Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Klazien
#684085
Wij zijn nu een poosje bezig met Carnibest en het bevalt uitstekend  :) Het beginnen gewoon andere honden te worden  :P
Maar stel we willen beginnen met BARF...nu vraag ik me alleen af hoe dat gaat met een schrokop van een Engelse Bulldog, die al in wat kluifjes bijna is gestikt. Volgens mij kauwen die beesten niet, maar willen alles op de snelste manier  naar binnen werken, met alle gevolgen van dien. We hebben dan ook nog 2 Shih-Tzu's, waarvan eentje echt een mutsje is. Als je haar een stukje vlees of zoiets voorhoudt, loopt ze met haar neus in de lucht weg :( Wel vindt ze de CB erg lekkker. Zijn hier mensen met Engelse Bulldoggen die barfen en gaat dat bij jullie?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#684103
wij hebben een Engelse Bulldog en BARFen nu alweer een tijdje. Wij zijn begonnen met kippennekken platslaan en vasthouden. Als ze er dan op begon te kauwen belonen met stem (alhoewel 't eten al beloning genoeg is  ;) )
Wat ook kan helpen is juist grote stukken aanbieden, zodat ze 't niet in één keer in kunnen slikken... Dan moeten ze wel gaan kauwen.
Bij Sem viel op een gegeven moment het kwartje dat ze dit eten elke dag kreeg en toen begon ze vanzelf wat rustiger te eten. Nu doet ze langer over haar eten dan Bono (ze heeft ook wel wat meer moeite met kauwen en scheuren vanwege de 'kaakstructuur')

Hier gaat 't BARFen dus prima met de dame!  :)
Door Ollie
#684130
Ik heb geen engelse bullen..maar fransen :P
Ik ben zelf nogal huiverig voor bullen met botten  :-\...ik geef dan ook alleen maar gemalen karkassen...maar voer ook gewoon kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door