Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#627210
202spots schreef: En dan hebbie nog geluk gehad!!!!!!

Staat ook inde dikkevandale ;)
mix (de ~ (m.))
1 (~en) mengsel van ingrediënten
*Helmopzet* *vluchtautostart* Ik vind prut ook beter dan mix. Als taalwetenschapper en taalpurist ben ik sterk voor het bevorderen van het gebruik van Nederandse woorden en tegen de import van buitenlandse modewoorden als mix. Mengsel mag van mij ook.


*pieieieiepbbbrrrrrrrrrrrrrrrrroeoeoeoeoemm* *wegstuif*
Door Lizzy
#627214
Kruimel schreef: Ik denk dat de hond zo succesvol is omdat hij a) flexibel genoeg was om tot generalist om te scholen en b) slim genoeg was om cultuurvolger te worden. Wij mensen zijn, evolutionair gezien, heel erg succesvol, en de diersoorten die het goed doen zijn degene die zich aan de mens hebben aangepast en meeprofiteren van ons. Dat gaat soms heel snel. In mijn vader's tijd was de merel een tamelijk zeldzame schuwe bosvogel. Tegenwoordig moet je uitkijken dat je ze niet op straat doodrijdt. Konijnen zie je nauweljks meer in natuurgebieden, maar bv hier in het dorp breek je er je nek over (ze gaan ook echt geen mm opzij voor een mens of een hond) en bv bij Plien, midden in Hengelo, wonen hazen in het park. Futen zag je in mijn jeugd alleen als je veel mazzel had, in de verte, ergens op een verlaten plas; tegenwoordig broeden ze in de Utrechtse grachten.
En de bedreigde diersoorten zijn degene die dat vermogen niet hebben.
Stadsecologen vinden meer dieren- planten- en insectensoorten in de stad dan de lui van Natuurmonumenten in hun duurbevochten en liefdevol onderhouden natuurterreinen. En bij die stadssoorten zijn echte zeldzame, die op het punt van verdwijnen stonden, echt niet alleen mussen en spreeuwen en straatgras.
Ik heb mijn opmerking op de vorige pagina ff aangepast. Ik zat me ineens te realiseren dat heel succesvolle wezens op deze aarde niet zo heel kritisch lijken in wat ze eten....

Wat je hier beschrijft is toruwens ook zoooo waar. Vroeger ging je toch uit je plaat als je een reiger zag?
Door Lizzy
#627225
Kruimel schreef: *Helmopzet* *vluchtautostart* Ik vind prut ook beter dan mix. Als taalwetenschapper en taalpurist ben ik sterk voor het bevorderen van het gebruik van Nederandse woorden en tegen de import van buitenlandse modewoorden als mix. Mengsel mag van mij ook.


*pieieieiepbbbrrrrrrrrrrrrrrrrroeoeoeoeoemm* *wegstuif*
Yeah, als ik jou was zou ik ff maken dat ik weg kwam :2funny: :2funny:

(ik vind prut ook wel grappig klinken. Hoewel het wel wat viezer klinkt. Ik was al met groentepuree begonnen maar die term sloeg ook niet echt in ::) ;D).
#627258
Lizzy schreef: Deze redenatie kan ik echt niet volgen, als je het niet erg vindt? Ik houd van chocolade, chips, wijn, gevulde koeken....
Nou jij schrijft dit: "Verder geloof ik beslist dat een mens een groente, wortel, fruit en noten-eter is. In fact, ik roep dit al jaren (zelf vegetarier sinds mijn 7de levensjaar) maar niemand gelooft me ! "
Daar reageer ik op met de opmerking dat ik een vleeseter ben.
Door Lizzy
#627261
Rovanna schreef: Nou jij schrijft dit: "Verder geloof ik beslist dat een mens een groente, wortel, fruit en noten-eter is. In fact, ik roep dit al jaren (zelf vegetarier sinds mijn 7de levensjaar) maar niemand gelooft me ! "
Daar reageer ik op met de opmerking dat ik een vleeseter ben.
Dat is misschien zoals je geconditioneerd bent. Maar ben je dat ook echt?
#627262
Lizzy schreef: Dat is misschien zoals je geconditioneerd bent. Maar ben je dat ook echt?
Ik snap wat je zegt. Natuurlijk ben ik geen ECHTE carnivoor maar als ik kijk naar mijn eetgedrag en voorkeuren, zou je het haast wel denken.  ;)
Door Lizzy
#627263
Rovanna schreef: Ik snap wat je zegt. Natuurlijk ben ik geen ECHTE carnivoor maar als ik kijk naar mijn eetgedrag en voorkeuren, zou je het haast wel denken.  ;)
Ja, maar mijn voorkeur gaat dus uit naar wijn, chocolade en chips ;D ;D
#627391
Lizzy schreef: Als je naar het lijstje kijkt waar de verschillen tussen mens en carnivoor staat, dan daar ook de pH waarde van het maagzuur:

Stomach Acidity 
Carnivore  Less than or equal to pH of 1 with food in stomach 
Omnivore  Less than or equal to pH of 1 with food in stomach 
Herbivore  pH of 4 to 5 with food in stomach 
Human  pH of 4 to 5 with food in stomach 

In mijn ogen volstrekt onverstandig om zomaar van alles rauw te gaan lopen eten. Bij deze pH waarde loop je meer risico dat er wat bacterietjes 'lekker' blijven leven....
Toch is er een groep die dat heel anders ziet.....en doet.....
Mensen die zwaar ziek zijn en dit nog als levensverlengend middel zien. Het schijnt zo te zijn dat ook de mens baat heeft bij een volledig rauwe voeding (volgens tweebenige RV'ers dan).
Ik moet er niet aan denken, maar het geeft WEL te denken.
Door 202Spots
#627393
PR** is iets wat in smerige oren zit, soms in hoekie van je oog, wat altijd als vuiligheid wat in de stoeprand ligd/ligt/zit te rotten, in de afvoerputje van de douche, in de afvoer van de gootsteen, en de natte gemalen koffieprt wat je in de vuilnisbak mieterd......allemaal PRT!!!
En dan willen jullie ook PRT aan je honden gaan voeren!!! ??? ??? ??? ??? ???
BAH!!!

Mix staat in de HOLLANDSE woordenboek...dus is als Hollandse woord ingeburgerd en dit is BARFPlaats...BARF is van ENGELS ...en word ook geaccepteerd!!!
Dus MIX moet OOK kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door