Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#68105
Laurence schreef: Thanx Lizz, fijn die ondersteuning. :)

We hebben nog probiotica (Acidophilus) van onze homeopate. Heb meteen gegeven aangezien de keutels in slijm lagen. Het aparte is dat de keutels vanmorgen nog goed waren en vanmiddag dus wat slijmerig. Vandaag hebben ze weer iets meer vegetarisch getint gegeten en wat minder,om het spijverteringsstelsel een beetje rust te geven. We zullen in elk geval rustig aan doen dan met de kippenbouten en wat toegangelijker vlees geven zoals de snijdsels en orgaanvlees. Goed?

De honden zijn verder 'hongerloos',vooral onze husky x is erg rustig. 's Avonds was zij met name nog weleens wat onrustig en hongerig. Maar ja het was dus ook nogal vegetarisch allemaal de laatste maanden en nu is het partytime ;D ;D ;D

Foto's komen er binnenkort aan!

Bye!
Graag gedaan hoor ;).

In plaats van kippenpoten kun je misschien vleugels en nekken en karkassen geven. Want er moet natuurlijk wel voldoende calcium in de maaltijden aanwezig zijn. Wat geven jullie nog meer voor botten?

Ik denk dat een hond zich inderdaad het meest verzadigd voelt wanneer hij vlees heeft gegeten in grote brokken en als daar dan nog een botje achteraan komt, dan zitten ze meestal echt helemaal vol (hier hebben ze 1 en soms 2 keer per week dus echt een dikke vette pens ;D). Dus ik heb er beeld bij dat jouw honden zich minder hongerig voelde en dus rustiger waren. Mooi he, de natuur!

Groetjes, Lizz
Door Laurence
#68414
Hallo allemaal,

Nou vals alarm hoor :-[ ::) als er al wat mis was met die keutels in het 'plasje'. Het ziet er allemaal prachtig uit! Onze wolfhond doet het trouwens nu ook een stuk rustiger aan met het vlees.

Lizz, we hebben dinsdag in huis gehaald (onze 1e RAUW bestelling :D) kippenbouten, kippenkarkassen, (runder?)lever (ik heb nog nooit zo'n grote lever in mijn leven gezien :o), lamsharten, runderharten en (runder)vleessnijdsels. Alles bij elkaar zo'n 55 kilo vlees/botjes en daarnaast nog wat grotere botten (redelijk kaal) en wervels (wat vlees eraan). Goed?

Kippennekken had hij niet meer, die doen we dan de vlg x en ook nieren ed. zouden we de vlg x kunnen krijgen. Als we ons melden op 'donderdag-slachtdag' dan hebben volop keuze uit het een en ander. Dat doen we dus de vlg x. en proberen op die manier af te wisselen. Goed?

Voor vis gaan we vlgde week naar de groothandel, we zijn ook erg benieuwd hoe ze hun eerste vis achterover drukken ;D

Groenten+fruit voeren we nu dus veel meer naar verhouding, we vroegen ons alleen af welke toevoeging groente+fruit nu precies heeft voor de honden. Fruit waarschijnlijk vanwege de vele vitamine maar groente zien we niet helemaal gezien de diversiteit en hoeveelheid vlees die ze nu krijgen. Dit alles wilden we dit weekend eigenlijk eens opzoeken in de Barf-bieb, dus bij gebrek aan typ-lust: laat het ons maar lekker zelf uitzoeken hoor!

Alweer groeten van ons uit het verre Zuiden!
Door Truus
#68418
ZO :o het gaat allemaal lekker he ;). Je gaat als een speer met het Barfen en inslaan.
Straks sprint je ons allemaal voorbij ;D.
Door 202spots
#68551
Laurence schreef: Groenten+fruit voeren we nu dus veel meer naar verhouding, we vroegen ons alleen af welke toevoeging groente+fruit nu precies heeft voor de honden. Fruit waarschijnlijk vanwege de vele vitamine maar groente zien we niet helemaal gezien de diversiteit en hoeveelheid vlees die ze nu krijgen.
Dezelfde reden als waarom je het altijd hebt gegeven?
De hoeveelheid groente is nu misschien minder,maar de groente heeft nog steeds dezelfde vitaminen,mineralen e.d er in zitten!
Bovendien is het ook 'n belangrijke vezel bron!!
Het helpt de maag te vullen voor honden die ietsie moeten afvallen,het helpt de poopgang wanneer er TEveel bot is gegeten,en de meeste honden vinden het lekker! ;)
Wanneer er helemaal geen verse groente word gegeven,dan is het in ieder geval aan te raden om regelmatig vuile pens te geven.
Door Lizzy
#68595
Laurence schreef: Hallo allemaal,

Nou vals alarm hoor :-[ ::) als er al wat mis was met die keutels in het 'plasje'. Het ziet er allemaal prachtig uit! Onze wolfhond doet het trouwens nu ook een stuk rustiger aan met het vlees.
Kijk! DIT KLINKT GOED!
Lizz, we hebben dinsdag in huis gehaald (onze 1e RAUW bestelling :D) kippenbouten, kippenkarkassen, (runder?)lever (ik heb nog nooit zo'n grote lever in mijn leven gezien :o), lamsharten, runderharten en (runder)vleessnijdsels. Alles bij elkaar zo'n 55 kilo vlees/botjes en daarnaast nog wat grotere botten (redelijk kaal) en wervels (wat vlees eraan). Goed?
Waarschijnlijk is de lever rund (zolang het maar geen varken is!). Ik moet zeggen dat ik zelf nooit lever voer van oudere dieren omdat ik vind dat daar teveel ongezonde stoffen in kunnen zitten (resten antibiotica en andere medicijnen). Deze kun je wel opmaken, maar ik zou hele kleine porties geven (echt minder dan 100 gram per keer - ook zEEr laxerend, lever). De volgende keer zou ik zelf lever van kalf of lam of kip nemen. Lams en runderharten: perfect! Vleessnijdsels: perfect! De botten: klinken mij perfect!

Ik zou zelf de kale botten nooit op een lege maag geven. Dus, als je zo'n kaal bot geeft: eerst een bakkie vlees (met bijv. wat groentes).

Orgaanvlees mag ongeveer 10% tot 15% van het totaal aan voedsel uitmaken. Da's dus niet zo heel erg veel.

Kun je trouwens daar ook aan vuile pens komen?
Kippennekken had hij niet meer, die doen we dan de vlg x en ook nieren ed. zouden we de vlg x kunnen krijgen. Als we ons melden op 'donderdag-slachtdag' dan hebben volop keuze uit het een en ander. Dat doen we dus de vlg x. en proberen op die manier af te wisselen. Goed?
Lijkt me perfect!
Voor vis gaan we vlgde week naar de groothandel, we zijn ook erg benieuwd hoe ze hun eerste vis achterover drukken ;D
Sommige honden staan je vol walging aan te kijken hoor ;D. Die grote van mij ging er eerst in liggen rollen :o! Ik heb de vissen toen in kleinere stukken geknipt en toen at hij ze wel op.
Groenten+fruit voeren we nu dus veel meer naar verhouding, we vroegen ons alleen af welke toevoeging groente+fruit nu precies heeft voor de honden. Fruit waarschijnlijk vanwege de vele vitamine maar groente zien we niet helemaal gezien de diversiteit en hoeveelheid vlees die ze nu krijgen. Dit alles wilden we dit weekend eigenlijk eens opzoeken in de Barf-bieb, dus bij gebrek aan typ-lust: laat het ons maar lekker zelf uitzoeken hoor!
Er zijn mensen die helemaal geen groentes voeren. Zij voeren meestal volgens het prooidierprincipe en zijn van mening dat een wolf geen maaginhoud op eet en dus geen groente eet. Ik voer zelf wel groentes. Om te beginnen bevat het veel vitamines EN mineralen. Het bevat heel veel anti-oxydanten (da's tegen vrije radicalen). Het bevat omega 3 vetzuren. En het bevat misschien net DIE vitamines en mineralen die in het vlees ontbreken. En daarnaast levert het ook vezels.
Alweer groeten van ons uit het verre Zuiden!
;D. Groetjes terug!
Door Laurence
#69194
Hallo lieve mensen!

Lizz, thanx 4 je tips alweer. Wat die lever van oudere dieren betreft is echt wel een goeie. Vlg x zullen we daar ook eerst navraag over doen. De lever die we nu hebben voeren we dan nu in kleine porties zoals je tipte.

Vuile pens kunnen we daar niet krijgen, volgens hun/bij hun mag dat niet meer. Dus dat blijft Rodi.

Jou honden die zich in de vis hebben gerold... ik heb lang niet meer ZO gelachen :D :D :D Ik heb daar dan echt mooie beelden bij!

Verder is het hier prachtig :) We genieten ontzettend van deze manier van voeren, om over de honden maar niet te praten ;D

Verder, Lizz en mede-Barfers moeten wij hoe meer we op deze site toeven, echt tot de conclusie komen dat hier een ontzettend amicaal en goed sfeertje hangt 8)
Door Lizzy
#69222
Laurence schreef: Hallo lieve mensen!

Lizz, thanx 4 je tips alweer. Wat die lever van oudere dieren betreft is echt wel een goeie. Vlg x zullen we daar ook eerst navraag over doen. De lever die we nu hebben voeren we dan nu in kleine porties zoals je tipte.
Graag gedaan weer ;D. Ja, kleine porties lever is een goed idee. Lever is sowieso laxerend hoor! Ik heb 1 keer 200 gram per hond gegeven enne toen waren ze alle drie aan de slinger voor een dag of 2 ;D.
Vuile pens kunnen we daar niet krijgen, volgens hun/bij hun mag dat niet meer. Dus dat blijft Rodi.
Gek he... ik hoor steeds vaker geluiden dat pens een probleem wordt. Het is niet te hopen dat dit echt verboden ofzo gaan worden want pens is echt super gezond. Die van Rodi is ook gewoon vuil en rauw, dus daar is niks mis mee hoor. Maar Rodi pens is natuurlijk wel weer duurder als dat je gewoon een hele pens bij de slachter weg kunt halen!
Jou honden die zich in de vis hebben gerold... ik heb lang niet meer ZO gelachen :D :D :D Ik heb daar dan echt mooie beelden bij!
;D. Ja nou, dit was echt niet fijn zeg! Hij gooide zijn vis uit zijn voerbak OP de deurmat en ging er in liggen! Leo en ik schreeuwde allebei knoerthard "NEE BRUTUS, FOEI". Je had die hond eens moeten zien kijken.... Die dacht echt dat we getikt waren! We hebben ook nog een onwijs smerige foto van de 2de keer dat hij een hele vis kreeg. Ik zal die eens opsnorren. Kun je nog meer lachen ;D!
Verder is het hier prachtig :) We genieten ontzettend van deze manier van voeren, om over de honden maar niet te praten ;D
SUPER! Ik vind dit echt ZO gaaf om te horen! Ik ben ZO blij dat de honden (en jullie natuurlijk) genieten!
Verder, Lizz en mede-Barfers moeten wij hoe meer we op deze site toeven, echt tot de conclusie komen dat hier een ontzettend amicaal en goed sfeertje hangt 8)
Cool. Dank je wel, namens ons 8). Ik ben blij dat jullie het hier leuk en gezellig vinden. Da's nou precies de bedoeling :D

Groetjes, Lizz
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door