Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#623722
conleeuw schreef: hee goed hoor  ;) daar wordt ik vrolijk van, nog minder weggegooide producten :)
Ik was daar vanmorgen nog effe een boodschap halen wou hij me gelijk wat meegeven, hij vroeg of een hele kip ook goed was! hij was helaas gemarineerd, dus heb hem effe goed geinstrueerd over wat mag en wat niet, en ja, hier ben ik natuurlijk ook heel blij mee!
Door roefus
#623729
Ike schreef: Als alles goed gaat heb ik een deal  :D, heb het afgelopen weekend gewerkt met een collegaatje die ik lang niet had gezien, zijn zo over voeding voor mijn hond aan het praten zegt zij, ik zal 'ns vragen, mijn broer werkt op de slagersafdeling van een supermarkt, wat over is wordt daar weggegooit!!, resultaat:  als hij vlees heeft zal hij dat aan mijn collegaatje doorgeven en kan ik het ophalen  :D :D
Dit is een leuke manier om aan een deal te komen  :D
En jouw hondjes hebben er plezier van, terwijl het niet weggegooid wordt.
Dubbel leuk.
#623730
Ike schreef: Ik was daar vanmorgen nog effe een boodschap halen wou hij me gelijk wat meegeven, hij vroeg of een hele kip ook goed was! hij was helaas gemarineerd, dus heb hem effe goed geinstrueerd over wat mag en wat niet, en ja, hier ben ik natuurlijk ook heel blij mee!
gemarineerde kip goed afspoelen, van velletje ontdoen, nog eens afspoelen, hey presto, hondenvoer ;D zo doe ik het, alleen met hele kip werkt het, als het stukjes vlees is of reepjes/stukjes kip krijg je de marinade er niet af gewast ;)
#623734
conleeuw schreef: gemarineerde kip goed afspoelen, van velletje ontdoen, nog eens afspoelen, hey presto, hondenvoer ;D zo doe ik het, alleen met hele kip werkt het, als het stukjes vlees is of reepjes/stukjes kip krijg je de marinade er niet af gewast ;)
Thanks voor de tip :P
#623752
Helaas pindakaas, bij de AH waar ik vaak kom, heb ik t ook gevraagd, maar t gaat niet door! Ze moeten alles registreren en dan weggooien. Als t naar mij gaat en mijn hond wordt ziek, dan geeft dat zo'n gesodemieter (als ik ze aanklaag ::)). Ik begrijp het wel, maar vind het erg jammer...
Ik ga het gewoon bij de volgende supermarkt proberen :P.
Laatst gewijzigd door - pien - op di 29 aug 2006, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#630114
was laatst bij de visboer van de nettomarkt (nogal duur) ik vroeg of hij wel eens visafval heeft en wat voor visafval. hij zegt makreel koppen zalmkoppen allerlei soorten koppen, dus ik vroeg wat doe je daarmee? gooi je die weg want ik heb iemand die wel geinteresseerd is, hij zegt die koppen verkopen wij voor 1.50 E per stuk :o
sjeumig!!! laat dan maar zitten!!!
meeste krijgen het gratis op de markt!!! :-X
#630119
Lizzy schreef: Vlees over datum mag inderdaad niet meer verkocht worden. Het wordt afgevoerd en Rendac maakt er weer iets moois van (http://www.rendac.nl). Toch hebben sommige mensen een beetje een mooie stiekeme afspraak. Het vlees op datum dat die dag niet meer verkocht wordt (en ik heb zelfs over datum gehoord) wordt buiten in een krat neergezet en deze mag je dan meenemen.
sorry foutje
Laatst gewijzigd door Anita* op za 09 sep 2006, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#630406
nelb schreef: Zalmkop krijg ik ook gratis. De visboerin snijdt hem "ruim" voor me af, dus kop met lekker nog wat vlees. Na wat aarzeling in het begin smikkelen ze er nu van.
Nel
lekker hoor!!!
ik dacht laat ik het eens proberen maar hij weet overal een slaatje uit te slaan :-\
#631719
*Robin* schreef: lekker hoor!!!
ik dacht laat ik het eens proberen maar hij weet overal een slaatje uit te slaan :-\
pfff, onze visboer heeft ook ineens 't licht gezien. Ik kreeg 't gratis mee, maar vorige week zei ie ineens; dat is dan €10,-  :o 't was ruim 3 kilo dus zeg maar  €3,- p/k Ik was zo overdonderd dat ik 't nog meegenomen heb  :-\ Maar ik ga dus lekker op zoek naar een ander, kan rustig op zoek, want ik kan wel ff vooruit. Zal Bono en Sem vertellen dat ze d'r extra van moeten genieten  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door