Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#634361
Pike was altijd verzot op de wortelstokken van riet. Hij trok ze gewoon uit de grond (onder water!) om ze compleet op te eten ???. Ook als er een oever opgeschoond was en het riet aan de kant lag viste hij er altijd wortelstokken uit. Tegenwoordig doet hij het nog maar sporadisch, maar dit weekend zag ik Armagnac hetzelfde doen. Uit het water trekken en kauwen maar. En hij had dit niet van Pike afgekeken want die was druk met andere zaken. Zijn er meer honden die dit doen en weet iemand waarom ze dit zo graag eten? Die bleke dingen zien er beslist onsmakelijk uit :-X. In elk geval is het weer een stukje groenvoer wat de honden zelf verzamelen.
Door Mevroi Kruim
#634410
Heeee, wat leuk! Er zit nogal wat zetmeel in die wortels dus ze smaken zoetig naar het schijnt. Ze werden vroeger ook wel gegeten.
Maar wat slim dat die honden ze zelf uit de grond trekken! Hoe zouden ze daar nou bij komen?
Gebruikersavatar
Door pike
#634689
Hoe ze erbij komen? Ik zou het niet weten maar waarschijnlijk geven ze een voor de honden erg aantrekkelijk geur af. Maar hoe zoet moeten ze dan wel niet wezen? Geen van beide honden is echt groentefan. Alhoewel Pike tegenwoordig (sinds Armagnac er is) alles opeet, en ook de overgebleven groentemix in Armagnac zijn bak opeet :P. Maar houd ze een stukje wortel voor of rode biet (dat is toch ook zoet)  dat blieven de heren niet.  :-\
Door Indy
#634714
Indy vindt ze ook heerlijk en ze gaat ze idd. soms ook gewoon opduiken :biggrin2:

En als we wel eens met de mevrouw van de uitlaatservice meewandelen staat er soms een hele kudde honden die dingen te eten alsof het biefstuk is ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#634776
Nog meer dus die ze opduiken wat leuk! Ik vind dit zoiets aparts voor een hond en vraag me echt af hoe ze dat nou weten. Kan me haast niet voorstellen dat ze ze door het water heen ruiken. Het water is meestal al niet zo schoon - heeft dus een luchtje - en de zwarte baggerprut waarin die wortels zitten die stinkt ook behoorlijk!
Door nelb
#634921
Heee, leuk. 2 van 4 hier vreten die dingen ook. In het begin verbood ik het, maar er was geen vechten tegen. Nu laat ik ze maar begaan.
Blijkbaar is het een delicatesse.
Nel
Door dogsunlimited
#634924
Ojaaaaaaaaaa....mijn hondjes doen het ook! Ik woon naast een knotwilgenbos en de prutsloten staan vol met riet. Ze trekken altijd de jonge scheuten er tussenuit en beginnen meteen aan die wortels te knauwen. Leuk dat nog meer honden dat doen. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door