Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#618136
Lizzy schreef: :2funny: :2funny: :2funny:

Je hebt gelijk. Wij eten geen vlees maar als we buiten gaan zitten eten, zitten die groene etters er ook gelijk. Nou moet ik zeggen dat ze drie keer boven ons bord zweven en denken "ruk, geen vlees, geen vis, weer zulke irritante vegetariers". En blijkbaar vertellen ze dat aan mekaar want al snel lijken ze te vatten dat er bij ons geen dood beest valt te halen. Ik zweer het, echt waar! Volgens mij komen ze vooral op vlees en vis!
Moet je eens een pan mosselen bestellen op een terras  :o :-X :-X :-X

Hier krijgen de katten ééndagskuikens als ontbijt, die eten ze op het aanrecht in de bijkeuken en als ze klaar zijn dan maak ik die direct schoon, gisteren haal ik de bakjes weg, wil het doekje pakken word ik geroepen dus ik loop naar boven nog geen 10 minuten later kom ik benden krioelt het van die gore groene vliegen op het aanrecht  :-X Direct even schoonmaakmiddel op gespoten en afgedaan en ze waren per direct weer vertrokken ook, ik weet het niet maar de dingen hebben een soort van radar of zo  >:(
Door Mevroi Kruim
#618472
Ik heb een aantal bakken en emmers met goed slutiende deksels, en daarin wordt de boel otndooid. Geen vlieg te bekennen.
Honden eten in de tuin, en als het droog weer is ze ik er daarna ff de tuinslang op. Met van die frisse buien als vandaag (kniehoog water op het pad) vind ik dat niet echt nodig. Honden doen geiddeld 10 minuten over hun eten, langer als het bv geitenribben zijn, korter met een orgaanmaaltijd. VLiegen zijn vlug (vliegensvlug dus) maar zo snel leggen ze geen eitjes op het vlees.
Katten eten boven op de overloop, elk een eigen bakje, waar ze dan de boel naastleggen om op te eten  ::) FF dweiltje erover na het eten en klaar. Het staat er ook niet langer dan een minuut of 10, 15, wat er dan nog over is gaat weer in de koelkast en volgende maaltijd is kleiner.
Door Borke
#618657
Kruimel schreef: Honden eten in de tuin, en als het droog weer is ze ik er daarna ff de tuinslang op.
Hier hetzelfde verhaal. Borke eet alles snel op, doe thij het niet snel dan pak ik het af en eet hij het de volgende dag.
Met de tuinslang spuit ik het goed nat en die vliegen verdwijnen allemaal en ik zie ze niet terug komen :)

De katten eten binnen, dus daar heb ik het probleem niet mee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door