Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#651095
Kan iemand mij vertellen of de smaak van hert en struisvogel biefstuk van bv de  Aldi dezelfde smaak heeft als het vlees wat bij Mill of een andere poelier vandaan komt.
Ik heb vandaag nl wat biefstukjes gekocht om te kijken of ze het lusten voordat ik straks een bestelling doe van 50 kg die weer weg kan doen.
Ik heb begrepen dat de geur van wild nogal sterk kan zijn. Onze ene hond weigert bv konijn te eten.

Gr. Jolanda
Gebruikersavatar
Door Pauline
#651115
Ik denk dat er geen verschil zit in smaak, heb het alleen zelf nog niet geprobeerd. Wild is vaker een probleem bij honden. Heb er hier ook een die het wel blieft en een die vriendelijk doch beleefd weigert! :D :D :D
Door conleeuw
#651222
de meeste struisvogel die je in nederland koopt wordt in nederland gefokt ;) volgens mij is er wel een verschil in smaak tussen een struisvogel die uit afrika komt en of nederlands fok product, maar ik kan dat natuurlijk niet met alle zekerheid zeggen, want ik heb niet een vergelijkend waren onderzoek gedaan, dan zou ik nederlandse struisvogel moeten gaan eten, blegh, ffttt ....nee dat ga ik niet doen, maar ik weet dat er een verschil is in de smaak van bijvoorbeeld lam die uit afrika komt, of lam die uit nieuw zeeland komt of lam die uit nederland komt, dus kan ik er ook van uitgaan dat er een verschil is tussen nederlandse struisvogel en afrikaanse struisvogel, er is immers in zuid afrika ook duidelijk een verschil tussen een boerderij struisvogel en een wilde...... dus...... er kan een verschil in smaak zijn als de vlees van verschillende plaatsen komt ;)
Door conleeuw
#651236
JolandaB schreef: Dan zal ik morgen eens op het doosje kijken, heb nl geen idee waar het vlees van de Aldi vandaan komt :)
ik ook niet, eerlijk gezegd wist ik niet eens dat de Aldi ook struisvogel had... hoewel...ik meen dat de Lidl het ook wel eens had???
Door Ellen Els en Nina
#651299
Heb je gekeken of het vlees niet gemarineerd is? Ik heb me daar nl. ook een keer in vergist. Dacht ook een lekker (proef)biefstukje te hebben bleek het gemarineerd.
Jammer voor Nina, maar goed voor ons ;D ;) Wij hebben er van genoten!
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#651485
Nee er zit geen marinade op, het vlees ziet er echt prachtig uit. Heb uiteraard eerst op het doosje gekeken en het komt uit Zuid-Afrika. Twee van de drie namen het in de bek en tuften het direct uit. Later heb ik het nog eens geprobeerd door ze een beetje tegen elkaar uit te spelen maar ze vonden het de moeite niet waard om dat vieze spul te verdedigen.

Onze 13 jarige kliko had een goeie dag want die had een portie van 800 gr ipv de gebruikelijke 400.

Hert van de Aldi komt trouwens uit Nieuw-Zeeland. Dat gaan we volgende keer testen.

Gr. Jolanda
Door Twiz
#651602
Ik durf niet te zeggen of er verschil in zit, maar gezien de reacties hier zou het best wel kunnen.
Twizzle lust geen konijn maar eet wel heel graag hert en struis uit Mill.
Ook heb ik wel eens hertenribben van de Sligro (import karkassen) gehad en die at ze met net zo veel smaak als de ribben uit Mill.
Het struisvogelvlees uit Mill is gemalen en kun je vrij eenvoudig mengen met iets wat favoriet is bij de hondjes.
Maar het wordt toch een gokje wagen denk ik.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#651735
Ik ga de gok inderdaad maar wagen. Ik raak het vast wel weer kwijt als ze het niet lusten. Ik hoop natuurlijk dat de smaak van het vlees uit Mill hun wel aanspreekt.
Zou wel jammer zijn want hert en struis is een mooie aanvulling van het assortiment ;D

Gr. Jolanda
Door conleeuw
#651740
JolandaB schreef: Ik ga de gok inderdaad maar wagen. Ik raak het vast wel weer kwijt als ze het niet lusten. Ik hoop natuurlijk dat de smaak van het vlees uit Mill hun wel aanspreekt.
Zou wel jammer zijn want hert en struis is een mooie aanvulling van het assortiment ;D

Gr. Jolanda
ik zou Mill bellen en vragen waar hun struisvogel vandaan komt, zit er dik in dat het Nederlandse slacht product is, en dat proeft mischien wel minder wild dan de afrikaanse die je nu heb geprobeerd, maar dat weet ik natuurlijk niet.........ik gok ook maar, komt die van Mill nou ook uit Zuid Afrika dan weet je zowat zeker dat alleen jou kliko het zal eten ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#651801
conleeuw schreef: ik zou Mill bellen en vragen waar hun struisvogel vandaan komt, zit er dik in dat het Nederlandse slacht product is, en dat proeft mischien wel minder wild dan de afrikaanse die je nu heb geprobeerd, maar dat weet ik natuurlijk niet.........ik gok ook maar, komt die van Mill nou ook uit Zuid Afrika dan weet je zowat zeker dat alleen jou kliko het zal eten ;D
Nou dan kun je er altijd nog een barfertje in de buurt mee verblijden toch? :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door