Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maggie
#696325
Onze hond is een kruising dwergschnauzer/cairnterrier van 9 jaar.
Voor onszelf houd ik ook al niet van "kant en klaar" wegens de vele toevoegingen die joost mag weten wat doen in je lijf.
Na me er in verdiept te hebben ben ik de keuken in gegaan en eerst maar eens een "groenteprutje"geprobeerd. Een stukje broccoli, een wortel ,een klein stukje paprika een ei een scheutje yoghurt een visoliecapsule en een snippertje knoflook.
Ik had 't bijna zelf opgegeten!
Dat is ook een voordeel, dit stonk in elk geval niet.
Vlees had ik niet zo gauw voor handen , ik was benieuwd hoe de hond zou reageren na een leven lang Smolke sensitive brokken.
Heerlijk vond ze het , en dat terwijl ze eigenlijk haar eten vanmorgen al had gehad!
Maar ach...voor een keer.
Een beginnend succes dus denk ik, maar nu verder.
Ik zie alleen wel een beetje op tegen smerige dingen zoals me aanstarende vissekoppen of poten van dieren of zo, :P dat lijkt me helemaal niks hoor, dus ik houd 't een beetje "clean" denk ik met af en toe carnibest en kippevleugels (dat gaat nog).
Wordt vervolgd........
Ik kwam via de teckelsite trouwens op Barfplaats, ik had nog nooit van deze manier van voeren gehoord! We overwegen om er een ruwhaarteckel bij te nemen  en de leukste en mooiste worden vaak al zo gevoerd lijkt wel dussssss daar gaan we dan.
Door Happy Tail
#696353
jahaaa straks weer een blije hond die gewoon door voer te eten waar ze voor gemaakt zijn van die rare speciale brokken af kan. En dan maar een dierenarts zien kijken:-)

ach ik had in het begin ook moeite met het echte werk, maar nu leg ik gerust een halve lamskop voor Baya.
komt vanzelf goed. Eerst rustig opbouwen met kipvleugeltjes ed en voor je het weet barf je 100%

Barfplaats wordt gesponsord door