Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#649620
Ik heb besloten dat Truus 4 dagen barf krijgt, 2 dagen brok en 1 vastendag.
De vastendag is donderdag, vrijdag krijgt ze weer barf.

Nu heb ik nog vis in de vriezer liggen die er inmiddels al 2 weken en 1 al ruim 3 weken in de vriezer ligt.

Er zijn kleine visjes en wat grotere, oa makreel. Truus heeft nog nooit verse vis gegeten.

Mijn vraag is nu: kan ik ook die vis in het begin beter in stukken hakken? De makreel is schoon en nog een paar visjes, maar er zijn er ook bij die niet schoon zijn.

Ik wil nl graag Truus 1 a 2 keer in de week vis gaan geven...
#649755
Ramona schreef: Ik heb besloten dat Truus 4 dagen barf krijgt, 2 dagen brok en 1 vastendag.
De vastendag is donderdag, vrijdag krijgt ze weer barf.

Nu heb ik nog vis in de vriezer liggen die er inmiddels al 2 weken en 1 al ruim 3 weken in de vriezer ligt.

Er zijn kleine visjes en wat grotere, oa makreel. Truus heeft nog nooit verse vis gegeten.

Mijn vraag is nu: kan ik ook die vis in het begin beter in stukken hakken? De makreel is schoon en nog een paar visjes, maar er zijn er ook bij die niet schoon zijn.

Ik wil nl graag Truus 1 a 2 keer in de week vis gaan geven...
Mijn cattledogs hebben vanaf dag 1 hele vissen gegeten. Zonder dat ik ze ingeknipt of in stukken heb gedaan. Mijn poedel heeft de eerste keer wel een forel gegeten maar daarna niets meer aan hele vissen. Krijgt nu uit blik en moten. Maar wil binnenkort proberen de vis in stukken te snijden (wilde ze eerst ook niet)
#649794
de dag voor haar vasten krijgt ze brok. Mijn plan is om haar dinsdag en woensdag brok te geven, donderdag vastendag, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag barf.

De reden waarom ik haar de dag voor haar barf dagen wil laten vasten is, omdat ik graag een heldere kijk wil hebben op hoe haar ontlasting eruit komt als ze 'leeg' is en daarna vlees te eten krijgt. Als ze nog brok in combinatie met barf heeft gegeten is haar ontlasting gedeelt met beide...
#649796
Bij Lady heb ik forel bijvoorbeeld in het begin in stukken moeten snijden. Makreel daarentegen vind ze erg lekker.
Of je het in stukken moet snijden hangt ervan af hoe je hond is. Je kan het in z'n geheel geven en als je merkt dat het moeilijk gaat kan je het alsnog snijden.
#649810
Pike lust de vissen in zijn geheel, sardien of makreel maakt niet uit. Armagnac moet ze tot nu toe in mootjes anders blieft hij ze niet. Maar ik snij ze pas in moten als hij ze laat staan. Probeer het eerst zo, hij heeft pas drie keer vis gekregen dus het is nog vrij nieuw voor hem. Vlees moest eerst ook in ieniemieniestukjes gesneden, nu heeft hij geen probleem meer met grote stukken. Hoop dat dat met de vis ook zo gaat.
#650490
Mijn man meende gisteren goed te doen en vond het maar zielig dat Truus geen eten kreeg, dus besloot hij haar maar wat rijst te geven >:( van de chinees die hij gisteren in de avond gehaald had.

Mannen ::)

Vanmorgen heeft ze konijnenbraadstuk gekregen met kippenhart.
Morgen wil ik haar voor het eerst vis geven, twee sardientjes... ben erg benieuwd hoe ze erop reageert :)
#650862
Truus heeft vandaag voor het eerst haar 2 verse visjes gegeten en die gingen er met smaak in ;D!

Het was samen ongeveer een kleine 160 gram, een beetje weinig, dus heb ik er nog maar een lap pens van 100 gram doorheen gemengd ;) Gisteren had ze nl meer gekregen dan wat ze normaal op een dag aa vers vlees krijgt...

Ze heeft er goed op gekauwd! en alles gaat tot nu toe nog goed. Dus kan ik haar volgende week eindelijk de makreel geven... :D

Ik wil haar dan 1 keer in de week vis geven. Uiteraard wel verschillende soorten per keer.

missie is dus geslaagd en ze heeft ze helemaal zelf opgegeten.

Die brokken gaan er nog wel uit, maar ik maakt eerst die zak op, daarom krijgt ze wel nog maar 2 keer in de week brokken ;)

Naar de mening van vele hier op t forum zullen die 2 keer ook al teveel zijn :D Nog ff geduld en dan zal Truus brokloos door het leven gaan!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door