Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flame
#663599
Hallo,

Kan ik mijn brokjeshonden direct overzetten op Barf of is het beter om eerst over te gaan op kvv?
Mijn oude hond eet al 9 1/2 jaar brokjes, mijn jonge hond heeft als pup wel Barf gehad bij de fokker. Ze is nu 3 jaar.
Groetjes, Inge
Door Jean
#663605
Mocht ik het mis hebben, ik barf ook nog niet zo lang, hoor/lees je het wel ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#663620
Flame schreef: Hallo,

Kan ik mijn brokjeshonden direct overzetten op Barf of is het beter om eerst over te gaan op kvv?
Mijn oude hond eet al 9 1/2 jaar brokjes, mijn jonge hond heeft als pup wel Barf gehad bij de fokker. Ze is nu 3 jaar.
Groetjes, Inge
In principe kun je de kvv wel overslaan. Hangt ook een beetje af van hoe het gestel van je honden is. Heb je toevallig een hond die al van slag af is als die aan een pensstaafje ruikt dan is enige voorzichtigheid wel geboden. Een cold turkey-overgang naar barf kan wel, maar dan moet je wel "netjes" met de zachte kleine botten beginnen omdat door de brok het maagzuur nog te waterig is om hardere botten te verteren.

In veel gevallen gebruikt men een poosje kvv omdat men wel wil overstappen op vers/rauw, maar nog geen idee hebben van hoe een menu in elkaar te draaien. Dan beginnen ze met kvv en leren ondertussen even snel hoe het barfprincipe in elkaar steekt en stappen dan alsnog over.
Door Lizzy
#663757
Ik sluit me geheel bij Angelique aan. Je kunt direct overstappen naar barf en hoeft helemaal niet eerst versvlees te geven. Begin wel met gemakkelijke vleesbotten zoals kippennekken. En als je hond een zeer gevoelig spijsverteringssysteem heeft: doe dan rustig aan en introduceer niet iedere dag iets nieuws.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door