Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#61289
Hoi Alma.

Bedankt dat wist ik nog niet. De zeewier heb ik ook nu ook besteld. Ik neem aan dat ik dan geen kelp meer hoef toe te voegen als ik al zeewier ga toevoegen ???

Isabelle
Door Lizzy
#61296
Bij mijn weten is kelp een soort zeewier (type zeewier).

En als je zeewier geeft, hoef je geen kelp te geven en omgekeerd.

In kelp zit (zegt men):

Vitamine A, B1, B3, B5, B6, B9, B12, C en E. Ook zit er zink, biotine, bromine, calcium, choline, koper, inositol, iodine, PABA, potassium, selenium, sodium, sulfer in. En, doodat er jodium in zit, werkt het dus op de schildklier.

Ik koop mijn zeewier overigens gewoon in de reformwinkel. Ze hebben diverse soorten. Je kunt trouwens ipv kelp of zeewier ook verse zeegroentes geven (bijv. zeekraal). Of waterkers. Waterkers bevat veel vitamines en mineralen en ook een beetje jodium.

Groetjes, Lizzy
Door isabelle
#61316
Ik heb ook al gekeken voor waterkers........maar zelfs dat kan ik niet krijgen. Er is mij verteld dat nu het seizoen er niet voor is :-[

Gr. Isabelle
Door casangio
#64277
[quote="isabelle"]
Ik heb ook al gekeken voor waterkers........maar zelfs dat kan ik niet krijgen. Er is mij verteld dat nu het seizoen er niet voor is :-[

Gr. Isabelle
[/quote]

Waterkers kun je ook bij AH kopen en bj de reform winkels. Dat het de tijd niet zou zijn, klopt niet. Ik heb het vorige week nog bij de reform gekocht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door