Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#617936
mijn poelier heeft 16 eenden (ja het jachtseizoen is weer geopend) te slachten. ik kan de koppen incl. snavel (ben weer grensverleggend bezig),nekken en vleugels gratis krijgen. het is voor hem afval. maar alle veren zitten er nog aan. zou je dat zo kunnen geven of moet ik de veren er eerst af plukken (brrrrrrrr :-[). hoop eigenlijk dat banjer en bó dat zelf doen. heeft iemand ervaring, heb geen idee hoe je dat doet, gewoon hard trekken? oh getver, moet wat over hebben voor mijn doggiez.
#617982
Ik zou de veren eraf halen ;)
Denk niet dat de hond het anders snel pakt/opeet..buiten dat alles vol ligt met veren na het eten.
Heb zelf ooit fazant en eend plus haas gekocht wat nog helemaal intakt was en dat moesten ze niet...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#618104
haha, moest wel lachen hoor, toen ik dit verhaal hoorde ;D. Je bent idd gensverleggend bezig!! Heel stoer 8) Ik zou er de :nerves: van krijgen...  ;)

Wat plukken betreft, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij moet je de eend even in kokend water dompelen en kun je daarna de veren er makkelijker uittrekken. :-\

Maar ik zou eerst kijken of B&B ze niet zelf willen plukken....
#618126
anders eerst even in de vriezer leggen, dan gaat het met een scherp mes, bijltje ook wat makkelijker. Tegen de verenrichting in, met kleine stukjes 'hakken'. Ik hou er dan een plastic zak bij want anders liggen de veren overal!
Succes ;)
#618132
Volgens mij kan het geen kwaad als de hond de veren enz. opeet. Ik las op een ander forum waar ze de honden voeren als wolven en daar dus ook gehele dieren aanbieden met huid en haar.
Mijn gabor kreeg vorige week een kwartel van een poelier en at hem ook op
met veer en al. Ik vind het geen prettig gezicht en zal het zelf ook niet zo snel doen.

gegroet esther 8)
#618264
Wanneer er hier aan zelfbediening word gegaan, en er word 'n traag vliegende of laag lopende duif gevangen....dan word ie eerst geplukt geloof ik...want me hele tuin ligt onder de veren.... :-\.
Door Lil
#618388
Als ik hele kwartels haal dan zit aan de nek en kop nog de haren zodat je kunt zien dat het een kwartel is (dus ook een snavel, maar die knip ik eraf omdat hij zo scherp is) en dat eten zowel de katten als de hond gewoon.
Ook geef ik doelbewust rauwe runderoren met haar erop, is geweldig voor een hond die snel spijsverteringsproblemen heeft. Ik weet het niet zeker, maar aan de ontlasting te zien werkt het echt als darmreiniger.

Als de katten een vogel vangen eten ze de veren gewoon mee op, de veren die ik vind zijn vooral van het vangen zelf, omdat de vogel dan ontzettend fladdert en stress heeft (bij stressen ruien ze). Ze zullen vast wel wat veren uitspugen, maar plukken heb ik ze nog nooit zien doen.
#618404
ina jullie reacties ben ik helemaal nieuwsgierig.k ga het proberen. eerst met en dan zonder. ben benieuwd wat de dames er mee doen. kan wel een zootje worden als ik het zo lees. de katten hier hebben geen enkel probleem met een portie veren maar B&B heb ik nog nooit zo iets voorgeschoteld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door