Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karin G
#653430
Als ik heel eerlijk mag zijn?
Het dier wordt 14 jaar!!!! Misschien is het niet allemaal verantwoord maar ik zou het dier een lekker leventje laten lijden hoor, dan maar meer en wat extra, hij gaat ws geen jaaaren meer mee dus daar hoef je denk ik niet zo moeilijk over te doen.ik zou het idd minstens 2x per dag wat geven en desnoods tussendoor ook iets maar ik begrijp dat jij er dan niet bent dus dat gaat niet.
je bent laat thuis hoe laat ga je dan weg smorgens? ik neem aan niet zo vroeg, de hond moet tussendoor ook eens plassen neem ik aan? ik zou desnoods wat KVV smorgens geven, lekker makkelijk en savonds de rest.
Door Anita*
#653492
Lupa schreef: je hondje is een oudje mischin is het toch beter om 2x te voeren?

smorgens een beetje kvv en savonds zijn normale eten
Mee eens, maar als ik het goed heb begrepen is jou hondje de hele dag alleen?
misschien dat ie daarom zo ligt te wachten? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Door Filou
#653496
Filou ligt alleen in de keuken als ik thuis ben, daar ben ik stellig van overtuigd.

Wij vertrekken 's morgens rond 9u, en komen 's avonds rond 21u thuis, soms wat vroeger, soms wat later.  Hangt af van het werk. Maar dit is nu de zaak niet.  De zaak is dat Filou in de keuken ligt als ik thuis ben, en dat hij er ligt om op zijn eten te wachten.

Ik woon in Turkije, en hier is geen kvv, noch duck of wat anders.  ;)

Ik ben sinds gisteren begonnen met hem te leren in zn mand te blijven liggen, ipv mij naar de keuken te volgen.  Ik kom thuis, begroet hem, en hij mij. Dan ging hij naar de keuken.  Ik stuur hem naar zijn mand voordat ik zn eten uitpak.  Daar zei ik dat hij moest "blijven", wat hij deed.  Ik keer terug naar de keuken, en zet zijn eten klaar.  Ik keer terug naar de woonkamer, en laat hem nog een minuutje wachten (doe ff iets anders).  Dan zeg ik "kom". Hij volgt mij naar de keuken, en dan zeg ik "eet maar".

Gisteren ging dit goed zo. Hopelijk snapt hij snel dat ik niet wil dat hij daar blijft liggen.

Lukt dit na een paar weken niet, dan zal ik hem wel moeten 2x per dag eten geven. 200gr 's morgens, 200 's avonds.
Door La Demisa
#654020
Ik vind een hond alleen laten van 9 tot 21.00 uur toch wel heel erg lang. Zo heel lang kan hij dus niet in de keuken liggen als jij thuis bent. Je geeft hem eten als je thuiskomt, tenzij je later bent (nog later dan 21.00 uur?)
Ik begrijp het probleem dus niet zo, hij wacht gewoon op zijn eten? Dat hij krijgt als jij thuiskomt? Hij verwacht dat dus, heb je hem zelf geleerd volgens mij. Als je hem gewoon eten geeft als je thuiskomt is er geen probleem, lijkt mij. Hij stikt gewoon van de honger, zal dat het zijn?
Door tieneke
#654095
De hond meenemen naar de zaak  ;)
Vind van 9.00 - 21.00 een hond thuislaten nogal erg lang eerlijk gezegd  :-\
Of wordt hij tussendoor uitgelaten?
Door La Demisa
#654125
tieneke schreef: De hond meenemen naar de zaak  ;)
Vind van 9.00 - 21.00 een hond thuislaten nogal erg lang eerlijk gezegd  :-\
Of wordt hij tussendoor uitgelaten?
Ja, dat kan natuurlijk ook. Dat iemand hem komt uitlaten. Als dat zo is dan heb ik niets gezegd.
Door Filou
#654286
Filou is het altijd al gewoon geweest om lang alleen te zijn.  Als ie alleen is doet ie niets... hij plast niet in huis, hij poept niet in huis, hij breekt niets... maw. hij is gewoon een brave hond.

Soms neem ik hem mee naar de zaak.  Het is hier klein en niet altijd evident.  Ook zijn vele mensen er bang van, en als die dan de winkel niet durven binnenkomen omdat hier een hond zit, is ook niet altijd leuk.  Niet vergeten dat ik in Turkije woon hé.  ;)

Filou wacht niet op zijn eten als ik niet thuis ben. Dan ligt hij gewoon te slapen in zijn mand of op de bank ofzo.  In de keuken liggen wachten doet hij enkel en alleen als ik thuis ben.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#654293
Afwisselen! Jullie zitten samen in een vast patroon. Jouw thuiskomen is voor Filou het signaal dat er eten komt. En je voldoet iedere dag aan dat verwachtingspatroon. Wissel het af voor hem, maak de tijd van het voeren onvoorspelbaar. Geef hem 's ochtends als je weinig tijd hebt de dingen die hij zonder toezicht kan eten en wacht als je thuiskomt afwisselend kort en lang voordat hij eten krijgt. Doorbreken van het vaste verwachtingspatroon dus!

Succes!
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#654333
Filou schreef: Wij vertrekken 's morgens rond 9u, en komen 's avonds rond 21u thuis, soms wat vroeger, soms wat later. 
Het heeft helemaal niet met je vraag te maken en je hoeft er ook niets mee maar zit jouw hond echt 12 uur in z'n eentje thuis?
Ik voel me al zo ellendig als ze een paar uurtjes alleen zitten.

Is een maatje voor Filou niet gezellig, zitten ze in ieder geval samen.

Btw ik veroordeel je niet hoor, soms kun je niet anders...
Door Filou
#654336
ja, dan zit hij alleen thuis.  Ik heb het één keer geprobeerd, om een maatje voor hem in huis te halen, en dat is een regelrechte ramp geworden.  Filou is veel te dominant, en kan geen andere honden in zijn huis verdragen. :(

Soms neem ik hem mee naar de zaak, maar dat gaat niet altijd.  Filou leidt een rustig leventje, maar daarom is het ook geen slecht leven.  Hij zit veel alleen, maar eenmaal we thuiszijn, krijgt hij alle aandacht die hij maar wenst.
Door karin G
#654875
Toch ben ik blij dat ik niet jouw hond ben, 12 uur is wel heel erg lang, en dan ook op die leeftijd maar 1x per dag eten..............
Ik zou zelf minder zijn gaan werken of geen hond hebben, ik vind dit ronduit sneu, en in de natuur zal het ook geen vetpot zijn maar dan had ie ws niet meer geleefd.
sorry maar ik vind dit in en intriest. :'( :'( :'(
Door MarijeJoanne
#654888
-Saskia- schreef: Afwisselen! Jullie zitten samen in een vast patroon. Jouw thuiskomen is voor Filou het signaal dat er eten komt. En je voldoet iedere dag aan dat verwachtingspatroon. Wissel het af voor hem, maak de tijd van het voeren onvoorspelbaar. Geef hem 's ochtends als je weinig tijd hebt de dingen die hij zonder toezicht kan eten en wacht als je thuiskomt afwisselend kort en lang voordat hij eten krijgt. Doorbreken van het vaste verwachtingspatroon dus!

Succes!
Dat bedoelde ik nou, had het alleen niet zo goed verwoord :-[
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#654948
MarijeJoanne schreef: Dat bedoelde ik nou, had het alleen niet zo goed verwoord :-[
Sorry had jouw antwoord niet gezien, maar we bedoelen hetzelfde inderdaad!  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door