Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#52870
sprite99 schreef: Ik wil graag even reageren op de vraag van lizzie waarom appelciderazijn?
omdat het rijk is aan minerale stoffen
omdat het de jeuk vermindert
omdat het helpt tegen overgewicht
omdat het help tegen ondergewicht
omdat het de bloeddruk reguleert en helpt tegen angina pectoris
omdat het de spijsvertering bevordert
omdat het verlichting brengt t
bij reumatische aandoeningen
omdat het beschermt tegen osteporose
omdat het spierkramp voorkomt
omdat het goed is voor de nagels en voor de vacht
omdat het roos voorkomt
omdat het bescherming biedt tegen carriers
omdat het bescherming biedt tegen oorinfecties
maar ook!!!
verhindert het oxidatie van kleingesneden fruit en groenten
vertraagt de afbraak van vitamine C
voorkomt ontwikkeling van schadelijke bacterien


maria
En waarom geen appelazijn?

Persoonlijk ben ik tegenstander van het gebruik van appelazijn. Azijn is namelijk (in mijn ogen en die van Harvey Diamond) een ongezond product. Door de gisting die heeft plaatsgevonden, is azijn een product wat juist gisten of schimmels in het lijf kan doen laten ontstaan. Het is dan ook niet voor niets dat mensen met een Candida infectie geen azijn mogen en ook geen appelazijn. Ik zie ook de positieve werking van appelazijn niet..., zeker niet voor inwendig gebruik... Volgens mij is bovenstaande positieve werking niet bewezen.

Dit schrijft Harvey Diamond over azijn:

"Azijn is een gegist product en brengt alle voorvertering door speeksel tot een halt. Dat geldt voor alle soorten azijn: appel-, wijn- of ciderazijn, enz. Azijn is azijn en het is doodgewoon geen voedingsmiddel. Azijn verteert niet en zal de vertering van andere voedingsmiddelen belemmeren".

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 12 feb 2004, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#52883
Lizzy schreef:

Ik neem aan dat dit over mensen gaat?
Een hond heeft toch geen enzymen voor voorvertering in de mond?
groetjes Eva
Laatst gewijzigd door chooky op do 12 feb 2004, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#52897
Gisten en schimmels kunnen ook bij de hond optreden. Dit voedingsmiddel is gemaakt voor gebruik bij mensen en zelfs voor mensen is het niet gezond!

Ik weet niet in hoeverre een hond speeksel heeft waar voorverterende enzymen in zitten. Er zit in ieder geval GEEN enzym in dat de voorvertering voor koolhydraten doet! (amylase).
Door Lizzy
#52898
Trouwens, de voordelen die genoemd worden geldt ook voor mensen....
Gebruikersavatar
Door chooky
#52916
Ik en even gaan zoeken en kwam op deze heel interssante site:
http://b-naturals.com/Spr1999.php

even een quote:
Carnivores do not have digestive enzymes in their saliva. Humans have amylase, which helps to begin to break down complex carbohydrates.
Maar de hele tekst is erg interessant. Hij beantwoordt een hoop vragen die hier vaak gesteld worden.
groetjes Eva
Door Paul_Barte
#52919
Heb de site nog niet gelezen maar kan het antwoord wel raden LOL LOL.

By the way,
Het hele appelazijn gebeuren mag voor mij persoonlijk bij de broodje-aap-verhalen.

De enigste voordelen die ik hiervan heb gezien zijn honden die het vreten niet meer lusten en pijn in de buik resultaten.....maar nogmaals dat is persoonlijk.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op do 12 feb 2004, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#52933
Paul_Barte schreef: By the way,
Het hele appelazijn gebeuren mag voor mij persoonlijk bij de broodje-aap-verhalen.

De enigste voordelen die ik hiervan heb gezien zijn honden die het vreten niet meer lusten en pijn in de buik resultaten.....maar nogmaals dat is persoonlijk.
;D ;D

Maar ik sluit me er helemaal bij aan!
Door tieneke
#52998
Paul_Barte schreef: Heb de site nog niet gelezen maar kan het antwoord wel raden LOL LOL.

By the way,
Het hele appelazijn gebeuren mag voor mij persoonlijk bij de broodje-aap-verhalen.

De enigste voordelen die ik hiervan heb gezien zijn honden die het vreten niet meer lusten en pijn in de buik resultaten.....maar nogmaals dat is persoonlijk.

Kobus was niet de enige die het niet luste ;)
De 2 flessen biologische appelazijn deden afgelopen najaar al dienst als vliegenwerend middel!
Komen ze toch nog van pas ;) ;D
Door Paul_Barte
#53005
Tieneke, ik heb het gebruikt als aftershave om de vrouwen van mijn lijf te houden......is aardig gelukt ;D
Door oebaya
#53032
Paul_Barte schreef: Tieneke, ik heb het gebruikt als aftershave om de vrouwen van mijn lijf te houden......is aardig gelukt ;D
Dacht dat je een baard had Paul, want doe je dan met aftershave ??? ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door