Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jean
#646920
Hallo allemaal, ben net begonnen met barfen en het valt niet mee. Honden kregen al pens en andere kant en klaar producten van Canis Nat, maar nu ben ik zelf aan de gang gegaan. Heb nog behoorlijk veel brokken en wil 2 dagen per week brokken blijven geven ivm vakanties etc.
Vandaag naar Halimas Den Haag geweest en eendenvleugels, kippenmagen, kippenlever en kipkarkassen gekocht. Nu nog een grote vriezer en dan kan ik ook andere soorten vlees inslaan.
Ik heb een volwassen hond en een "pup" van 7 maanden. Hoeveel moet ik de "pup" voeren.
Verder vind ik alle benodigde info op Barfplaats lijkt mij.
Alvast dank voor de info en complimenten met Barfplaats.nl
Groeten, Buck
Door Jean
#646930
O ja, ben vergeten om te vermelden dat de pup een Mechelse Herder is van 7 maanden oud en ca. 26 kg. Kan het trouwens kwaad om 2 dagen per week brokken te geven?
Door Lizzy
#646952
Hoi Buck! Welkom op Barfplaats en bedankt voor je complimenten.

Een pup eet in de regel 5% tot 10% van het lichaamsgewicht. Waarbij 5% is voor een pup van een groot ras en 10% voor een pup van een mini-ras.

Maar, 4 maanden (is mijn ervaring) begint dat al terug te lopen en bij 7 maanden voer je een heel end richting wat je een volwassen hond voert, namelijk 2% tot 7% (wederom : 2% voor een middelgroot/groot ras en 7% voor een mini-ras).

Mijn pup at op 4 maanden ongeveer 6% van haar lichaamsgewicht en bij 7 maanden iets van 3% a 4%. In dat opzicht moet je een beetje met de ogen voeren, oftewel kijken hoe je pup eruit ziet. Als ik jou was, zou ik zelf bij een procent of 3 a 4 van zijn lichaamsgewicht beginnen, dat is 780 a 1040 gram per dag.

Qua het voeren van brokken: ja, liever voer je ze gewoon helemaal niet. Maar kwaad kan het niet, om brokken te voeren in combinatie met BARF. Ik zou alleen geen vleesbotten combineren met brokken.
Door Jean
#647046
Bedankt Lizzy. Mijn allereerste hondje (37 jaar geleden) is 16.5 jaar geworden en kreeg hoofdzakelijk ongewassen pens, bruinbrood en tafelrestjes. Heb mijn 2 Mechelaars net eendenvleugels gegeven en de pup vindt het heerlijk en de volwassen hond niet. Zal wel wennen zijn.
Wat is een mooie inhoud voor een vrieskast voor 2 mechelaars zodat ik niet om de paar dagen vlees moet kopen zonder dat het een loeigroot ding is?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door