Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#650445
Ik heb verschillende boeken gelezen en in geen van alle kan ik mij echt vinden dus volg ik mezelf. Ik probeer gewoon heel logisch te denken en dat is de leidraad en mijn honden en katten en voorheen mijn konijnen en cavia's deden het daar ook goed op (ook herbivoren kun je laten barfen)
Door conleeuw
#650446
ook ik volg mijn gezonde verstand, wel moest ik veel lezen om voldoende te begrijpen en te weten te komen om een gezonde verstand over deze onderwerp te hebben en daarbij is Lizzy natuurlijk onmisbaar........ ik ben nog "studerende"  ;) als ik "afgestudeerd" ben, dan weet ik het absoluut zeker maar hou natuurlijk dan nog mijn vinger aan de pols voor nieuwe info ;)
Door eefje
#650531
ik zie dat jullie het over boeken hebben ,ik heb pas een boekje gekocht en dat heet:natuurlijke voeding voor uw hond(4,99),niet te dik en groen van kaft(ik weet niet meer wie de schrijver isen heb het nu niet bij me)maar dat is ook iemand die helemaal in rauw gelooft en leuk om te lezen(nederlands)
ik zelf barf niet echt dus ik volg alles van hier en verder doe ik maar wat :D
zelf samenstellen gaat me nog iets boven mijn pet....

groetjes eefje

ps als ik de naam weet zet ik het hier neer(volgens mij was het een nederlander)
Door eefje
#650647
dat zou zomaar kunnen ;D
ik heb werkelijk geen idee,ik heb het uitgeleend omdat ik al overtuigt ben,nu de rest van de wereld nog :D dus ik ben gelijk begonnen met mijn tour van uitlenen :)

ik heb het gekocht bij boekenwereld,daar hadden ze een hele stapel liggen.

groetjes eefje
Door Mevroi Kruim
#651056
Het boekje van Geert de Bolster bevat nogal wat aperte onzin dus daar zou ik me niet op baseren.
De methode Plat is prima en uittentreure uitgetest dus een hele goeie om mee te beginnen.
Ik heb inmiddels van alle goeroe's wel eea gelezen, voel me het meeste thuis bij Mogens Eliasen behoudens zijn opvattingen over pens, en voor volgens de Kruimegezondverstandmethode.
De honden en katten doen het er al jaren prima op  ;D
Door eefje
#651091
nogmaals ik weet het niet zeker of het van hem was maar ik heb er niet genoeg verstand van om te kunnen zeggen dat er onzin in staat of niet.
het overgrote deel wat ie zegt word hier ook gezegd en hij is in iig voor vers vlees en voor het zelf samenstellen en hij verteld het leuk.vind ik dan....

das allicht beter dan alle mooie folders en assistentes die zeggen dat je bij alle problemen die je hebt wel een aparte brok hebt of dat je eliminatie dieet wel al het vlees moet koken >:( en dan na 8weken weer op brok kunt gaan proberen >:(
ik probeer dus het positieve ervan te zien.als ik zelf samen wil stellen doe ik dat toch via deze site ipv een boekje denk ik ;)

groetjes eefje
Door eefje
#651100
het is trouwens niet geert de bolster,ik ga het eens aan mijn collega vragen die het boekje in bezit heeft.

groetjes eefje
Door André
#651154
Hoe meer je leest/discusieert , hoe meer je jezelf een beeld kunt vormen.

Alle methodes hebben sterke en minder sterke punten.

De discussie van Lonsdale betreffende tanden en bacteriën in relatie met inwendige problematiek
is een erg intressante, maar dat wil nog niet specifiek zeggen dat ik geheel achter zijn visie kan staan.

Wat wil zeggen dat je alle goede dingen eruit moet filteren , en daarmede je eigen visie moet vormen.

Ik denk dat zoiets "beter" is dan om b.v Lizzy klakkeloos te volgen.
Wat absoluut niets zegt over de visie van Lizzy, maar eerder over het "gemak" van de "volgeling"
Zelfstudie maakt je over het algemeen sterker en onafhankelijker.

Wat natuurlijk wel fantastisch is , is het feit dat Lizzy BARFPLAATS tot een succes gemaakt heeft, waarvoor hulde.
Laatst gewijzigd door André op za 21 okt 2006, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#651171
Eigenlijk volg ik niemand.
Maar dat lijkt 'makkelijk gezegd'.
Door mij te attenderen op Barfplaats..werd hier heel wat 'in gang' gezet.
Jarenlang heb je dan honden en katten gehad, jarenlang 'je eigen weg' gevolgd.
Langzaam ook in de 'brokkenwereld' terecht gekomen.
En die NOOIT helemaal kunnen accepteren....
Wat wil zeggen: ik voerde vanalles..maar er kwam uiteindelijk ook 'brok' aan te pas.

Toen werd ik geattendeerd op BP.
En ik begon te lezen...en te lezen...en nog veel meer te lezen......... 8)
Ik geloof dat ik de afgelopen maanden onderhand alles gelezen heb, aan boeken, artikelen, gedownload enzovoorts..............
En ondertussen maakte ik de 'beestenmenues...'.
In het begin met veel twijfel, maar wel enthousiast.

Wat de goeroe's betreft, merk ik, dat ik het meest voel voor Lonsdale.
Eveneens ontdek ik meer overeenkomsten tussen iedereen, dan verschillen.
Maar oké....nooit van mezelf gedacht, maar Lonsdale trekt het meest.

Uiteindelijk, maar 'zover' ben ik nog niet....zal het mijn 'eigen methode' worden.
En die zal zonder meer gestoeld zijn op hoe ik naar mijn eigen honden en kat kijk.
Kennis opdoen, relativeren....en dan ZELF kijken, hoe het werkt.
En hoe het inpast op mijn eigen programma, zoals ikzelf met mijn honden omga.

Maar...ik moet eerlijk bekennen, dat ik Lizzy en alle andere 'mee-denkers' op Barfplaats een 'hele grote rol' toeken.
Er is veel kennis aanwezig en het zou gek zijn, als je daar geen gebruik van maakt.
En het fijne van BP vind ik dan TOCH ....dat het geen 'EEN methode' kiest, maar zienswijzes geeft.
Voor mijzelf geldt, dat ik daardoor ook het beste voor mezelf eruit kan filteren.

Ik geloof NOOIT dat die éne methode de beste is.
Het beste is, zoals je het zelf volgt..en zoals je naar je dieren kijkt.
Laatst gewijzigd door roefus op za 21 okt 2006, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#651198
roefus schreef: Maar...ik moet eerlijk bekennen, dat ik Lizzy en alle andere 'mee-denkers' op Barfplaats een 'hele grote rol' toeken.
Er is veel kennis aanwezig en het zou gek zijn, als je daar geen gebruik van maakt.
En het fijne van BP vind ik dan TOCH ....dat het geen 'EEN methode' kiest, maar zienswijzes geeft.
Voor mijzelf geldt, dat ik daardoor ook het beste voor mezelf eruit kan filteren.

Ik geloof NOOIT dat die éne methode de beste is.
Het beste is, zoals je het zelf volgt..en zoals je naar je dieren kijkt.
Precies zo denk ik er ook over. Je zou inderdaad gek zijn als je de kennis en ervaring die hier gepresenteerd wordt niet gebruikt. Dat wil niet zeggen dat je klakkeloos navolgt. Je ziet hier ook veel verschillende manieren van voeren, maar door al die manieren loopt een rode draad. Ieder past het op zijn manier aan zijn eigen hond(en) aan en aan zijn eigen situatie.
Door jeanne
#651429
wie ik volg?
ik volg mijn honden. kijk naar ze hoe ze eruit zien, hoe ze functioneren.

maar voordat volledig zelf ging samenstellen, heb ik overal wat gelezen en dat onthouden wat me aansprak.
ik zorg, dat mijn honden in 3 weken tijd, binnen krijgen wat ze nodig hebben.
ik heb geen vast menu. ja, heb wel een menuutje samengesteld, maar meer om te zien of ik in 2 weken tijd alles geef wat ze nodig hebben.
in het begin was ik erg onzeker over het zelf samenstellen.
maar nu totaal niet meer.
Door eefje
#651545
het was toch Geert de Bolster :-\
eefje schreef: het is trouwens niet geert de bolster,ik ga het eens aan mijn collega vragen die het boekje in bezit heeft.

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door