Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#601648
Is tong geschikt als barfproduct? Waar valt het onder? Spiervlees? En runderstrot?

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#601651
Tong is prima! En ik vind het persoonlijk meer spier dan orgaan, maar net als hart zit het er tussenin.
Runderstrot is lekker knagen voor de beesten vind ik. Niet iets voor elke dag mar zo af en toe, prima.
Door Lizzy
#601655
Ja zeker! Ze vinden het heerlijk! Tong is eigenlijk een hele sterke spier. Maar ik reken het toch onder orgaanvlees (net als Ian B). Ik doe dit omdat tong niet in mijn definitie van spiervlees past (dat is het vlees dat het skelet bij elkaar houdt namelijk).

Tong bevat eiwit, vet en water en vitamines B en een beetje zink. En ze zijn niet van grotere waarde als spiervlees. Maar tis leuk voor de afwisseling als je er goed(koop) aan kunt komen.
Door Lizzy
#601656
Runderstrot is spiervlees met wat kraakbeen. Ja.... waar dat nou precies onder valt? Beetje onder vleesbot en beetje onder spiervlees? Het is inderdaad leuk om te knagen, voor de honden! Ik vind 1 keer per week runderstrot zat.
Door henneke
#601658
ik heb Bo maar een keer erger zien gruwelen als bij tong en dat was de duif maar ook tong eet ik wat hem betreft zelf maar op , is wel jammer omdat het een niet zo duur goed stukkie vlees is
Door *wendy*
#601871
Runderstrot vinden ze hier heerlijk. Zit onwijs veel vlees aan en dat bevalt de heren hier wel.

Ook krijg ik de luchtpijpen altijd mee. Zit nog veel vlees aan, meestal nog een gram of 300.
Door herder_lover
#601894
ik geef hier regelmatig geiten en koeien tongen.... Geitentong vinden ze wel lekkerder dan van de koe. Ik reken het onder orgaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door