Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Oso-Bayou
#621343
Oso waarschuwt mij door te "huilen". Hij heeft daar een eigen geluid voor, herkenbaar als je het 1 keer gehoord hebt.
Hij krijgt dan zijn tuigje aan en ik doe een "free-hand band" om, waardoor wij met elkaar verbonden blijven. Hij is pas rustig als ik dan op de bank blijf zitten. :( :(

Als hij merkt dat er een insult zal volgen, huilt hij opnieuw, een ander geluid dan de eerste waarschuwing, ik ga dan op bed liggen en Oso gaat pas op zijn matje voor het bed liggen als hij ziet dat ik "goed" lig.  :sleeping:

Later als ik weer bij kom geeft hij ook aan of het verantwoord is om op te staan.
Hoe??? Heel eenvoudig, door met zijn  ::) K.nt  ::) naar mij toe te blijven liggen.
Door te gaan geeuwen, zijn poten te strekken etc. laat hij weten....  :2funny: het is genoeg geweest, hup van dat bed af en doe mijn tuigje af ik heb mijn werktijd erop zitten :2funny:
Gebruikersavatar
Door Thirza
#621385
[quote="Oso-Bayou"]

:2funny: Oso hoefde daarom niet in training, maar  :o IK  :o moest leren reageren op zijn manier van waarschuwen.  :2funny:
[/quote]

Konden we het maar Oso maar leren. :worthy:
Mam leren dat Oso niet lastig is, maar zijn werk doet  ::)

Helaas gaan de epilepsie insulten ook gepaard met lichte gedragsveranderingen. Vandaar is het niet zo moeilijk is voor Oso om deze waar te nemen. Het bemoeilijkt wel het "aanleren" van mam. ;)  Misschien dat een cursus gehoorzaamheid kan helpen :2funny:
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#621412
Wat bijzonder, zeg, dat hij zo reageert!
Heb je die manier van werken, met dat tuig en zo, zelf bedacht? Of heb je hierbij hulp gehad van een stichting  of zo.
Gebruikersavatar
Door Thirza
#621561
Hoi Sanyo (ook namens Oso-Bayou),

We hebben geen hulp gehad van een stichting. Here's the story ;) :
Hiervoor had mijn moeder ook een Husky, Luca, en epilepsie. Regelmatig hoorde ik als ik thuiskwam dat Luca die dag erg lastig was geweest of plakkerig. Toen ik zomervakantie kreeg kwam ik er achter dat het "plakkerige" gedrag wel klopte, maar dat het altijd aan een epileptisch insult of absence vooraf ging en dat ze rustig was als mijn moeder ergens rustig zat. Na een "heropvoedingsperiode" luisterde mijn moeder perfect naar Luca ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#621565
Ik vind het erg leuk om te lezen, dat een hond een bijzondere toegevoegde waarde kan hebben voor iemand!
Grappig dat jullie nu ook naar de hond moeten "luisteren".
Door Laura W
#621591
[quote="chellie"]
volgens de mevrouw van het asiel kregen ze in Spanje kipkarkassen....belachelijk dacht ik toen nog  :o
[/quote]

Toen we onze eerste spanjaard kregen hoorde ik ook dat die arme honden daar niet eens hondenbrokken kregen. :-\ Het menu dat ze daar kregen zal vast niet compleet uitgebalanceerd en compleet zijn geweest, maar ik kijk er inmiddels toch wel wat anders tegen aan.
Door Yves
#621598
Hiervoor had mijn moeder ook een Husky, Luca, en epilepsie. Regelmatig hoorde ik als ik thuiskwam dat Luca die dag erg lastig was geweest of plakkerig. Toen ik zomervakantie kreeg kwam ik er achter dat het "plakkerige" gedrag wel klopte, maar dat het altijd aan een epileptisch insult of absence vooraf ging en dat ze rustig was als mijn moeder ergens
Als ik het goed begrijp dan kan dus elke hond dit. En hoeven ze dus niet in opleiding. Knap hoor! 8)
Door chellie
#621628
heb toevallig laatst een programma op tv gezien die jongen had ook een hond die hem alarmeerde als hij een aanval kreeg....groot respect voor zulke honden  :)
Door Oso-Bayou
#621648
[quote="Yves"]
Als ik het goed begrijp dan kan dus elke hond dit. En hoeven ze dus niet in opleiding. Knap hoor! 8)
[/quote]
@ Yves.
De Syberische Husky staat bekend om zijn gevoeligheid op dit gebied. In Canada zijn ze al jaren geleden begonnen om de Husky als alameringshond bij epilepsie in te zetten. Volgens mijn gegevens en ervaring moet je bij een Husky wel duidelijk de leider zijn.
Leider is toch weer iets anders dan het baasje.

Maar er zullen ook andere rassen geschikt zijn als alameringshond, maar dan gaan ze wel in opleiding en krijgen geleerd slechthorende of mensen die doof zijn te waarschuwen als bel, telefoon rinkelt, of indien nodig dat de baby huilt.
Door mutsie
#621681
Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je hem hebt gekregen.Via een  spaans asiel?
En nog maar zo kort in nederland?
(misschien is het forum www.buitenlandsehonden.nl ook wat voor je)

Vaak krijgen ze afval, maar ook brood e.d. En dan denk ik eigenlijk maar dat dat slachtafval nog zo gek niet is.

In gocek in turkije krijgen ze kippenbotten die ze dan wel malen, want anders komen er ruzies van.

Karin
Door roefus
#621927
[quote="mutsie"]
In gocek in turkije krijgen ze kippenbotten die ze dan wel malen, want anders komen er ruzies van.

Karin
[/quote]

whahaha...dáárom ziet Lara er zo goed uit  :D
Door roefus
#621929
[quote="Oso-Bayou"]
Oso waarschuwt mij door te "huilen". Hij heeft daar een eigen geluid voor, herkenbaar als je het 1 keer gehoord hebt.
Hij krijgt dan zijn tuigje aan en ik doe een "free-hand band" om, waardoor wij met elkaar verbonden blijven. Hij is pas rustig als ik dan op de bank blijf zitten. :( :(

Als hij merkt dat er een insult zal volgen, huilt hij opnieuw, een ander geluid dan de eerste waarschuwing, ik ga dan op bed liggen en Oso gaat pas op zijn matje voor het bed liggen als hij ziet dat ik "goed" lig.  :sleeping:

Later als ik weer bij kom geeft hij ook aan of het verantwoord is om op te staan.
Hoe??? Heel eenvoudig, door met zijn  ::) K.nt  ::) naar mij toe te blijven liggen.
Door te gaan geeuwen, zijn poten te strekken etc. laat hij weten....  :2funny: het is genoeg geweest, hup van dat bed af en doe mijn tuigje af ik heb mijn werktijd erop zitten :2funny:
[/quote]

Wat een mooi en bijzonder verhaal van Oso  :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door