Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Joshii
#687059
pandora schreef: Groentemix invriezen doe ik in een ijsklontjesbak (errug flexibel, anders krijg je ze er nooit meer uit), en dan alle klontjes in een zakje, per keer gewenste aantal klontjes eruit halen en laten ontdooien, klaar is kees.
Werkt goed voor kleine hondjes  :D
Zo doe ik het ook, werkt ook goed voor grotere hondjes ;) Soms gebruik ik ook de lege bakjes van salades
Door Chaos
#687101
Ik gebruik hier zowel Curver bakjes als bakjes van de Chinees! Deze laatsten zijn niet super stevig, maar gaan toch wel een aantal keer mee. En gratis he  ;D Afhankelijk van de maat vul ik ze met 1 of twee porties, het restant van zo'n dubbele portie blijft nog wel even goed in de koelkast tot de volgende keer.

Marlies
Gebruikersavatar
Door pike
#687230
Gebruikte eerst ook de flexibele blauwe ijsblokjesbakjes. Maar sinds ik twee honden heb vind ik dat niet meer handig. Ik moet meer mix maken dus meer klontbakjes vullen, en ik vind het een veel werk om ze netjes en zonder geklieder te vullen. Bovendien kun je ze pas stapelen als de inhoud bevroren is, dus ze kunnen niet allemaal tegelijk in de vriezer. En met zijn tweeën aten ze de helft van zo'n houdertje per dag. Nu heb ik dus ook van die kleine goedkope Blokker-bakjes. Er gaat voor beide honden voor 2 dagen in een zo'n bakje. Je schept ze vol zonder geknoei en de hele stapel kan zo in een keer de vriezer in.
Door tt-tjes
#687232
Ik had het nu dus in bakjes gedaan (van de chinees ;D) en de porties een beetje uit elkaar geschoven.
Vanmorgen heb ik de porties dus er uit gehaald (bakjes dus meteen naar de knoppe) en in diepvrieszakjes gedaan.

Ik ga toch van de week maar eens naar de blokker om die kleine bakjes te halen.

Lijkt me idd wel makkelijker.
Door - pien -
#687295
pike schreef: Gebruikte eerst ook de flexibele blauwe ijsblokjesbakjes. Maar sinds ik twee honden heb vind ik dat niet meer handig. Ik moet meer mix maken dus meer klontbakjes vullen, en ik vind het een veel werk om ze netjes en zonder geklieder te vullen. Bovendien kun je ze pas stapelen als de inhoud bevroren is, dus ze kunnen niet allemaal tegelijk in de vriezer. En met zijn tweeën aten ze de helft van zo'n houdertje per dag. Nu heb ik dus ook van die kleine goedkope Blokker-bakjes. Er gaat voor beide honden voor 2 dagen in een zo'n bakje. Je schept ze vol zonder geknoei en de hele stapel kan zo in een keer de vriezer in.
Goed plan. Sinds 4 maanden heb ik 2 hondjes ipv 1 en nu wordt dat gedoe met die klontjes erg onhandig, dus ga ik ook op zoek naar kleine bakjes.
En dat flexibele ijsklontjesbakje kan ik weggooien, want dat ruikt na de groentemix wel héél erg kruidig  :-X, ik geloof nooit dat ik daar nog iets anders in kan invriezen zonder dat er een bijsmaakje aan zit :D
Gebruikersavatar
Door pike
#687464
ik heb er nog twee in gebruik: gevuld met gekookte pompoen.
Dat heb ik laatst gebruikt toen eentje wat aan de dunne was (tip van Dory 202spots). Dat werkte perfect dus nu zorg ik dat ik daar altijd wat van heb liggen!
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#687494
Ik doe de mix in van die witte plastic bekertjes, daar gaat voor 2 honden een dagportie in.
Niet zo goed voor het miljeu want ik gooi het bekertje na gebruik weg :-[
Door 202Spots
#687513
Ik gebruik deze plastic bakjes, van "Gladware" er zijn verschillende maten,ronde, langwerpig,hoog of laag vierkant, er is 'n maat voor grote of kleine  inhoud!
Ze gaan heel lang mee, mijn probleem is meestal is de dekseltjes eerder stuk dan het bakje zelf
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#687583
De dekseltjes gaan vaak eerder stuk omdat  het bakje te vroeg wordt opengemaakt (als het nog erg koud is breekt het plastic gemakkelijk >:(). Dus om zo lang mogelijk plezier van je bakjes te hebben: laat ze eerst goed op temperatuur komen!
(overigens heb ik daar ook niet altijd het geduld voor :-X)
Door 202Spots
#687590
pike schreef: De dekseltjes gaan vaak eerder stuk omdat  het bakje te vroeg wordt opengemaakt (als het nog erg koud is breekt het plastic gemakkelijk >:().
Op de betonne vloer in garage  laten vallen is ookniezogoed voor deksel.. :-\
Door Chaos
#687893
De bakjes en dekself kun je ook beter niet afgestreken vol doen. Ijs neemt meer ruimte in dan water, dus zo kunnen je deksels ook kapot vriezen.

Marlies
Door judith1967
#688043
Ik gebruik wel zakjes voor mijn groente mix,trouwens ook voor mijn vlees,heb niet zovel ruimte,heb wel van die (hamburgerbakjes)gekocht bij de Makro,maar dan kan ik niet zoveel kwijt als plastic zakjes.
ik heb er geen last van dat die  zakjes gaan lekken ofzo.
Door Niekol
#694727
Ik gebruik ook plastic zakjes en een sealapparaat. Daarmee zuig ik de lucht uit het zakje en seal het zakje dicht. Dan krijg je mooie kleine pakketjes die niet al teveel plaats innemen in de vriezer.
Door Nataschja
#694884
ik heb 12 kleine bakjes waar 100 gram groentemix in gaat en een paar waar 200 gram in gaat.
1 bakje van 100 gram is genoeg voor 1 dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door