Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#671245
Sinds ongeveer 2 weken geven we sommige maaltijden 1x per dag, in de ochtend. Dit zo'n 3 a 4x per week. Dat gaat hardstikke goed en Storm heeft tot nu toe niet meer lopen piepen in de nacht omdat hij moest poepen.

Maar nu is het dus soms best een aardige hoeveelheid die ze in 1x eten. Puck eet alles lekker op en gaat daarna uitbuiken. Storm knaagt en snaait, maar als er geitenribben bij zitten laat ie nu al een  keer of 3 een stuk liggen. Alsof ie gewoon vol zit en niet meer hoeft.

Geef ik dan teveel in 1x en moet ik het toch splitsen, of moet ik dat bot weghalen en nog een keer in de middag aanbieden?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#671249
Ik had dit met Joris ook in het begin toen ik overging naar 1x per dag voeren Es. Ik heb het (na lang wikken en wegen dat wel) weggehaald en ook niet weer aangeboden. Het leek er bij Joris idd op dat het domweg teveel was.

Inmiddels is hij zover dat zijn maaltijd praktisch altijd geheel opgegeten wordt.

Het opvallende is trouwens wel dat het ook bij Joris de geitenribben waren die niet opgegeten werden.... Soms verdacht ik hem ervan dat wat hij lekker vond het eerst op te eten..... ::)
Door tieneke
#671253
Pauline schreef:
Het opvallende is trouwens wel dat het ook bij Joris de geitenribben waren die niet opgegeten werden.... Soms verdacht ik hem ervan dat wat hij lekker vond het eerst op te eten..... ::)
Tinus deed dit dus gistermorgen met de makrelen,nou hij had pech en mocht een maaltijdje wachten  ;)
Door EstherVanPuck
#671254
Pauline schreef: Ik had dit met Joris ook in het begin toen ik overging naar 1x per dag voeren Es. Ik heb het (na lang wikken en wegen dat wel) weggehaald en ook niet weer aangeboden. Het leek er bij Joris idd op dat het domweg teveel was.

Inmiddels is hij zover dat zijn maaltijd praktisch altijd geheel opgegeten wordt.

Het opvallende is trouwens wel dat het ook bij Joris de geitenribben waren die niet opgegeten werden.... Soms verdacht ik hem ervan dat wat hij lekker vond het eerst op te eten..... ::)
Hmmm, mannenkwaaltje dus  ;). Die etter eet het bot dus niet meer op, staat er wat ongemakkelijk omheen te dralen en gaat dan naar binnen. Puck loert op het bot maar als ze ook maar 1 stap die richting op zet...... staat Storm er al weer bij om het te verdedingen. Maar opeten??  ::)

Misschien gewoon maar weghalen zoals Tineke zegt en laten voor wat het is. Merk vanzelf of hij af gaat vallen of toch vaker nog 2x per dag moet krijgen.
Door tieneke
#671258
EstherVanPuck schreef: Hmmm, mannenkwaaltje dus  ;). Die etter eet het bot dus niet meer op, staat er wat ongemakkelijk omheen te dralen en gaat dan naar binnen. Puck loert op het bot maar als ze ook maar 1 stap die richting op zet...... staat Storm er al weer bij om het te verdedingen. Maar opeten??  ::)

Misschien gewoon maar weghalen zoals Tineke zegt en laten voor wat het is. Merk vanzelf of hij af gaat vallen of toch vaker nog 2x per dag moet krijgen.
Precies hetzelfde idiote gedrag als Tinus  ::) stond ie gisteren met een makreel in zijn laadbak en liet hem er gewoon uitvallen terwijl Tara stond te loeren om het meteen in te pikken  :P
Ik de vis nog(zonder lenzen  >:() in stukken gedaan en het kreng liep gewoon snel naar binnen...ggrrrr...heb de katten er maar blij mee gemaakt.
Vanmorgen zoog hij de lange kippenruggen heel rap naar binnen en gisteravond lag hij te piepen terwijl ie een groot stuk lamsrib met veel vlees naar binnen werkte...hoezo smaak?
Door Lizzy
#671259
Hoe ziet zo'n grote maaltijd eruit Esther? Als het alleen vleesbot is: zou ik het ook wegnemen. Maar als je bijv. vlees/pens en dan vleesbot geeft en hij z'n vlees/pens wel op eet maar z'n bot niet: dan moet je op een gegeven moment toch gaan kijken of het percentage bot niet te laag wordt. En zou je beter wat minder vlees bij de maaltijd kunnen geven zodat hij het bot wel opeet.
Door EstherVanPuck
#671261
Lizzy schreef: Hoe ziet zo'n grote maaltijd eruit Esther? Als het alleen vleesbot is: zou ik het ook wegnemen. Maar als je bijv. vlees/pens en dan vleesbot geeft en hij z'n vlees/pens wel op eet maar z'n bot niet: dan moet je op een gegeven moment toch gaan kijken of het percentage bot niet te laag wordt. En zou je beter wat minder vlees bij de maaltijd kunnen geven zodat hij het bot wel opeet.
Ik geef per dag ongeveer van alles wat. Dus vanochtend was het bijvoorbeeld wat kopvlees, pens, groente, yoghurt en geitenrib. Hij heeft wel een bot op, maar nr 2 bleef dus liggen. Net als de vorige keren. Bedacht me ook al dat ik ook eens 's ochtends de botten kan geven en tussen de middag de rest. Zit er niet zo giga veel tijd tussen en heeft ie alle tijd om het rustig te verteren.
Door Mevroi Kruim
#671330
Inderdaad, reuenkwaaltje. Meneer Kátur doet dat dus ook, gaan mekkeren dat hij iets niet lust (zalmkop) of dat het teveel werk is (kopvlees, stevige ribben) maar owee als Tara maar in z'n richting durft te kijken!
Ik ga ervan uit dat als hij het niet opeet, hij geen honger heeft. Ik haal het dus weg, laat hem evt. nog een dag vasten, en dan komt het gewoon weer ter tafel. Reken maar dat het dan op gaat  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door