Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roger
#3908
<<[quote]

Nou, volgens Gerrit haalt hij zijn vlees bij een jus fabriek, zegt Carel ;D. En, aangezien ik van een bepaald persoon binnen een bepaalde industrie gehoord heb dat hij zijn vlees ook direct aan brokfabrikanten verkoopt (ik zal je de details sturen), zou het waar kUnnen zijn (denk ik).<<


Zou kunnen Lizzy , maar ik denk dat de producten die de jus fabrieken maken voor gebruik in menselijke voeding nog net iets te "goed" zijn voor de meeste brokvoerfabrikanten, ik zeg wel de meeste, kan dus zijn dat FF , daar buiten valt.
Het zou me niet verwonderend dat de bronnen van die fabrikanten nog een gehalte lager in kwaliteit zijn dan
diegene die de "jus " industrie benut.

Gr.
Roger.
Door Lizzy
#3909
Hoi Roger, ik ben het helemaal met je eens! Daarom schreef ik ook ergens boven dat de meeste het vlees uit de destructie halen.... Nou, wie wil nu eigenlijk de hond een koe geven die om onduidelijke redenen is gestorven? Of wie wil een afgekeurd (voor menselijke consumptie) schaap aan zijn hond geven? Het is toch raar dat iets afgekeurd wordt voor de mens en we dat wel aan de hond geven? Tenminste, ik vind van wel. Die beesten worden heus niet voor nix afgekeurd hoor! YUK!

Ik heb trouwens wel 1 dikke twijfel aan het verhaal van FF: Als hij vlees gebruikt wat goedgekeurd is voor menselijke consumptie, waarom wordt dat dan niet vermeld op de verpakking of op de website? Da's toch een uitstekend verkoopargument? Met andere woorden: ik twijfel..... Zolang een fabrikant niet zonder blikken of blozen aan mij kan vertellen waar hij zijn vlees vandaan haalt, zolang zal ik aan hem twijfelen... Ik heb de vraag gesteld aan FF en geen antwoord gekregen. Ik heb de vraag gesteld aan Canex: geen antwoord gekregen. Ik heb de vraag gesteld aan Biofood: geen antwoord gekregen... raar toch?

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#3910
Met andere woorden: zolang er geen duidelijk antwoord van de fabrikant komt, is er reden om aan te nemen dat er "iets" niet pluis is. Dat is tenminste mijn mening. Anders doe je niet geheimzinnig...

Enne, dit heeft niets te maken met "ik kan niet zeggen waar het vlees vandaan komt want de concurrentie he". Da's gewoon gelul. Nederland slacht ZOVEEL vee dat je op de hoek van de straat nog een deal af kan sluiten.
Door Jolly
#3911
ze hoeven toch ook niet te zeggen, hoeveel ze ervoor betalen, je wil alleen maar weten waar het vandaan komt welke slachterij toch?
tis gewoon zielig
Laatst gewijzigd door Jolly op di 29 jul 2003, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#3912
<<
ze hoeven toch ook niet te zeggen, hoeveel ze ervoor betalen, je wil alleen maar weten waar het vandaan komt welke slachterij toch?
tis gewoon zielig
<<


Jolly, ik denk dat het de slachterijen zijn die ervoor moeten betalen, en dus niet omgekeerd.

Volgens mij komt ook geen enkel brokkenfabrikant die toestanden zelf ophalen maar gebeurd dat door destructiebedrijven, althans die delen waar totaal niks meer kan "afgepeeld" worden, want die gaan denk ik nog eerst ergens anders naartoe om uiteindelijk in de fastfood te eindigen.

Hetgeen uiteindelijk bij het destructiebedrijf beland....dat hebben ze eerst al -tig maal binnenste buiten gekeerd om te zien dat er toch nog niks meer aanhangt dat ze ergens in kunnen draaien vor menselijke consumptie.

En dan hoef ik het ook niet meer voor mijn honden......jullie ook niet, zeker weten!

Gr.
Roger.
Door roger
#3914
<<[quote]Roger, amen.<<


Die "amen" moet ik dat op z'n Vlaams of op z'n Engels lezen ???
Door Lizzy
#3915
Ehhh, op z'n Engels? Hoezo? Betekend amen in het Vlaams iets geks? Heb ik mezelf weer voor Jan Doedel gezet?
Groetjes, Lizzy
Door roger
#3916
<<
Ehhh, op z'n Engels? Hoezo? Betekend amen in het Vlaams iets geks? Heb ik mezelf weer voor Jan Doedel gezet?
Groetjes, Lizzy
<<

Hé men, weet je dat niet ! Amen dus.

Gr.
Roger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door