Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#612365
Wie wil even meedenken
1x per week geef ik hier een lel pens.
Maar het stuk pens is eigenlijk te klein om de trek- en verscheurfunctie te kunnen vervullen die ik er zo graag van zie. Orgaanporties gaan hier in 75 gram, maar voor pens doe ik al ruim 100 gram en ook dat wordt zo ineens doorgeslikt... ::)
Ik kan er wel 200 gram of meer van maken, maar dan wordt het pens cq orgaangehalte weer zo hoog...vastspijkeren is ook niet geweldig want ze wippen het zo weer van de spijker af.....WIE HEEFT IDEEEN
Gebruikersavatar
Door Angelique
#612376
Bianca1 schreef: Wie wil even meedenken
1x per week geef ik hier een lel pens.
Maar het stuk pens is eigenlijk te klein om de trek- en verscheurfunctie te kunnen vervullen die ik er zo graag van zie. Orgaanporties gaan hier in 75 gram, maar voor pens doe ik al ruim 100 gram en ook dat wordt zo ineens doorgeslikt... ::)
Ik kan er wel 200 gram of meer van maken, maar dan wordt het pens cq orgaangehalte weer zo hoog...vastspijkeren is ook niet geweldig want ze wippen het zo weer van de spijker af.....WIE HEEFT IDEEEN
Gewoon zo'n groot stuk (kilootje ofzo) geven waar die niks anders mee kan dan sleuren en trekken en als jij denkt....genoeg gegeten, dan haal je 'm weg, maar meestal hebben ze het voor die tijd zelf al opgegeven.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#612400
Ik zou gewoon meer geven dan je eigenlijk 'mag' geven maar dan minder vaak zodat je toch aan je juiste hoeveelheid orgaanvlees komt.
Door Bianca1
#612408
Angelique schreef: Gewoon zo'n groot stuk (kilootje ofzo) geven waar die niks anders mee kan dan sleuren en trekken en als jij denkt....genoeg gegeten, dan haal je 'm weg, maar meestal hebben ze het voor die tijd zelf al opgegeven.
oke dat kan maar dan moet ik wel dat stuk een keer of 3 invriezen en ontdooien als ze er samen per keer zo'n 250 gram vanaf eten....
Door Bianca1
#612410
Rovanna schreef: Ik zou gewoon meer geven dan je eigenlijk 'mag' geven maar dan minder vaak zodat je toch aan je juiste hoeveelheid orgaanvlees komt.
Goed dat kan ook, dan zou ik bijvoorbeeld een groot stuk van 250 of 300 gram per keer kunnen geven, maar dan zou dat maar 1x per 3 weken voorbij komen
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#612411
Bianca1 schreef: oke dat kan maar dan moet ik wel dat stuk een keer of 3 invriezen en ontdooien als ze er samen per keer zo'n 250 gram vanaf eten....
Misschien moet je een grotere hond kopen ;D Nee geintje. Ja, eerlijk gezegd zou ik het anders ook niet weten. Wellicht moet je dan maar accepteren dat ze niet kunnen scheuren en voor de lol in het eten iets anders zoeken.
Door Bianca1
#612415
Goed plan, ik ga even een bordeauxdog halen... ;D
welja, misschien geef ik ze gewoon eens per maand gewoon een megastuk, en dan de rest in 75 gram, net als de rest van het orgaanvlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#612425
Bianca1 schreef: oke dat kan maar dan moet ik wel dat stuk een keer of 3 invriezen en ontdooien als ze er samen per keer zo'n 250 gram vanaf eten....
Hier begraven ze 'm :-X :D

Maar opnieuw invriezen deed ik hier niet hoor. Of het werd begraven en de volgende dag door deze of gene opgegeten, of ik gooide de rest gewoon weg. Over wat orgaanvlees meer of minder (in geval van pens) maak ik me in deze helemaal niet druk, dan volgende week ofzo maar weer wat minder.
Door Happy Tail
#612596
Bianca1 schreef: Goed plan, ik ga even een bordeauxdog halen... ;D
tja en die vreet een stuk van een kilo in ene keer op........en dan ;D :D
hier gaat de pens ook amper gekauwd erin, had het ook graag anders gezien, want qua bezigheidstherapie is dit echt niets......dan maar een kalfsschouder er achteraan
Door tieneke
#612607
Hier krijgt Tinus anderhalve kilo pens per keer...en dit 2 maal per week.
Okee hij is nogal groot en lust wel wat en is er dan pas zoet mee ipv de kleinere porties die hij eerst kreeg ;D ;D
Geef gewoon wat meer die ene pensmaaltijd voor het nodige trek en sleurwerk ;)
Door workingmalinois
#612621
Ik geef ook lappen van ongeveer 1.2 kg en dan gaat het perfect.  Als ik kleiner geef eten ze veel te vlug.
Door tieneke
#612624
workingmalinois schreef: Ik geef ook lappen van ongeveer 1.2 kg en dan gaat het perfect.  Als ik kleiner geef eten ze veel te vlug.
Dan slikken ze het meteen door ::) ::) stelletje varkens >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door