Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sophia
#690259
Misschien een domme vraag maar waarom yoghurt? Hebben honden zuivel nodig dan? En vanaf welke leeftijd dan? ( twee vragen dus)  :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#690268
sophia schreef: Misschien een domme vraag maar waarom yoghurt? Hebben honden zuivel nodig dan? En vanaf welke leeftijd dan? ( twee vragen dus)  :)
Joghurt, kwark, biogarde, enz zuivert. Of ze het nodig hebben.....tja denk dat sommige honden er wel bij varen. Hier krijgen ze 1 keer in de week kefir, joghurt, biogarde, huttenkase, oid. En als ik iets van medicijnen moet geven krijgen 's morgens een eetlepel joghurt.
Kay en Didge zijn vanuit het nest opgegroeid met kwark en karnemelk, enz. Dus ik heb de traditie maar doorgezet :)
Door Nataschja
#690276
Bailey krijgt ook 1 keer per week wat yohurt en soms kwark.
Hij dit ook allemaal te eten bij de fokker en geloof zelfs ook slagroom in het begin.

Maar waarom dit zo goed is, kan ik niet zeggen.
Door sophia
#690337
Oke, nou is Carino ruim 7 weken, hij heeft het nooit eerder gehad, kan ik hem er nu al aan laten wennen dan? Of moet ik er iets als groentemix ofzo doorheen doen?
Door Happy Tail
#690379
ik vermeng dit soort dingen nog wel eens onder de groentemix. Maar het maakt geen vast onderdeel uit van het menu. soms een eitje erdoor, dan wat vis uit blik en dan weer eens huttenkase.

denk niet dat ze het echt nodig hebben, maar het is meer voor het lekkere en om de groentemix goed te kunnen maken
Door tiny
#690556
;)Hier vinden ze yoghurt heerlijk (biogarde). Tessa begint de dag ermee en soms geef ik als toetje wat met honing, brandnetel, peterselie en zalmolie. Dit krijgen ze alleen als de portie vlees wat klein uitvalt. Ik heb het idee dat het zuivert en niet zo calorierijk is. :D
Door sophia
#690903
bedankt, ik ga het van de week geven, een beetje als extra met wat groenten, ben benieuwd of hij dat lust  :)
Door Lizzy
#690955
De meningen zijn hierover verdeeld. Ik vind zuivel niet echt gezond. Niet voor een mens. Niet voor een dier. Wij zijn het enige 'dier' op deze wereld dat melk van een ander zoogdier gebruikt om onszelf, na baby zijn, mee te voeden. En ik vind daar geen bal van kloppen. Een tijger hangt ook niet aan de borst van een Gnoe. Er zijn ook steeds meer geluiden te horen dat zuivel niet gezond is voor de mens. En dus ook niet voor de hond. Ik geef het dus in zeer beperkte mate aan de honden en gebruik het zelf, voor mijzelf, nauwelijks.
Door Joshii
#691018
Ik geef het hier 1x per week ongeveer. Niet als onderdeel van het menu, maar als extraatje voor het lekker met een lepel honing er doorheen.
Toetje heet dat dan, en als dat woord hier valt schieten er 4 paar oren de lucht in en kan ik hink-stap-sprong naar de keuken om het klaar te maken, manouvrerend tussen 2 honden en 2 katten ;D

Fredje vindt het superlekker en neemt héle kleine likjes en loopt daarna nog een paar leer terug om te kijken of het ècht wel op is. :)
Door sophia
#691474
Lizzy schreef: De meningen zijn hierover verdeeld. Ik vind zuivel niet echt gezond. Niet voor een mens. Niet voor een dier. Wij zijn het enige 'dier' op deze wereld dat melk van een ander zoogdier gebruikt om onszelf, na baby zijn, mee te voeden. En ik vind daar geen bal van kloppen. Een tijger hangt ook niet aan de borst van een Gnoe. Er zijn ook steeds meer geluiden te horen dat zuivel niet gezond is voor de mens. En dus ook niet voor de hond. Ik geef het dus in zeer beperkte mate aan de honden en gebruik het zelf, voor mijzelf, nauwelijks.
Vandaar mijn vraag over de yoghurt, ik ken geen enkel zoogdier dat nadat het gespeend is nog zuivel gebruikt. Ik gebruik het buiten een beetje kaas af en toe ook niet. Kijk, als het gezond voor hem is geef ik het wel, maar als het geen verschil maakt geef ik het gewoon niet.
Door Anita*
#691601
Tara is gek op karnemelk, dat krijgt ze twee keer in de week een beetje :)
Door judith1967
#691657
Cairo vindt het ook lekker,al die zuivel.Of het nou yoghurt,karnemelk,biogarde enzo.
Dus hij krijgt ook 1 x per week een beetje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door