Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#591425
Hoi allemaal, ik heb vandaag een mooi adresje gevonden voor geit en heb meteen een mooi klein geitje mee genomen ( in stukken)
Aangezien Didot alleen maar geit mag eten (eliminatie dieet) vraag ik me af of je van zo'n heel klein geitje (deze was nog geen 7 kilo incl. ingewanden) ook de poten kan geven.
ze lijken me niet te hard, maar ik kan me vergissen :-\
de ribben enz. zijn iig boter zacht, dus dat zal wel goed komen :)
Door roel
#591439
Van een geitje kan je alles geven.
Onze sint bernards eten ze helemaal op kop, poten, ingewanden, haar en huid.

Je moet je dus geen zorgen maken.
Door pallas
#591447
roel schreef: Van een geitje kan je alles geven.
Onze sint bernards eten ze helemaal op kop, poten, ingewanden, haar en huid.

Je moet je dus geen zorgen maken.
didot is natuurlijk wel een maatje kleiner dan jouw st. bernards ;D ;D ;D
ik hoef me dus geen zorgen te maken over de poten?
ik had even wat twijfels omdat het toch wel dragende delen zijn en mijn mormels eten meestal lams ribben en geen geit...
Door pallas
#591468
roel schreef: Het zal feest zijn voor je honden, geloof me maar. :D
over het algemeen zijn het een stelletje vuilnisbakken

klep open.... eten erin...... klep dicht


en dan die ogen....."was dat alles???"
Door Lizzy
#591581
Ik voer geen poten. Dragend bot en ik zou me daar dus wel zorgen om maken. Altijd zonde als je hond z'n gebit kapot bijt op een poot.
Door pallas
#591627
Lizzy schreef: Ik voer geen poten. Dragend bot en ik zou me daar dus wel zorgen om maken. Altijd zonde als je hond z'n gebit kapot bijt op een poot.
ik twijfelde dus ook, vooral omdat dit dus wel een hele jonge geit is.
maar als ik jou goed begrijp dus nooit doen?
Door aaltje
#591654
als het een heel jong geitje is zijn de botten nog aardig zacht. Zelfs de hoefjes zijn dan nog zacht genoeg om te eten. Kun je niet kijken hoe ervan gegeten wordt? Als je merkt dat het te hard is haal je het weg.
Door Audrina
#591672
Ik zou het alleen doen als het om een pasgeboren geitje gaat. Maar die zijn volgens mij nog geen 7 kilo, dus zal het wel om een wat ouder geitje gaan. Die heeft al op die pootjes gestaan en gelopen, dus is het vrij hard. Je kan wel afwachten en kijken of je hond het niet te hard vindt, maar het schiet niet op als ie er een tand of kies op kapot bijt. Beter niet geven dus, die pootbotten.
Door pallas
#591673
aaltje schreef: als het een heel jong geitje is zijn de botten nog aardig zacht. Zelfs de hoefjes zijn dan nog zacht genoeg om te eten. Kun je niet kijken hoe ervan gegeten wordt? Als je merkt dat het te hard is haal je het weg.
hmm, Didot is een echt schrokker, voor je het weet heeft ie al een stuk bot doorgeslikt..
Door Happy Tail
#591679
ik zit ook met het idee dat het om een jong dier gaat...
dus ik zou het proberen, je kunt vast wel aan het soort gekraak horen of het echt te hard is denk ik. En anders het zekere voor het onzekere: het zijn immers dragende delen

mischien dat je de hardheid merkt als je de poten even in tweeen zou hakken? Maar daar vergis ik me ook vaak zelf wel in. sta ik een kalfsschouder doormidden te hakken met veel geweld, en Baya knaagt het weg alsof het een craqotte is ;D
Door pallas
#591767
Happy Tail schreef: ik zit ook met het idee dat het om een jong dier gaat...
dus ik zou het proberen, je kunt vast wel aan het soort gekraak horen of het echt te hard is denk ik. En anders het zekere voor het onzekere: het zijn immers dragende delen

mischien dat je de hardheid merkt als je de poten even in tweeen zou hakken? Maar daar vergis ik me ook vaak zelf wel in. sta ik een kalfsschouder doormidden te hakken met veel geweld, en Baya knaagt het weg alsof het een craqotte is ;D

precies, heb ik ook wel eens!
sta je verschrikkelijk je best te doen en dan eten je het gewoon binnen mum van tijd op en vindt je er niks meer van terug :) :) :)
wat dat betreft heb ik maar echte kippekracht. ;)
Door bas rouge
#591787
Ja, en toch.... Barousse krijgt -tot nog toe- alles kapot maar heeft wel een kies gebroken op een te hard stuk bot (lam, waarvan ik achteraf vermoed dat het schaap is geweest). Ook dat heeft ze gewoon opgegeten, ik merkte het pas toen de rottende delen in die kies zo meurden dat ik op onderzoek uitging. En da's toch zonde. Rein laat bot dat hem te hard is gewoon liggen, schraapt het vlees eraf en sabbelt op het bot maar laat het verder liggen.
Door Lizzy
#591789
bas rouge schreef: Ja, en toch.... Barousse krijgt -tot nog toe- alles kapot maar heeft wel een kies gebroken op een te hard stuk bot (lam, waarvan ik achteraf vermoed dat het schaap is geweest). Ook dat heeft ze gewoon opgegeten, ik merkte het pas toen de rottende delen in die kies zo meurden dat ik op onderzoek uitging. En da's toch zonde. Rein laat bot dat hem te hard is gewoon liggen, schraapt het vlees eraf en sabbelt op het bot maar laat het verder liggen.

Ik ben het helemaal met jou eens. Brutus heeft ook 1 kapotte kies. Toch jammer.... En waarom risico nemen? Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik riskeer de kiezen van mijn honden liever niet en met dragende botten neem je toch een risico....
Door pallas
#591797
Lizzy schreef: Ik ben het helemaal met jou eens. Brutus heeft ook 1 kapotte kies. Toch jammer.... En waarom risico nemen? Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik riskeer de kiezen van mijn honden liever niet en met dragende botten neem je toch een risico....
nou dat is het hem dus... en Didot vreet werkelijk alles; voor je het weet heeft ie het toch op en krijg je problemen met de tandjes of de vertering.
Ik begrijp dat de menigen dus wat verdeeld zijn.
Geeft niks hoor zo werkt dat nou eenmaal op barfplaats en ik vind dat ook wel fijn, iedereen heeft weer andere ervaringen danwel meningen :)

Ik voor mij besluit voorlopig het vlees van de poten te schrapen met als voordeel dat ik volgende keer ook een ietwat groter geitje kan kopen ;)

allemaal bedankt voor de input!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door