Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#643623
;) Is het zo eenvoudig? Ik ben vandaag naar de poelier gegaan. Karkas(jes) gehaald, pootjes (borrelhapjes, ongekruid), lever, de hele mikmak voor nog geen 3 euro. De vriezer zit vol, ik kan weken vooruit. Met een ossestaart kunnen ze met ze 2en  2 dagen eten, aangezien ik ze 's ochtend kvv geef. (ben 's ochtends niet op mijn best). Beetje soepvlees, ze eten maar 2 ons per dag en de kvv is al een ons. Gaat dit wel goed, is het zo simpel? 1 ons kipvlees is 4 hartjes en 2 maagjes. Dit is dan toch lachen?
Heeft er iemand trouwens ervaring met een hond met een schildklierafwijking. Tessa krijgt hier medicijnen voor maar ze wordt al dik van de geur van de voerbak. Volgens mij loopt ze nu te scheuren van de honger maar er moet echt wat vanaf, ze is zo traag!!
Door Joshii
#643624
tiny schreef: ;) Is het zo eenvoudig? Ik ben vandaag naar de poelier gegaan. Karkas(jes) gehaald, pootjes (borrelhapjes, ongekruid), lever, de hele mikmak voor nog geen 3 euro. De vriezer zit vol, ik kan weken vooruit. Met een ossestaart kunnen ze met ze 2en  2 dagen eten, aangezien ik ze 's ochtend kvv geef. (ben 's ochtends niet op mijn best). Beetje soepvlees, ze eten maar 2 ons per dag en de kvv is al een ons. Gaat dit wel goed, is het zo simpel? 1 ons kipvlees is 4 hartjes en 2 maagjes. Dit is dan toch lachen?
Heeft er iemand trouwens ervaring met een hond met een schildklierafwijking. Tessa krijgt hier medicijnen voor maar ze wordt al dik van de geur van de voerbak. Volgens mij loopt ze nu te scheuren van de honger maar er moet echt wat vanaf, ze is zo traag!!
Lachen idd om voor 3 euro je vriezer vol te kunnen gooien, maar ik vrees dat het toch niet zó eenvoudig is...
Wanneer je je hond 50% kvv voert en de andere 50% enkel kiponderdelen dan voer je niet erg gevarieerd en loopt je hond op den duur toch echt tekorten op.
Los van de lever zou ik ook niet aanraden om in de 50% barf die je geeft orgaanvlees op te nemen, dat zit al genoeg in de kvv.
Door tiny
#643627
;D Nee, nee, ik voer niet alleen kvv en kip. Ook rund, waaronder rood vlees en ossestaart. van de week hebben ze vis gegeten en de makreel ligt klaar in de vriezer. Voor zover mogelijk probeer ik veel variaties te pakken te krijgen. De slager hier in't dorp moet ik nog na lopen. De kippelever gebruik ik om de groente mix lekkerder te maken. Die krijgen ze morgen voor de 2e keer deze week. Tonijn in blik ligt ook in de la, klaar voorgebruik. Beter zo? Alle hulp voor deze beginner is welkom hoor? Bedankt voor je reactie!
Door tiny
#643628
De vriezer heeft 3 laden en een bovendeel. Maar en ligt ook 12,5 kvv  (Energique)in voor de pup. Zelf willen we ook nog lekker eten, dan gaat het hard hoor!
Door geer
#643629
tiny schreef: ;D Nee, nee, ik voer niet alleen kvv en kip. Ook rund, waaronder rood vlees en ossestaart. van de week hebben ze vis gegeten en de makreel ligt klaar in de vriezer. Voor zover mogelijk probeer ik veel variaties te pakken te krijgen. De slager hier in't dorp moet ik nog na lopen. De kippelever gebruik ik om de groente mix lekkerder te maken. Die krijgen ze morgen voor de 2e keer deze week. Tonijn in blik ligt ook in de la, klaar voorgebruik. Beter zo? Alle hulp voor deze beginner is welkom hoor? Bedankt voor je reactie!
Nou, in dat geval vrees ik dat het inderdaad zo eenvoudig is  ;D
Door 202Spots
#644200
tiny schreef: Heeft er iemand trouwens ervaring met een hond met een schildklierafwijking. Tessa krijgt hier medicijnen voor maar ze wordt al dik van de geur van de voerbak. Volgens mij loopt ze nu te scheuren van de honger maar er moet echt wat vanaf, ze is zo traag!!
Wanneer is er de laatste keer bloed nagekeken of ze de juiste dosering heeft?
Misschien moet de meds vehoogd worden?
Door tiny
#644506
:) De laatste bloedcheck was vorig jaar. Toen was hij prima. Het medicijn Thyroxine wat ze krijgt is de dosering 1 tablet per 10 kg. Tessa weegt 12 kilo maar is een relatief klein kooikertje. (ik geef 2 tabletjes per dag, ahum).
Door Antonia
#644510
tiny schreef: ;D Nee, nee, ik voer niet alleen kvv en kip. Ook rund, waaronder rood vlees en ossestaart.
Zo eenvoudig is het inderdaad. Alleen zou ik die ossenstarrt gebruiken om een soepje van te trekken. Niet om aan mijn honden te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door