Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#687817
Van dat precies alles wegen ben ik wel afgestapt (werd ik ook al voor gewaarschuwd ;))  Ik weeg wel gewoon wat ze krijgt per dag en dat noteer ik. Naar het einde toe ga ik dan alles bij elkaar optellen en kijk waarvan ze nog wat moet hebben. Meestal hoef ze dan bijna niets meer en soms heb ik ook wel eens iets te veel van het goede of iets te weinig, maar dat maakt niet zo'n ramp...dat maak ik altijd wel weer goed :)
Door Golum
#688145
Ik ben net begonnen met Barf, en heb de 1e paar keer met mn timmermans oog geschat... Wat bleek; bijna allemaal porties van 250 gram  :D
Als ik fulltime ga barfen wil ik het wel iets beter bijhouden, maar in ieder geval geruststellend dat ik redelijk kan schatten  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#688151
Golum schreef: Ik ben net begonnen met Barf, en heb de 1e paar keer met mn timmermans oog geschat... Wat bleek; bijna allemaal porties van 250 gram  :D
Als ik fulltime ga barfen wil ik het wel iets beter bijhouden, maar in ieder geval geruststellend dat ik redelijk kan schatten  :)
Ah joh, het viel mij op een dag op dat ik er hier toch wel een paar een beetje kon gaan rollen. Toch voor de leut maar eens alles nawegen. Nou, +/- 500 gram bleek +700 gram te zijn..toch maar wat beter leren gewichtvoelen ;D
Door hellenbanjerbo
#688153
natuurlijk weeg ik ook de groentenmix wel af als ik het inpak, evenals orgaan, vleesbot, penslap. maar allemaal niet even exact. kan weer gerust gaan slapen.
Door Daphne
#688443
Zelf doen wij het nog met een Excellijst, waar onze voorraad helemaal op vermeld staat. Alles verpakt in porties van gemiddeld 350 gram. Eén vriezer staat nl. bij mijn schoonouders. Hier berekenen we ook het menu voor 2 weken.
Als ik het uit de losse pols doe zou ik me er niet goed bij voelen, altijd twijfelen of hij wel genoeg binnen krijgt. Maar dat ligt puur bij mezelf daarvoor vertrouw ik (nog) niet genoeg op mijn eigen kennis en 'timmermans'oog.
Laatst gewijzigd door Daphne op di 09 jan 2007, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dogshome
#688486
Zodra het vlees  binnen komt maak ik porties van een pond.
Haal een avond van te voren eruit wat ik moet hebben,en klaar is kees :)
En van groente  geef ik wat tafel restjes want het zijn geen echte groente eters.
Tussen door geef ik wat fruit een rauweitje of wat biogarde/yogurt.
Dus heel precies ben ik niet ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door