Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tibetaan
#663276
Ik stel zo nu en dan een barfmaaltijd samen (volgens de richtlijnen van BARFPLAATS) en als ik even geen tijd heb voorzie ik mijn hond van een KVV maaltijd. Wat mij vaak opvalt is dat de ontlasting van mijn hond met regelmaat te hard is en ze moet persen om het eruit te krijgen, helaas wenst mijn dame geen visolie in haar maaltijden en nu is mijn vraag of ik notenolie kan toevoegen? Mijn hond weegt 11 kg (is 1 kilo te zwaar) en ik geef gemiddeld 3 ons eten per dag. Mochten andere oliën beter zijn dan verneem ik dat natuurlijk heel graag.
En natuurlijk HOEVEEL olie moet ik dan toevoegen aan haar maaltijd?
Alvast zeer bedankt voor jullie adviezen,
Tibetaan  :D
Door Lizzy
#663278
Hoeveel vleesbot geef je? Misschien geef je namelijk teveel bot en moet je daar wat minder van gaan geven.
Door Tibetaan
#663281
Wat wat benne weer snel Lizzy...
Ik geef niet meer dan 30% bot tijdens de maaltijd, kleur van ontlasting is gewoon goed. Ze heeft dat probleem al van jongs afaan. Als we weekenden weggaan dan koop ik vaak een blik of kuipje eten en daarvan gaat ze dan wel goed af. Nu de winter weer voor de deur komt te staan gaan we de weekenden niet meer weg en is blik of een kuipje ook uit den boze.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#663285
Je zou wat groentemix kunnen toevoegen voor extra vezels. Ik merk hier dat de ontlasting wat zachter is, als ik groentemix bij het eten geef.
Als je extra vetten wilt geven, is rauw schapenvet ook een optie.
Door Lizzy
#663432
Tibetaan schreef: Wat wat benne weer snel Lizzy...
Ik geef niet meer dan 30% bot tijdens de maaltijd, kleur van ontlasting is gewoon goed. Ze heeft dat probleem al van jongs afaan. Als we weekenden weggaan dan koop ik vaak een blik of kuipje eten en daarvan gaat ze dan wel goed af. Nu de winter weer voor de deur komt te staan gaan we de weekenden niet meer weg en is blik of een kuipje ook uit den boze.
Maar hoeveel bot voer je bijv. in 1 week? Voer je dan 30% bot kaal of een ander percentage?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door