Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#613106
Boefke schreef: Natuurlijk gaat het mij niets aan hoe mensen hun geld uitgeven :) Ik geloof niet dat er begrepen wordt wat ik ermee bedoel.
geeft niets, dat kennen we allemaal  :-[ ;) ;D
Door 202Spots
#613131
Wanneer 'n moeder wolf op jacht gaat voor haar puppen, dan vraagd niemand zich af of dat  op 'n diervriendelijke manier gebeurd..want  de de natuur gaat zijn gang..

Wanneer wij als mens op jacht gaan voor onze puppers, dan is er geen sticker waarop staat vermeld of het dier eerst  'n fijn leven heeft gehad, en daarna op 'n diervriendelijk manier geslacht is voordat het in de market kwam.....en hebben de keus tussen lamsribben van 3.- of die van 9.-
of we kunnen kiezen of we de dooie kip van 1,80 of de dooie kip van 5,00 mee naar huis nemen..

Er zijn meestal enhusiaste reactie wanneer een van de BP leden 'n goei vangst heeft gemaakt, of zelfs zakken vol voor niks krijgt....we vertellen elkaar waar de beste kopies te vinden zijn, bij welke slager of 't mannetje op de markt er goeie handel is te vinden.....welke visboer gratis koppen geeft enz enz.
Prima hoor...maar ik geloof niet dat ik ooit iets heb gelezen over het prettige leventje of de diervriendelijk manier van slachten van deze dieren......nee...alleen maar dat de prijs goed is....
Dus net wat ik ook in mijn eerste bericht al schreef......
we denken er gewoon niet bewust bij na.
Makkelijk? Ja...misschien wel TE makkelijk ...maar OOK heel menselijk vind ik.
En omdat we er niet aan denken waneer we onze buit binnen halen, hoeft dat toch niet gelijk te betekenen het ons geen barst kan schelen wanneer we er WEL aan gaan denken. ???
Door Mevroi Kruim
#613134
202spots schreef: Wanneer 'n moeder wolf op jacht gaat voor haar puppen, dan vraagd niemand zich af of dat  op 'n diervriendelijke manier gebeurd..want  de de natuur gaat zijn gang..

Wanneer wij als mens op jacht gaan voor onze puppers, dan is er geen sticker waarop staat vermeld of het dier eerst  'n fijn leven heeft gehad, en daarna op 'n diervriendelijk manier geslacht is voordat het in de market kwam.....en hebben de keus tussen lamsribben van 3.- of die van 9.-
of we kunnen kiezen of we de dooie kip van 1,80 of de dooie kip van 5,00 mee naar huis nemen..

Er zijn meestal enhusiaste reactie wanneer een van de BP leden 'n goei vangst heeft gemaakt, of zelfs zakken vol voor niks krijgt....we vertellen elkaar waar de beste kopies te vinden zijn, bij welke slager of 't mannetje op de markt er goeie handel is te vinden.....welke visboer gratis koppen geeft enz enz.
Prima hoor...maar ik geloof niet dat ik ooit iets heb gelezen over het prettige leventje of de diervriendelijk manier van slachten van deze dieren......nee...alleen maar dat de prijs goed is....
Dus net wat ik ook in mijn eerste bericht al schreef......
we denken er gewoon niet bewust bij na.
Makkelijk? Ja...misschien wel TE makkelijk ...maar OOK heel menselijk vind ik.
En omdat we er niet aan denken waneer we onze buit binnen halen, hoeft dat toch niet gelijk te betekenen het ons geen barst kan schelen wanneer we er WEL aan gaan denken. ???

Die is er dus wel, dat is hier in NL de SKAL sticker, of de bio sticker. Een biologisch gehouden dier heeft een fatsoenlijk dierwaardig leven en wordt netjes geslacht.
Door 202Spots
#613142
Kruimel schreef: Die is er dus wel, dat is hier in NL de SKAL sticker, of de bio sticker.
En hier dus NIET
En als er wel 'n sticker op zit... dan heeft iedereen nog steeds de EIGEN keus welke ze mee naar huis willen nemen.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 11 aug 2006, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#613212
202spots schreef: En hier dus NIET
En als er wel 'n sticker op zit... dan heeft iedereen nog steeds de EIGEN keus welke ze mee naar huis willen nemen.
Volgens mij is er ook in de US het e.e.a. geregeld hoor. En bestaat er in de US ook zoiets als 'organic meat'.

http://www.usorganicproducts.com/
http://www.wwoofusa.org/links.html
http://www.organicconsumers.org/
http://www.organicpathways.co.nz/househ ... ry/79.html
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 11 aug 2006, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#613222
202spots schreef: Wanneer 'n moeder wolf op jacht gaat voor haar puppen, dan vraagd niemand zich af of dat  op 'n diervriendelijke manier gebeurd..want  de de natuur gaat zijn gang..

Wanneer wij als mens op jacht gaan voor onze puppers, dan is er geen sticker waarop staat vermeld of het dier eerst  'n fijn leven heeft gehad, en daarna op 'n diervriendelijk manier geslacht is voordat het in de market kwam.....en hebben de keus tussen lamsribben van 3.- of die van 9.-
of we kunnen kiezen of we de dooie kip van 1,80 of de dooie kip van 5,00 mee naar huis nemen..

Er zijn meestal enhusiaste reactie wanneer een van de BP leden 'n goei vangst heeft gemaakt, of zelfs zakken vol voor niks krijgt....we vertellen elkaar waar de beste kopies te vinden zijn, bij welke slager of 't mannetje op de markt er goeie handel is te vinden.....welke visboer gratis koppen geeft enz enz.
Prima hoor...maar ik geloof niet dat ik ooit iets heb gelezen over het prettige leventje of de diervriendelijk manier van slachten van deze dieren......nee...alleen maar dat de prijs goed is....
Dus net wat ik ook in mijn eerste bericht al schreef......
we denken er gewoon niet bewust bij na.
Makkelijk? Ja...misschien wel TE makkelijk ...maar OOK heel menselijk vind ik.
En omdat we er niet aan denken waneer we onze buit binnen halen, hoeft dat toch niet gelijk te betekenen het ons geen barst kan schelen wanneer we er WEL aan gaan denken. ???

AMEN  :angel2:
en hier zijn er geen stickers!!!! Zo wie zo niet..... echt niet, en al waren ze er wel, het zal hier überhaupt over het algemeen de mensen een worst zijn. Mogen al blij zijn dat ze vlees kunnen betalen, dat het echt niet uitmaakt hoe en waarom het zo in dat bakje ligt hoor ...
Door 202Spots
#613259
Lizzy schreef: Volgens mij is er ook in de US het e.e.a. geregeld hoor. En bestaat er in de US ook zoiets als 'organic meat'.
http://www.usorganicproducts.com/
http://www.wwoofusa.org/links.html
http://www.organicconsumers.org/
http://www.organicpathways.co.nz/househ ... ry/79.html
Lizzy...je mag van mij gerust nog tig link opzoeken ... ;)
Ik heb niet gezegd dat het er niet is of niet bestaat..
Het feit is dat...
1) ik nog nooit in geen enkele market waar ik kom, een sticker op voorverpakte vlees of kip heb gezien...en wanneer ik naar de andere markets ga,dan liggen daar de onverpakte vlees en kip in de vitrine, en staat er ook geen boordje bij waar het vandaan komt of hoe het geslacht is.
2) de 5 bedrijven die ik zag,die organic vlees verkopen,zitten nou niet bepaald in de buurt, en ik ga voor mijn honden echt geen vlees bestellen dat naar mij gestuurd moet  en waar dan ook nog bezorgd kosten bij komen.
En ik zou het dus OOK niet kopen wanneer het goekope vlees er in de gewone winkel naast ligt.
3) Organic betekend:
Organic meat, poultry, eggs, and dairy products come from animals that are given no antibiotics or growth hormones.  Organic food is produced without using most conventional pesticides; fertilizers made with synthetic ingredients or sewage sludge; bioengineering; or ionizing radiation.  Before a product can be labeled "organic," a Government-approved certifier inspects the farm where the food is grown to make sure the farmer is following all the rules necessary to meet USDA organic standards
Zegd trouwens niks van de omstandigheden van de levens/verblijf plaats van 't beest :-\
4)USDA (U.S Dept of Agriculture)makes no claims that organically produced food is safer or more nutritious than conventionally produced food.  Organic food differs from conventionally produced food in the way it is grown, handled, and processed.
5)Because the term "organic" has not yet been defined by USDA, it may not be used by itself as a claim on the labeling of meat and poultry products.
http://www.fsis.usda.gov/regulations_&_ ... /index.asp
6) Ik meen vorig jaar, was er een of ander onderzoek gedaan van de z.g organic groentes en fruit.....en  het bleek dus dat het grootste gedeelte van de "organic" gegroeide groentes en fruit...mooi niet organic waren :o
Alleen wel 2x zo duur verkopen..
7) Hoewel er meer aandacht aan de organic groente en fruit word gegeven, is het organic vlees en kip is duidelijk op de 2de plaats.
Wanneer je nagaat dat de meeste mensen liever vlees en kip eten en bijna geen verse groentes...dan is dat niet zo verwondelijk.
8 ) Dus ik blijf voor mijn honden en ons zelf gewoon kopen wat voor mij het beste uit komt.... 8)

En nou ga ik maar effe op jacht voor me beessies!
Door Lizzy
#613268
202spots schreef: Lizzy...je mag van mij gerust nog tig link opzoeken ... ;)
Ik heb niet gezegd dat het er niet is of niet bestaat..
Het feit is dat...
1) ik nog nooit in geen enkele market waar ik kom, een sticker op voorverpakte vlees of kip heb gezien...en wanneer ik naar de andere markets ga,dan liggen daar de onverpakte vlees en kip in de vitrine, en staat er ook geen boordje bij waar het vandaan komt of hoe het geslacht is.
2) de 5 bedrijven die ik zag,die organic vlees verkopen,zitten nou niet bepaald in de buurt, en ik ga voor mijn honden echt geen vlees bestellen dat naar mij gestuurd moet  en waar dan ook nog bezorgd kosten bij komen.
En ik zou het dus OOK niet kopen wanneer het goekope vlees er in de gewone winkel naast ligt.
3) Organic betekend:
Organic meat, poultry, eggs, and dairy products come from animals that are given no antibiotics or growth hormones.  Organic food is produced without using most conventional pesticides; fertilizers made with synthetic ingredients or sewage sludge; bioengineering; or ionizing radiation.  Before a product can be labeled "organic," a Government-approved certifier inspects the farm where the food is grown to make sure the farmer is following all the rules necessary to meet USDA organic standards
Zegd trouwens niks van de omstandigheden van de levens/verblijf plaats van 't beest :-\
4)USDA (U.S Dept of Agriculture)makes no claims that organically produced food is safer or more nutritious than conventionally produced food.  Organic food differs from conventionally produced food in the way it is grown, handled, and processed.
5)Because the term "organic" has not yet been defined by USDA, it may not be used by itself as a claim on the labeling of meat and poultry products.
http://www.fsis.usda.gov/regulations_&_ ... /index.asp
6) Ik meen vorig jaar, was er een of ander onderzoek gedaan van de z.g organic groentes en fruit.....en  het bleek dus dat het grootste gedeelte van de "organic" gegroeide groentes en fruit...mooi niet organic waren :o
Alleen wel 2x zo duur verkopen..
7) Hoewel er meer aandacht aan de organic groente en fruit word gegeven, is het organic vlees en kip is duidelijk op de 2de plaats.
Wanneer je nagaat dat de meeste mensen liever vlees en kip eten en bijna geen verse groentes...dan is dat niet zo verwondelijk.
8 ) Dus ik blijf voor mijn honden en ons zelf gewoon kopen wat voor mij het beste uit komt.... 8)

En nou ga ik maar effe op jacht voor me beessies!

Helaas, dan loopt Amerika hier behoorlijk achter op de rest van de westerse wereld. Hopen op betere tijden Dory!
Door 202Spots
#613460
Lizzy schreef: Helaas, dan loopt Amerika hier behoorlijk achter op de rest van de westerse wereld.
Niet op alles hoor ;) 8)
Door Lizzy
#613470
202spots schreef: Niet op alles hoor ;) 8)
Nee, als je ook goed leest, dan zie je ook dat er staat "dan loopt Amerika hier behoorlijk achter op de rest van de westerse wereld". In deze context betekent dat dus "hier, aangaande dit onderwerp".

Overigens wordt er ook in Amerika in relatie tot organic meat aan animal welfare gedacht. Zal je maar geen links geven he ;) want dat kun je vast zelf vinden op google. Maar het schrijft dus wel degelijk voor hoe het dier gehuisvest moet zijn en hoe het zijn natuurlijke gedrag moet kunnen vertonen. Maar zo zie je, animal welfare heeft net als in de rest wereld ook bij de Amerikanen geen grote bekendheid en eigenlijk ook weinig prioriteit.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 12 aug 2006, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yves
#613581
??? biologisch twee keer zo duur????
Ik kom net van de biologische slager vandaan en heb gratis en voor niets 2.5kg aan lamsnekken meegekregen.
Vorige week zaterdag kreeg ik 4 kippenkarkassen mee 8). Alles ligt nu netjes in de vriezer te wachten tot Yves van de diarree af is. En daarna gaan we kvv afwisselen met twee keer per week barf. Maar Yves is (zoals jullie kunnen zien) een kleintje dus ik heb al voor maanden eten in huis ;)
Door 202Spots
#613616
Maar zo zie je, animal welfare heeft net als in de rest wereld ook bij de Amerikanen geen grote bekendheid en eigenlijk ook weinig prioriteit.
En zolang de 97% van de bevolking dus errug op z'n  Big Mac,KFC, en alle andere fast food gesteld is, en daarnaast de nodige bacon,sausages en ham voor ontbijt hebben en dan de BBQ's... en op die  manier dubbel het vlees/kip eten wat ze nodig hebben...
dan denk ik dat het idd niet veel aandacht krijgt... :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op za 12 aug 2006, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#613618
Yves schreef: ??? biologisch twee keer zo duur????
Ik kom net van de biologische slager vandaan en heb gratis en voor niets 2.5kg aan lamsnekken meegekregen.
Vorige week zaterdag kreeg ik 4 kippenkarkassen mee 8). Alles ligt nu netjes in de vriezer te wachten tot Yves van de diarree af is.
Ik hoop dat ie geen diarree van de kippenkarkas heeft gekregen?
Wanneer ik nekken en karkassen gratis zou krijgen,dan zou ik er eerst goed aan ruiken om te zien of het nog eetbaar is.
Anders vraag ik me af waarom het voor niks gegeven word... :-\
Door Yves
#613856
De diarree had hij al. Yves krijgt pas vers dus waarschijnlijk is het ontgiftiging.
Ik ben gewoon langs gegaan en heb verzocht om e.e.a. voor me mee te nemen van het slachthuis (tegen betaling). En een week later was het er.
Bij de biologische slager staan de mensen niet in rijen dik voor de deur voor lamsnekken. Daarom krijg ik het gratis mee.
Door roefus
#613860
Yves schreef: De diarree had hij al. Yves krijgt pas vers dus waarschijnlijk is het ontgiftiging.
Ik ben gewoon langs gegaan en heb verzocht om e.e.a. voor me mee te nemen van het slachthuis (tegen betaling). En een week later was het er.
Bij de biologische slager staan de mensen niet in rijen dik voor de deur voor lamsnekken. Daarom krijg ik het gratis mee.
Ik denk gewoon dat jij een leuke slag geslagen hebt.
En waarom niet?
Kan me goed voorstellen dat bij de biologische slagerij nog niet direct alle 'afval' naar de snack-industrie gaat.
Die relaties zijn er (gelukkig) nog niet.
En van de 'grote poeliers' hoor ik dat soort verhalen wel.
Daar leveren kipkarkasjes en dergelijke meer op, als het naar de industire gaat.
Vertellen ze een leuk verhaaltje 'op de markt'' waarom het zo duur moet zijn.
Je hebt gewoon een fijn adres getroffen, en nog biologisch ook !!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door