Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hobbes
#609745
Hobbes (9 kilo) vreet zich op dit moment ongans aan een gedroogde luchtpijp die ik hem een week of zes geleden gaf. Hij begroef het ding meteen, en groef het net pas weer op. Door de regen is hij twee keer zo groot geworden.

Moet ik het ding afpakken? Hij laat er al het andere eten voor staan, zelfs zijn gemalen pens! (na een paar hapjes wilde hij terug naar de luchtpijp).
Door Hobbes
#609806
Terwijl ik dit tikte had hij de helft al opgegeten, en was daarna bezig de andere helft weer te begraven. Bracht me ook op het idee eens te vragen of jullie die kieskeurigheid herkennen, maar daar zal ik maar een nieuw onderwerp van maken.
Door Hobbes
#609939
sylvia schreef: Bij mij zouden ze het gewoon op mogen eten, dit is namelijk de manier waarop hondachtigen hun eten bewaren en laten rijpen.
Ja, doet Hobbes ook vrij vaak. En hij is helemaal in extase als hij zo'n stinkend stuk kippe- of lamsbout aan het eten is. Eerst lekker het zand eraf schudden, en dan knagen met zijn ogen bijna dicht. Hij vergeet dan zelfs te blaffen naar de  buurhonden en ziet ons niet meer staan, haha.

Dit leek me misschien anders, omdat het eerst gedroogd, en daarna weer geweekt is. Nou ja, hij heeft niet alles opgegeten en nog niet overgegeven.
Door peerle
#610128
het is begrijpelijk dat je het vies vind, is ook een normale reactie voor ons, maar ik denk niet dat het echt schadelijk is als je hond gewend is aan rauw. Dan kan die heus wel wat bacterien hebben en vind het idd "lekker" om vlees eerst wat te laten rijpen voor het op te eten. Hobbes zal zo'n hond zijn die dat echt leuk vind. Maar als je liever wil dat hij op dat moment iets anders eet kan je het gevonden ding wel even buiten zijn bereik proberen te leggen, dan een spelletje spelen ofzo, en dan het voer aanbieden dat je wil dat hij eet.

Al heb ik zelf niet zo'n kieskeurige eter in huis, dus ik weet niet of het dan werkt.

Groetjes,
peerle
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door