Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#652121
Waar halen jullie de kruiden voor in de mix?
Ik kan nu elke keer maar bij de AH of op de markt maar aan een paar soorten komen (peterselie e.d.).
Voegt een Herbex tablet wat toe (ooit eens gelezen) en waar zijn die te koop?
Door Mevroi Kruim
#652138
Zelf kweken. Of van die potjes met diverse kruidensoorten kopen bij een tuincentrum of de groenteboer. Je hoeft er maar een beetje van toe te voegen dus als je er goed voor zorgt doe je er lang mee.
En voor jezelf ook lekker!
Alternatief is gedroogde kruiden maar daar ben je wel errug duur mee uit.
Door tieneke
#652142
Ik koop nu nog de potjes met verse kruiden en soms wat water erin en je kan er leuke dingen mee doen,altijd vers en dat proef je.
Volgend jaar heb ik mijn biotuin en kruidenhoekjes,lekker heel de zomer en herfst supervers plus vriezertje vol  :P
En de kruiden droog ik dan natuurlijk zelf in mijn drogertje.
Door Daphne
#652148
Kruimel schreef: Zelf kweken. Of van die potjes met diverse kruidensoorten kopen bij een tuincentrum of de groenteboer. Je hoeft er maar een beetje van toe te voegen dus als je er goed voor zorgt doe je er lang mee.
En voor jezelf ook lekker!
Alternatief is gedroogde kruiden maar daar ben je wel errug duur mee uit.
Wat bedoel je met 'je hoeft er maar eentje van toe te voegen'?
Ik heb nu inderdaad vaak gedroogde kruiden. Ik heb volgens mij nog wel zo'n potje waar verschillende openingen inzitten om verschillende kruiden in te kweken.
Door Mevroi Kruim
#652455
Ik schreef 'een beetje' en dat bedoelde ik ook. Kruiden kunnen behoorlijk krachtig werken dus je kunt ze beter niet in grote hoeveelheden voeren. Gewoon net zo als bij mensen, beetje peterselie en selderij, takje tijm. beetje koriander, voor de smaak en de etherische olien enzo.
Door Ramona
#652487
Staat er eigenlijk ergens hier vermeldt wat de betekenis van de vele kruiden zijn?

Niet dat ik dat niet weet, heb nl kruidenboek, maar wellicht handig om ook ergens neer te zetten?

peterselie is bijv goed voor de spijsvertering en basilicum werkt bijv rustgevend ;) (maar dat wisten jullie neem ik aan al ;))
Door Daphne
#652555
Kruimel schreef: Ik schreef 'een beetje' en dat bedoelde ik ook. Kruiden kunnen behoorlijk krachtig werken dus je kunt ze beter niet in grote hoeveelheden voeren. Gewoon net zo als bij mensen, beetje peterselie en selderij, takje tijm. beetje koriander, voor de smaak en de etherische olien enzo.
Sorry, dat schreef je inderdaad. Ik las dus 'eentje'. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik gebruik als olie af en toe wat olijfolie.
Door hellenbanjerbo
#652681
kom maar kruiden plukken uit mijn kruidentuin. momenteel is het niet veel soeps meer maar volgend voorjaar heb ik vast wel weer munt, citroenmelisse, tijm, lavas, peterselie, selderie, basilicum, roosmarijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door