Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#676711
[quote="Angelique"]
Ik snij hier altijd die aanhangende lappen eraf en die krijgen ze dan op andere dagen als afwisselingetje in het spiervlees. Na het afsnijden zijn het nog steeds  heel goed bevleesde ribben waar je in principe geen extra vlees aan toe hoeft te voegen.
Maar goed, de vlees/botverhouding verandert natuurlijk wel en als woef 60/40 gewend is en nu 50/50 krijgt dan kan dat natuurlijk invloed hebben op de ontlasting.
[/quote]
Dus het zijn in ieder geval geen hele kale armzalige ribben  ;D
#676721
[quote="Remke"]
Ik heb wel af en toe dat mijn hondjes wit poepen terwijl ik nooit kale botten geef, altijg mininaal 40rib/60vlees, meestal ribbetjes met meer percentage aan vlees. Helaas geen foto want ik heb van die ministukjes in een zakje. En de verhouding was nu ook wel 40/60. Maar ik wil er ook geen heisa over maken, het was alleen een vraag. 
[/quote]
Ik heb hier Nieuw Zeelandse lamsschouder(bot been ik eruit) met een aardig stuk rib en vooral vlees liggen, voor menselijke consumptie waar een paard gewoon de hik van krijgt...zoveel vlees zit eraan,maar toch poepen ze er nog pingpongballen van  :-\
Hetzelfde met de kalfsribben waar zo veel vlees aanzit dat ik het bot niet eens zie.
Ach ze moeten iets meer persen en hebben er in ieder geval flink van genoten!
En waarom heisa?  :D was toch gewoon een vraag  ;D
Door Lizzy
#676816
[quote="tieneke"]
Had ook wel eens lamsribben waar tussen de ribben vlees aanzat maar toch zo kaal als de neten waren.
Volgens mij zei Remke dat ze de volgende keer extra spiervlees vooraf geeft,dan zijn ze volgens mij toch behoorlijk aan de kale kant  ;)
Misschien effe een fotootje?

[/quote]

Dit is toch geen heisa Remke!? Kom op, niet te gevoelig :D!

Deze ribben zijn, ook zonder de flappen vlees, absoluut niet kaal en al helemaal niet kaal als de neten. Ik weet wel wat jij bedoeld hoor, met kale lamsribben, maar deze zijn echt niet kaal. Ik haal ze er zelf ook, dus ik weet hoe ze eruit zien. Net als Angelique haal ik de flappen vlees er zelfs af en geef ik deze in spiervleesmaaltijden. Er blijft dan nog genoeg over om een 'goedbevleesde rib' te mogen heten. Ik denk dat dat misschien het verschil is tussen lam en geit? Enniewees, ik vind dat het vlees er aan hoort te zitten en ik zou dat zeker (als ik Remke was) volgende keer vragen. Hoewel ik eigenlijk vind dat je het niet zou moeten vragen, maar da's mijn mening. En als Remke ze te kaal vindt om zo te geven, dan is een portie vlees of pens erbij natuurlijk altijd een super idee. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit vleesbotten van grotere dieren geef zonder er extra spiervlees of pens of ander orgaanvlees bij te doen.....
#676818
[quote="Lizzy"]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit vleesbotten van grotere dieren geef zonder er extra spiervlees of pens of ander orgaanvlees bij te doen.....
[/quote]
Misschien moet ik dat ook eens doen, iets van orgaanvlees extra vooraf zodat ze niet meer van die witgele ballen eruit gooien.
Dit doen ze bij de lamsribben EN bij de kalfsbotten,aan alletwee zit echt heel veel vlees.
Door Erna
#677151
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren volgens mij. Wij halen de ribben ook bij het IC en daar zitten ook die lappen vlees aan, van ons zouden ze er af mogen omdat we het alleen maar lastig vinden. Je kunt bij het IC alles vragen en wensen, ze regelen het zo voor je.

Overigens gebruiken wij die lapjes ook als extra spiervlees.
Door Lizzy
#677156
[quote="tieneke"]
Misschien moet ik dat ook eens doen, iets van orgaanvlees extra vooraf zodat ze niet meer van die witgele ballen eruit gooien.
Dit doen ze bij de lamsribben EN bij de kalfsbotten,aan alletwee zit echt heel veel vlees.
[/quote]

Ik had dat ook. En toch ook regelmatig kots. En sinds ik gewoon altijd (orgaan)vlees geef bij het grote vleesbotten: is dat allemaal verleden tijd. Al jaren. Dus Tien, gewoon proberen!
#677180
[quote="Erna"]
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren volgens mij. Wij halen de ribben ook bij het IC en daar zitten ook die lappen vlees aan, van ons zouden ze er af mogen omdat we het alleen maar lastig vinden. Je kunt bij het IC alles vragen en wensen, ze regelen het zo voor je.

Overigens gebruiken wij die lapjes ook als extra spiervlees.
[/quote]
Vind het heel jammer dat ik niet wat dichter in de buurt woont,echt een barfwalhalla!
#677182
[quote="Lizzy"]
Ik had dat ook. En toch ook regelmatig kots. En sinds ik gewoon altijd (orgaan)vlees geef bij het grote vleesbotten: is dat allemaal verleden tijd. Al jaren. Dus Tien, gewoon proberen!
[/quote]
Net voor ik inlog zie ik Tara buiten moeilijk zittend rondjes draaien...en ja hoor...zat er weer een drol klem!
Terwijl Jaco haar beet hield heb ik haar met keukenrol verlicht van een keiharde korrelige knikker.
Ga het orgaanvlees zeker proberen de aankomende week met de lam en kalfsbotten.
Door Lizzy
#677186
[quote="tieneke"]
Vind het heel jammer dat ik niet wat dichter in de buurt woont,echt een barfwalhalla!
[/quote]

Ja, het is daar inderdaad in 1 woord geweldig. En niet alleen hebben ze de prachtigste vleesbotten, ook het orgaanvlees is echt geweldig. Van lam, geit, kalf, kip: alles is te krijgen! Van hart tot nier tot long tot hersenen tot lever. Echt super! Toevallig had ik het er van de week nog met Monique over: onze honden (die van haar en die van mij) doen het echt het allerbest (qua vleesbot) op de geitenribben van het IC.
#677198
[quote="Lizzy"]
Ja, het is daar inderdaad in 1 woord geweldig. En niet alleen hebben ze de prachtigste vleesbotten, ook het orgaanvlees is echt geweldig. Van lam, geit, kalf, kip: alles is te krijgen! Van hart tot nier tot long tot hersenen tot lever. Echt super! Toevallig had ik het er van de week nog met Monique over: onze honden (die van haar en die van mij) doen het echt het allerbest (qua vleesbot) op de geitenribben van het IC.
[/quote]
Geitenvlees/ribben is hier dus helemaal niet te krijgen.
Het kost hier soms wel eens wat moeite met vlees bestellen...komt Jaco bij het slachthuis aan( ruim 2 uur heen en weer rijden)hebben ze weer niet genoeg vuile pens terwijl het echt besteld is...is ie na een week weer 6 hele pensen gaan ophalen wordt ie er half mee doodgegooid zoveel is er...hetzelfde met het andere slachthuis waar wij de strotten weer kopen omdat de eerste te weinig koeien slacht....strotten waren er ook niet...grrrr dus een paar dagen later weer terug  >:(
Heb toen meteen mijn nieuwe vriezer besteld zodat we grotere voorraden kwijt kunnen..ik heb nu ruim 900 liter vriesruimte,nu hoef ik niet meer in de stress te schieten omdat alles nokkie-vol ligt.
Het zou wel lekker zijn als er hier ook zo'n adres was waar je alles in 1 keer kan kopen,maar helaas!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door