Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door peerle
#696043
geer schreef: Ongetwijfeld went het. Maar mijn hondjes mogen geen heel lamskop, en dus moet dat ding in duzend stukskes gehakt worden. En dat....dat was het enige dat Geer de bloeddorstige hakker niet kon, vooral niet toen hij zijn tong naar me uitstak en een oog eruit plopte.
;D ;D ;D  jekkes het idee alleen al !
Door 202Spots
#696046
peerle schreef: Kuikens heb ik nog niet gegeven dus dat weet ik echt niet, denk dat ik het wel vrij vies zou vinden.
Alvast 'n voorproefje dan?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Pauline
#696074
Ik kan geen eendagskuikens voeren en voor de rest heb ik nergens problemen mee.... :)
Door karin G
#696188
peerle schreef: Ja dat heb ik ook weleens, zo echte interesse alsof je in een biologieles zit. Meestal is het een mengeling tussen interesse en afkeer.
Hoewel...alles van kip, kalkoen, vis, ... geen probleem. Lamskop heb ik nog nooit gegeven maar mocht ik er eens aan kunnen komen zou ik het wel doen, denk ik. Dat moet ook wel wennen. En ik vind pens veel minder stinken als dat mijn vriend het vind stinken, die loopt kokhalzend weg  ;D. Kuikens heb ik nog niet gegeven dus dat weet ik echt niet, denk dat ik het wel vrij vies zou vinden.

Wat ook wel opmerkelijk is is dat ik steeds meer vlees ga zien als "iets voor hond of kat", niet als "iets voor mens", want wij mensen hebben vlees toch niet zo hard nodig, iig minder dan dat de meesten het eten :) . Ik ben echt wel minder vlees gaan eten, blijf ook raar opkijken als ik mensen op de markt of in de supermarkt kippelevers of maagjes zie kopen denk ik : "hmmm, zouden die dat ook voor hun hond kopen  ::) ? waarschijnlijk niet... maar .... IIEEEUW, dan eten ze het zelf toch niet op zeker ?!"  ;D
Kippelevertjes vind ik zalig, vooral op de ind.manier breid, mjammie, ook heel gezond als je het met mate eet.
maar ik ben geen held, ik geefniks wat herkenbaar is als dier, nu nog niet iig
Door Jeannet & Gimli
#696680
202spots schreef: Alvast 'n voorproefje dan?

Afbeelding
hee die ligt te ontdooien bij mij op de koelkast !!
heb alleen nog de kriebels om te geven.  :D
Door eefje
#696731
haha ik geef helemaal geen hele dieren,dat durf ik niet.....de beestjes vinden het vast heerlijk maar ik ga het zelf niet aankunnen......
ik heb wel eens een soepkip in de uitverkoop(1euro) gekocht en in 2en gehjakt maar die was al leeg van binnen dus niks vies aan te ontdekken....
Heb net kippenlevertjes gekocht en runderhart voor de beestjes en die kan ik wel gewoon geven maar verder durf ik het nog niet zelf te snijden zo'n schijterd ben ik...... :-[

groetjes eefje
Door Femke
#696741
haha kuikens om te zien en om aan te pakken vind ik niet erg, maar als je katten het niet motten en je koffievisite dan om een schaar vraagt om ze even een stukje open te knippen  :o :o :o

nee dat was de eerste en de laatste keer dat de katten kuikens hebben gehad



hoewel...........Stannetje begint een aardig barfmonster te worden  :-[
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#696796
;D het went echt! In het begin pakte ik alles met handschoenen op en keek er vooral nauwelijks naar. (en probeerde het zeker niet te ruiken)
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik 't idd interessant vind om bv een zalmkop in 2en te snijden en te zien hoe dat eruit ziet en vind ik 't echt niet vies meer om met blote handen iets vast te pakken...
Succes; komt vast goed.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#696800
Femke schreef: haha kuikens om te zien en om aan te pakken vind ik niet erg, maar als je katten het niet motten en je koffievisite dan om een schaar vraagt om ze even een stukje open te knippen  :o :o :o
:o  Lugubere koffievisite  ;D
Door Amaryllis
#697955
;D ;D ;D Lig hier dubbel van jullie verhalen.En wat heerlijk te lezen dat ik dus niet de enige ben die loopt te griezelen :D
Maar zie dat er hier ook echte helden zitten, ohh nee dat ga ik nooit worden.Want kuikens en konijnen ed ga ik echt niet geven , de konijnen huppen hier in de tuin.Nee zover wil ik niet gaan :)
Maar inderdaad ogen van zo'n kop urgggg :buck2:vind ik echt erg.Bloederig magen en harten ed doen me niks.

Maar moet wel toegeven dat ik ook nog niet echt een fulltime barfer ben hoor. ;)Geef nu carnibest en daarbij wil ik paar dagfen knutselen met wat ik hier leer :)Maar binnen de perken van pluis en ogen ;)

Maar zal die zalmkop terzijner tijd nog eens proberen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door