Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miller
#675231
Hallo allemaal , als  eigenaar van een witte bull terrier van 6 jaar  heb ik een prangende vraag wat betreft het er uit gooien van brokken van de ene op de andere dag. Mijn hond heeft nu al zo n 1,5 jaar huidproblemen en ik ( en hij )  ben het zat.
Ik voerde hem eigenlijk voornamelijk brokken met  zo af en toe onze  etensresten. ik ben vandaag gestart met gemalen kippevleugels -en botten  en wil hem om de dag vers vlees (gemalen) gaan voeren afgewisseld met groente happen wat zijn jullie gedachtes over deze brute introductie
Door Cindy de Wolf
#675246
Als eerste helemaal geweldig dat je wilt gaan overstappen. Je hondje zal je dankbaar zijn. Aangezien je het gemalen wilt gaan geven en ik lees vooralsnog alleen kip dan zou ik me de moeite van het malen besparen en een goede KVV kopen zoals Carnibest, Bibi, Duck e.d. Op deze site kan je over alle merken goede info vinden. Als dat goed gaat kan je eens een hele kippennek geven en zo uit gaan bouwen. Wat betreft het 'bruut'overzetten, ik zie het brute daar niet van want het is helemaal niet bruut ;)
Door tieneke
#675262
Ik zou iedere dag rauw gaan geven met deze huidklachten en de brokken er zeker ver voor het nieuwe jaar uitknallen!  ;)
Niets meer geven van brood of andere graan en koolhydraatrijke happen,ben benieuwd hoe je hond hier op reageert...hou ons zeker op de hoogte,succes! ;)
Door 202Spots
#675273
De meeste honden gaan geleidelijk over denk ik, maar er is ook 'n groot gedeelte wat cold turkey naar rauw over gaat!
En dat gaat ook prima hoor...dus gewoon DOEN!
Success!
Door kdecoene
#675303
ik ben ook van de ene dag op de andere volledig overgegaan op barf.
Mijn aussie kreeg uitslag en jeuk om zelf de hele dag te lopen krabben :'(
De dierenarts sprak mij tegen dat honden zelden allergisch zijn op granen ;)
Hij was niet tegen bark of kvv verre van maar zag het verband niet.
Ik heb dus mijn zin gedaan en het heeft me tot nu toe nog nooit gespeten  ;D
De da heeft mij nu wel gelijk, hij heeft hier trouwens ook al eens anoniem  :-Xkomen lezen. Hij heeft trouwens al klanten barf aangeraden, alleen die waar hij zeker van is dat ze het goed gaan doen en niet dagelijks kip gaan geven ;)
Als jij denkt dat het een voedselallergie is kan je het alleen maar uittesten, het moet nu niet direct het graan zijn die de boosdoener is, het kan ook een bepaalde vleessoort zijn.
Mijn border is 12j en gesteriliseerd haar vacht stond dof en zag er niet zo gezond meer uit.
Ik kon daar niets aan veranderen door haar leeftijd en de sterelisatie :(
Mis dus gedeeltelijk barf en ze blinkt weer in haar vel, zelfs de da vroeg hoe ik dat heb klaargespeeld ;D ;D ;D ;D
In het begin wel een tijdje 1 diersoort met te keer gegeven om zeker te zijn dat het toch niet van een vleessoort is.
Veel succes en ga ervoor ;)
Door Fynn
#675317
Hoi

Goed dat je overstapt op versvlees.
Maar je hoeft het niet te malen hoor begin eens met kippenekjes en karkassen en vuile pens alsje er aankan komen.
Ikdenkdat je na een paar wekende brokken er uit gooit als je ziet hoe je hond geniet en er beter uit gaat zien.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Lesley
#678999
Mijn Bull was 11 weken en verdomde het ook om brokken te eten,andere brokken gekocht ook dat was het niet,kreeg ik een tip van iemand ga over op rauw,zo gezegd zo gedaan zowel ik als mijn Bull wil niets anders meer,zij krijgt alleen vlees heel af en toe joghurt en geen groente  :) gelijk overgezet op rauw en de brokken weg gegeven  :yeah: huidklachten waren er niet en nog niet  :bigwink:
Door Oso-Bayou
#679111
Zelf ben ik ook van de ene op de andere dag overgestapt van brokken op KVV en barf.
In het begin had ik nog niet voldoende afwisseling, je moet eerst de adresjes vinden en plaats hebben, maar enkele weken maar enkele soorten vlees vond ik toch nog altijd beter dan alle ellende door de brokken, en...... geen problemen, nou ja... een klein  ;) probleempje dan, ik kwam niet meer bij de dierenarts want de diarree en ontstoken maag was verleden tijd  ;D ;D ;D
Door ursula.v.gelder
#679141
Ik ben met Lodewijk (black brindle bullterrier) door huidklachten van de een op andere dag overgestapt.
Hij heeft eerst een paar dagen kvv gehad om zijn maag te laten wennen aan rauw, en binnen een week al zijn eerste kippenpootje.
Ik ben meteen aan de kippenpoten ipv vleugels gegaan omdat deze groter zijn en het gewoon niet haalbaar voor hem is om het in 1x in te slikken, hij heeft staan kauwen als een bezetenen.
Binnen de daarna volgende week was hij 100% over op barf, en moet zeggen dat ik niet echt rustig aan gedaan heb, de 2de week zat hij al aan de geitenribben en lamsnekken, en het is altijd perfect gegaan.
Ik geef zelf dan wel elke week groenteprut bij het eten ( ong. 2x per week de helft van de maaltijd) want merk dat door de groente prutjes zijn vachtkleur intenser is....zwart is echt zwarty en wit is mooi spierwit.

Ik ben er zelf van overtuigd dat dit de beste voeding is voor een hond maar zeker helemaal voor een bull die huidklachten heeft.

veel succes, groetjes ursula
Door Bernadette
#682097
Wij hebben een herplaatser die tot ze hier kwam drie jaar lang vegetarische brokken had gehad en die hebben we direct op rauwe voeding over gezet (lees = hele prooidieren) omdat we al onze dieren zo voeren en de brokjes hebben we naar het asiel gebracht.

Ze heeft dit geaccepteerd en is een prachtige hond geworden!
Door Yves
#684451
Wij hebben een herplaatser die tot ze hier kwam drie jaar lang vegetarische brokken had gehad
Waarom hebben ze die hond in hemelsnaam vegetarische brokken gegeven? Zie hier totaal de logica niet van in.

Op aanraden van Tannetje ben ik Yves kvv gaan geven. Ik wou eerst mijn brokken opmaken. Yves had last van een ontsteking. En op de eerste dagen dat ik kvv gaf was die plek rustig en op de brokdagen werd het weer een built met pus en bloed. Kortom, de zak met brokken heb ik de deur uit gegooid en Yves Krijgt vanaf dat moment alleen nog maar vers. Cold turkey dus
Gebruikersavatar
Door Angelique
#684462
Cindy de Wolf schreef: Als eerste helemaal geweldig dat je wilt gaan overstappen. Je hondje zal je dankbaar zijn. Aangezien je het gemalen wilt gaan geven en ik lees vooralsnog alleen kip dan zou ik me de moeite van het malen besparen en een goede KVV kopen zoals Carnibest, Bibi, Duck e.d. Op deze site kan je over alle merken goede info vinden. Als dat goed gaat kan je eens een hele kippennek geven en zo uit gaan bouwen. Wat betreft het 'bruut'overzetten, ik zie het brute daar niet van want het is helemaal niet bruut ;)
Ik zie eigenlijk de noodzaak niet zo om een kvv te gaan geven omdat hij zijn spullen eerst maalt. Feit blijft toch dat hij nu exact weet wat hij voert wat me geen onbelangrijk gegeven lijkt als de hond al zolang allerlei problemen heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#684463
Miller schreef: Hallo allemaal , als  eigenaar van een witte bull terrier van 6 jaar  heb ik een prangende vraag wat betreft het er uit gooien van brokken van de ene op de andere dag. Mijn hond heeft nu al zo n 1,5 jaar huidproblemen en ik ( en hij )  ben het zat.
Ik voerde hem eigenlijk voornamelijk brokken met  zo af en toe onze  etensresten. ik ben vandaag gestart met gemalen kippevleugels -en botten  en wil hem om de dag vers vlees (gemalen) gaan voeren afgewisseld met groente happen wat zijn jullie gedachtes over deze brute introductie
Wij zijn niet bang voor "brute" introducties ;D. Vooral als je de botten gemalen geeft kan er maar weinig misgaan. Wellicht een paar dagen wat afwijkende ontlasting en in het ergste geval een prakje die een keer terugkomt. Wel zou ik het menu wat gevariëerder willen zien en zou het mettertijd (over 14 dagen ofzo) als je hond alles goed verdraagt wenselijker zijn de vleugeltjes niet meer te malen wat een optimalere vertering geeft en iets meer pret in de bek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door