Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ursula.v.gelder
#689187
Op dit moment is ze 6 maand, vandaag "jarig". Ze heet body en de datum klopt wel want ik heb er wel een arfe-stamboom bij. Degene die haar weg heeft moeten doen heeft dat ook met zeer veel pijn gedaan en was voor haar ook de enige oplossing zodat het haar hond aan niks ontbrak.
Maar ken jij ook het "zo gek op eten" gedrag? Echt hoor ze eet je letterlijk alles uit de hand
Nou dat is in iedergeval; prettig dat je goede achtergrond info hebt, en vind body een leuke naam trouwens.

en qua eten  ;D vreetmonsters zijn het, ze zouden allebei zo 2 1/2 kilo per keer weg kunnen stouwen.
Probeer daarom ook altijd te zorgen dat er iets in zit waar ze even mee bezig zijn en lekker vult, zal bv niet snel groenteprut met kvv geven, dat is zo door de maag heen en heeft ze zo weer een leeg gevoel, nou moet ik zeggen dat ze bij mij op kvv dagen ook veel sneller weer lopen te zeuren.

Ursula, die honden van jou zien er goed uit.

Ik kwam in het park een fokker tegen van bullen. Hij zei bullen moet je goed voer geven, dus ik vroeg aan hem, wat vindt jij goed voer. Proplan, de bullen moesten proplan hebben. Ik vertelde hem, dat ik barfte. Barfen vond hij echt onzin en met bullen  zou dat helemaal niet goed gaan. Als ik die honden van jou zie, dan zien ze er fantastisch uit. Helemaal vergeleken met zijn brokkenhondjes.
dank je voor het compliment, ben ook best trots op mijn duo, ze doen het zoooo goed op de barf.

Ach ja zo had ik vorige keer een gesprek met iemand die fila's opving...al jaren, en verteld  "tja sommige opvangers kun je nooit meer iets mee, die geven ze van jongs af aan rauw vlees en dan vinden ze het gek dat ze vals worden....je moet een hond nooit vlees met bloed geven want als ze eenmaal bloed hebben geproeft" .....aaarrgh. dacht ik.

dus denk ga hem ff terug pakken en hield wijs mijn mond, zegt hij even later....goh die van jou zijn echt heel sociaal en makkelijk......ik zeg "ja ongelooflijk he voor honden die alleen maar rauw eten" :D  meneertje begon er gewoon van te blozen ;D

maar zo is dus een groot gedeelte van de mensen er van overtuigd dat je "dit" soort rassen nooit bloed moet laten proeven....Nou lodewijk is een stuk rustiger geworden sinds dat hij vers eet en toen hij nog brokken at mocht je echt niet in de buurt komen als ander dier, en nu staat hij te eten met lotje samen in de tuin, en als hij klaar is draait hij zich naar de deur om naar binnen te gaan, probeerd niet eens iets af te pakken of dergelijke...super relaxed.
Door Lesley
#689289
Ook ik leef van een bijstandsuitkering :D en mijn Bull barft ook vanaf dat zij 4 maanden was (nu is zij ruim een jaar ) en je kan het net zo duur maken als je zelf wil ook zij eet plm: 1 kilo per dag alleen groentemixen geef ik niet ;)
Wel groente die ik over heb van ons zelf O.A sperciebonen,spruitjes wortelen etc... :yeah:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#689292
Kelly ik lees dat je in Nijverdal woont. Dan kan ik je wel helpen met het e.e.a. als je dat wilt. Ik woon in Hengelo en heb behoorlijk wat adresjes.

Prijzen variëren van 0 tot max. 4,- per kg.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#689406
kelly_1901 schreef: helemaal geweldig, sta altijd open voor hulp en hengelo is inderdaad mooi in de buurt
Stuur me maar een pb-tje wat je zou willen hebben, dan kan ik wel kijken wat ik voor je krijgen kan en wat het kost. Eddie (mijn man) werkt in Aadorp, dus er valt ook nog wel wat te regelen dat je het daar ophaalt. Scheelt je weer in de brandstofkosten. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door