke~
#702392
Het onderzoek is door keuringsdienst van waarde gedaan. Ze kwamen nergens een fabriek van brokken in, maar mochten wel bij energique een kijkje nemen.
Door marjan-
#702658
Joke Miedema schreef: Het onderzoek is door keuringsdienst van waarde gedaan. Ze kwamen nergens een fabriek van brokken in, maar mochten wel bij energique een kijkje nemen.
Ja goed dat zegt sowieso al genoeg.

En als je dit neerlegt naast
- de verhalen ( wat ze ook zo na kunnen gaan) dat er wordt lesgegeven in opleidingen voor da door mensen van brokkenfabrikanten in voedingsleer.
- gaat kijken naar de geschiedenis van de hond ( laatste 100 jaar) en hiermee de klachten die de honden hebben icm met het krijgen van brokken
- er zijn volgensmij toch ook wel diverse onderzoeken naar klachten van honden die brokken hebben gekregen waaruit toch wel blijkt dat het door brokken komt
( australische veearsten hebben geloof ik een onderzoek gedaan naar heup problemen, en kwamen uit dat dit vaak wordt veroorzaakt ook door een tekort van vitamine c)
Maar als ze niet alleen mar uitgaan van wat een da zegt, maar gewon wat meer info zoeken op internet, en voedingsdeskundige dan zullen zetoch wel moeten zien dat barffen beter is.
Door Annicha
#702682
Ik denk niet dat het werkt, het is namelijk "gewoon" om je hond/kat brokken te geven. Er word al jaren geadverteerd dat het gezond is en dat alles erin zit wat je beestje nodig heeft. Het zou dus betekenen dat diervoedergiganten zouden moeten zeggen dat hun versie van brok ongezond is.
marjan- schreef:


- gaat kijken naar de geschiedenis van de hond ( laatste 100 jaar) en hiermee de klachten die de honden hebben icm met het krijgen van brokken
- er zijn volgensmij toch ook wel diverse onderzoeken naar klachten van honden die brokken hebben gekregen waaruit toch wel blijkt dat het door brokken komt
( australische veearsten hebben geloof ik een onderzoek gedaan naar heup problemen, en kwamen uit dat dit vaak wordt veroorzaakt ook door een tekort van vitamine c)
Je kan dit vergelijken met de zuivellobby, je kan niet zonder melk word er geroepen maar uit een heleboel onderzoeken blijkt dat het ongezond is.

De reactie van mensen is dan; mijn opa dronk elke dag een liter volle melk en is 93 geworden in goede gezondheid.

Dezelfde reactie die je nu krijgt als je vertelt dat je een barfhond hebt.......

Het enige wat er uit zal komen zal zijn dat er altijd dieren zijn die het op een bepaalde brok niet goed doen en dat die dan een andere moeten hebben.

Ik denk dat je het beter in je eigen omgeving kan houden, bekenden kunnen zien dat je hond en kat er beter uitzien en zullen het alleen daardoor eerder proberen.
Laatst gewijzigd door Annicha op za 03 feb 2007, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door