Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#90988
sylvia schreef:

Een dier geruststellen voor het geslacht wordt :-\ in de natuur stelt een roofdier ook zijn prooi niet gerust ,ik denk dat een koe in het slachthuis niet gerust te stellen is,en over inspuiten...ik denk niet dat het de bedoeling is dat je consumptie vlees eerst met het één of ander inspuit. Wij mensen eten vlees,voor vlees moet er een dier geslacht worden ,wij mensen hebben het verstand gekregen dat het makkelijker is om slachtvee te houden en te fokken zodat we er niet achteraan hoeven te jagen,hoe ze tijdens het leven behandeld worden dat vind ik een veel belangrijker iets ,als ze inspuiten voor dat ze geslacht worden.Ook vind ik het belangrijk dat personeel van slachthuizen het dier met respect behandelen in het slachthuis maar daarmee bedoel ik niet dat ze stervensbegeleiding moeten gaan doen.
Geloof het of niet, maar het gebeurd. Ik heb een stuk op tv gezien van een hele grote slachterij in engeland. De dieren kregen klassieke muziek voordat ze geslacht werden. Ik weet zeker dat het werkt! Het is een raar idee, maar het merendeel van Nederland wil nog altijd vlees! en zo goedkoop mogelijk!
#91014
Ik ben vroeger in de leer geweest bij B.D. mensen oftewel De grondleggers van de Biologisch Dynamische landbouw en de nu Biologisch landbouw.
En gerust stellen van het dier word wel degelijk gedaan uit respect voor de schepping dat was en is nog steeds zo.
Ik zou zeggen ga eens kijken bij een Biologisch of B.D. bedrijf straks zijn er weer open dagen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 04 mei 2004, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door