Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laurence
#67262
Hoi Lizz en medelezers!

Fantastisch mooie keutels hoor na gister het eerste rauwe vlees... En vandaag keken we toch wel met angst naar de drumsticks die we hoorden kraken in hun bek...!!! :o
Maarrrr... we zijn er nu helemaal 'door' en nu is het voor ons nog onvoorstelbaarder dat we onze schatten eerst (gif)brokken hebben gevoerd. Dusss... de eerste 'rauwvlees' bestelling gedaan vandaag!!! We hebben van lever tot karkassen besteld en ik moet zeggen, ik voel mij er helemaal TOP bij!!! :D :D :D
Wel een dikke huilbui erbij vandaag omdat ik nog steeds het gevoel heb, dat onze wolfhond teef mede door het toen nog (gif)voer is overleden. Jammer dat ze deze feestmalen nooit heeft mee mogen maken.

We zijn overigens voor bijna alles wat we besteld hebben zo'n 2 euro de kilo kwijt en hebben we nu dus eigenlijk veel meer kilo's vlees, botten e.d. voor hetzelfde geld.

Een bench heeft op onze wolfhond op een dag een zeer slechte uitwerking gehad (overgegeven, diaree, paniek etc.). Nu zijn wolfhonden in principe ook ongeschikt voor kennels, bench e.d. en aangezien we niet weten zeker weten of Nouja een kruising husky x wolfhond is, nemen we maar geen risico. Daarnaast bijt ze zich ook door hekken heen (heeft ze al eens gedemonstreerd met een omheinde tuin met (daarna vermoordde :-X) konijnen er in.

Het slopen op zich hoort wat ons betreft gewoon een beetje bij het ras (zeker Delta Loyd... ;D) alhoewel bij Nouja we niet helemaal zeker zijn van de oorzaak aangezien ze, net als jou mishandelde hond, ook niet zo'n prettig verleden heeft. Goede vriend van ons is gedragdeskundige en komt as. weekend eens naar haar kijken, misschien kan hij er iets aan toevoegen wat betreft hoe en wat.
Zo'n feromoonstekker hebben we trouwens nog nooit van gehoord... Heeft het jullie geholpen en wat is precies de werking?

Wat leuk dat het 1-jarige bestaan er aan komt, ik vind dit echt een toevoeging deze site! Hoe sta jij/ staan jullie barfers eigenlijk t.o.v. zeg maar 'spread the word'? Ik ben toen per toeval dat hele verhaal over brokken op het internet tegen gekomen. Sites zoals bv. Marktplaats zouden toch een mooi medium kunnen zijn om mensen op het een en ander te wijzen wat betreft voeding voor hun honden/huisdieren...? We zijn vrij idealistisch ingesteld, dus als we een beetje oproer veroorzaken hiermee, vergeef het ons...

Heel veel groeten van onze roedel!
Door Laurence
#67263
PS. We hebben net ontdekt hoe dat nu werkt met die citaten... wel makkelijk hoor, we voelen ons steeds meer thuis... ;) en hoeven niet alles te onthouden bij een reply!!!
Door Peet
#67334
Oh, wat fijn voor jullie allemaal Laurence + vriend + doggies! :D

Enne Laurence, ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je nog steeds treurt om je teefje, maar probeer maar zo te denken: je wist niet beter, je probeerde het beste voor haar te doen (dus ook het beste voeren, naar je kennis van die tijd)...en waarschijnlijk zit zij nu boven goedkeurend naar je te knikken hoor...... ;)

Er zijn zoveel eigenaren die niet verder willen kijken dan hun neus lang is....maar jullie doen dat wel! Ik heb zelf ook zulke goeie resultaten met mijn Beau, dat ik ook wel eens denk "waarom heb ik dit niet veeeeel eerder gedaan!!" ....Maar ja, dat is simpel: omdat ik toen niets van het thema Barf wist!!

Dus: it's nu use crying over spilled milk.....geniet van je hondjes....en zij zullen elke dag weer genieten van hun feestmaal...dankzij jou!
Groetjes,
Peet
Door Peet
#67335
P.S.: Spread the word? ;D ;D
Hahaha...we doen niet anders!
Kijk maar bij Digidog, Hondenforum, en waarschijnlijk ook heel veel rassen-fora......etc etc..
Door Lizzy
#67467
Laurence schreef: Hoi Lizz en medelezers!
Hoi hoi!
Fantastisch mooie keutels hoor na gister het eerste rauwe vlees... En vandaag keken we toch wel met angst naar de drumsticks die we hoorden kraken in hun bek...!!! :o
Hee, maar dit is goed nieuws! (de mooie keutels!). Dat is al een heel belangrijk begin. Ja toch?! En drumsticks..., ja, die vind ik ook nog wel eens spannend, vooral als onze Brutus ze in 1 keer naar binnen werkt.... Hebben ze er goed op gebeten, op de botten? Drumsticks hebben best harde botjes, dus misschien nekken of vleugels proberen? (en inknippen).
Maarrrr... we zijn er nu helemaal 'door' en nu is het voor ons nog onvoorstelbaarder dat we onze schatten eerst (gif)brokken hebben gevoerd.
Joh, daar hebben we toch allemaal last van? Er is niemand van ons alwetend geboren hoor! De meeste van ons hebben ooit brokken gevoerd. Kort of lang geleden. Ik heb ook ooit brokken gevoerd. Ik gaf Eukanuba en dacht werkelijk dat dat het allerbeste voer was.... Zet het maar lekker van je af en denk maar aan de blije (verse) toekomst!
Dusss... de eerste 'rauwvlees' bestelling gedaan vandaag!!! We hebben van lever tot karkassen besteld en ik moet zeggen, ik voel mij er helemaal TOP bij!!! :D :D :D
Wauw, dat klinkt echt goed! En ik ben blij dat jullie je er zo goed bij voelen! Rustig aan he! Ga jezelf niet voorbij lopen hoor!
Wel een dikke huilbui erbij vandaag omdat ik nog steeds het gevoel heb, dat onze wolfhond teef mede door het toen nog (gif)voer is overleden. Jammer dat ze deze feestmalen nooit heeft mee mogen maken.
Ik zag net wat Peet daarover geschreven heeft... en ik sluit me helemaal bij haar aan. Jullie wolfhond zit boven de boel een beetje te sturen. Samen met Saar en Freule, Dikkie Dik en Joey (zie http://www.barfclub.nl - in memoriam).
We zijn overigens voor bijna alles wat we besteld hebben zo'n 2 euro de kilo kwijt en hebben we nu dus eigenlijk veel meer kilo's vlees, botten e.d. voor hetzelfde geld.
whoooo, dan doen jullie goeie zaken! Mijn complimenten!
Een bench heeft op onze wolfhond op een dag een zeer slechte uitwerking gehad (overgegeven, diaree, paniek etc.). Nu zijn wolfhonden in principe ook ongeschikt voor kennels, bench e.d. en aangezien we niet weten zeker weten of Nouja een kruising husky x wolfhond is, nemen we maar geen risico. Daarnaast bijt ze zich ook door hekken heen (heeft ze al eens gedemonstreerd met een omheinde tuin met (daarna vermoordde :-X) konijnen er in.
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor..., toen ik het had geschreven, dacht ik "mmm, nope, da's niks voor een wolfhond". Nee, jullie zullen daarin veel doortastender moeten zijn dan de gemiddelde hondeneigenaar.
Het slopen op zich hoort wat ons betreft gewoon een beetje bij het ras (zeker Delta Loyd... ;D) alhoewel bij Nouja we niet helemaal zeker zijn van de oorzaak aangezien ze, net als jou mishandelde hond, ook niet zo'n prettig verleden heeft. Goede vriend van ons is gedragdeskundige en komt as. weekend eens naar haar kijken, misschien kan hij er iets aan toevoegen wat betreft hoe en wat.
Zo'n feromoonstekker hebben we trouwens nog nooit van gehoord... Heeft het jullie geholpen en wat is precies de werking?
Hahaha, nee, Apeldoorn ;D. Ik ben benieuwd of die gedragsdeskundige raadt weet. Ik heb erg veel steun gehad aan onze gedragstherapeut met onze Pinkel. Feromoon/DAP stekker. Dat ding geeft (net als een luchtverfrisser in het stopcontact) een geurtje af. Hoewel? Tis meer een hormoon. Het schijnt zo dat moederhondjes een bepaald hormoon afscheiden (feromoon) waardoor de puppies zich geboren en veilig voelen. Dit feromoon wordt door de stekker verspreid. Onze Pinkel had er niet veel aan, maar onze Brutus werd er wel rustiger door en hield bijv. op met op zijn poot bijten.
Wat leuk dat het 1-jarige bestaan er aan komt, ik vind dit echt een toevoeging deze site! Hoe sta jij/ staan jullie barfers eigenlijk t.o.v. zeg maar 'spread the word'? Ik ben toen per toeval dat hele verhaal over brokken op het internet tegen gekomen. Sites zoals bv. Marktplaats zouden toch een mooi medium kunnen zijn om mensen op het een en ander te wijzen wat betreft voeding voor hun honden/huisdieren...? We zijn vrij idealistisch ingesteld, dus als we een beetje oproer veroorzaken hiermee, vergeef het ons...

Heel veel groeten van onze roedel!


Spread the word..... het ligt er een beetje aan. Eigenlijk vind ik wel dat het alleen zinvol is om de naam van dit forum te noemen wanneer er mensen werkelijk geinteresseerd zijn in rauwe/verse voeding. Mensen die niet geinteresseerd zijn, die vallen niet te overtuigen. En mensen die geen interesse hebben en hier over brokken komen praten: daar heb ik niet zo'n behoefte aan.... Maar ik geloof dat enthousiaste leden Barfplaats wel eens noemen wanneer mensen geinteresseerd zijn of zoeken naar een oplossing. En da's natuurlijk cool.

Groetjes, Lizzy
Door Laurence
#67585
Hoi Lizzy, Peet, Truus en mede-Barfers!

Even een kort bericht van ons. Dank jullie wel voor jullie hartverwarmende woorden wat betreft onze overleden wolfhond :'( :) Je voelt dat je onder de 'echte' honden mensen bent hier.

Alles zover goed hier... Vandaag vleessnijndsels gehad met later vandaag kippenbouten... Man wat halen we hier een voldoening uit! Morgen doen we het maar even wat rustiger aan, gezien we het gevoel hebben misschien een beetje overdreven te hebben vandaag, niet echt opbouwen zo...

Lizz, gister de site eens wat uitgebreider bestudeerd... zit mooi in elkaar hoor allemaal :)

Daarnaast, wat een mooie en soms humorvolle foto's en texten die de mensen hier hebben. Onze foto volgt nog...

Bye & 2be continued...
Door Laurence
#67764
Hallo Lizz en allemaal!

Ze hebben een mooie harde keutel maar deze ligt in een 'plasje'... Zou dit gewoon verandering van voer kunnen zijn? Of overmatig vlees gegeven nu toch? Of hebben jullie daar andere ervaring mee?

Alvast bedankt!
Door sharpie
#67765
Hoi Laurence,
Het zou idd de verandering van voer kunnen zijn.
ik zou me er niet te druk om maken hoor. ;)
Veel honden kunnen in het begin ook gaan ontgiften, dus geen zorgen :)
Door Laurence
#67767
sharpie schreef: Hoi Laurence,
Het zou idd de verandering van voer kunnen zijn.
ik zou me er niet te druk om maken hoor. ;)
Veel honden kunnen in het begin ook gaan ontgiften, dus geen zorgen :)
THANX!
Door Lizzy
#67780
Laurence schreef: Hallo Lizz en allemaal!

Ze hebben een mooie harde keutel maar deze ligt in een 'plasje'... Zou dit gewoon verandering van voer kunnen zijn? Of overmatig vlees gegeven nu toch? Of hebben jullie daar andere ervaring mee?

Alvast bedankt!
In een plasje? Plasje van dunne poep of van slijm? Het zou de veranderingen kunnen zijn hoor, maar het kan net zo makkelijk een virusje zijn! Wat je zou kunnen doen is om probiotica te geven. Ik geef probiotica meestal in capsule-vorm. Het HEMA merk schijnt goed te zijn (toch Helen?). Ik heb zelf diverse merken en ik vind Solgar erg goed maar veel te duur..... Ik vond de Acidophilus van het merk van Albert Heijn (Previte ofzoiets) zeer goed, maar dat kan ik niet meer krijgen. Vitelle heeft ook een probiotica en die heet Lactobacillus. Andere heten dus weer acidophilus en andere weer probtioca of probiotics.

Goed, deze probiotica's helpen om de darmen versneld in goede conditie te krijgen en het helpt ook tegen dunne ontlasting. Verder reinigt het en helpt het zelfs rauw vlees en botten beter te verteren.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de combinatie van voedsel ervoor heeft gezorgd dat de ontlasting 1-malig dunner is... ik weet niet precies wat je die dag gegeven hebt?

Ja, even over dat langzamer opbouwen: Het is wel een goed idee om het eten van botten langzaam op te bouwen. Nou gaven jullie natuurlijk al botten, maar vooral dragende botten (kippenpoten) worden vaak niet goed verteerd. Kippenpoten zijn natuurlijk niet zo dragend als van bijv. kalf/rund lam/schaap dus met een hond die gewend is botten te eten kun je makkelijk kippenpoten geven, maar voor jullie honden moet je misschien nog even 1 tandje terug naar bijv nekken of vleugeltjes (en deze even inknippen met een snoeischaar).

OK, verder zou ik het wel heel leuk vinden om foto's te zien van jullie honden!
Groetjes, Liz
Door Laurence
#67908
Thanx Lizz, fijn die ondersteuning. :)

We hebben nog probiotica (Acidophilus) van onze homeopate. Heb meteen gegeven aangezien de keutels in slijm lagen. Het aparte is dat de keutels vanmorgen nog goed waren en vanmiddag dus wat slijmerig. Vandaag hebben ze weer iets meer vegetarisch getint gegeten en wat minder,om het spijverteringsstelsel een beetje rust te geven. We zullen in elk geval rustig aan doen dan met de kippenbouten en wat toegangelijker vlees geven zoals de snijdsels en orgaanvlees. Goed?

De honden zijn verder 'hongerloos',vooral onze husky x is erg rustig. 's Avonds was zij met name nog weleens wat onrustig en hongerig. Maar ja het was dus ook nogal vegetarisch allemaal de laatste maanden en nu is het partytime ;D ;D ;D

Foto's komen er binnenkort aan!

Bye!
Door Helen
#67935
Laurence schreef: Thanx Lizz, fijn die ondersteuning. :)

We hebben nog probiotica (Acidophilus) van onze homeopate. Heb meteen gegeven aangezien de keutels in slijm lagen. Het aparte is dat de keutels vanmorgen nog goed waren en vanmiddag dus wat slijmerig. Vandaag hebben ze weer iets meer vegetarisch getint gegeten en wat minder,om het spijverteringsstelsel een beetje rust te geven. We zullen in elk geval rustig aan doen dan met de kippenbouten en wat toegangelijker vlees geven zoals de snijdsels en orgaanvlees. Goed?

De honden zijn verder 'hongerloos',vooral onze husky x is erg rustig. 's Avonds was zij met name nog weleens wat onrustig en hongerig. Maar ja het was dus ook nogal vegetarisch allemaal de laatste maanden en nu is het partytime ;D ;D ;D

Foto's komen er binnenkort aan!

Bye!

Volgens mij poepen alle honden af en toe wat slijm uit. De darmen worden dan gereinigd. Dat gebeurt niet alleen als je wisselt van voer. Als je net bent overgestapt zal dat wat meer zijn en vaker gebeuren.
Zelf vind ik idd de probiotica van de Hema uitstekend ( ja Lizzy!!).

groetjes Helen
Door Laurence
#67949
Helen schreef:

Volgens mij poepen alle honden af en toe wat slijm uit. De darmen worden dan gereinigd. Dat gebeurt niet alleen als je wisselt van voer. Als je net bent overgestapt zal dat wat meer zijn en vaker gebeuren.
Zelf vind ik idd de probiotica van de Hema uitstekend ( ja Lizzy!!).

groetjes Helen
Hoi Hellen,
Dat zou wel verklaren waarom de keutels er zo goed uitzien!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door