Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#584653
Ze zijn hier eigenlijk nooit aan de dunne [klop klop] maar ingeval-dat krijgen ze, als ze willen eten, gewoon hun rauwe vlees. Ik geef in zulke gevallen geen vet vlees maar iets lichter verteerbaars. Rijst geef ik nooit wel gepureerde pompoen[als het verkrijgbaar is]. Ik laat ze in zulke gevallen ook nooit vasten, als ze willen eten krijgen ze het gewoon.
Door Lizzy
#584655
Ik geef ook geen rijst en kip als ze aan de dunne zijn.... Ik geloof daar beslist niet in. Rijst is ook hartstikke moeilijk te verteren...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#585247
Lizzy schreef: Ik geef ook geen rijst en kip als ze aan de dunne zijn.... Ik geloof daar beslist niet in. Rijst is ook hartstikke moeilijk te verteren...
Ik ook niet. Trouwens de hond van m'n zus krijgt juist gigantische diarree van rijst en pasta. Hij krijgt het dan ook nooit.

Mijn hond krijgt af en toe een beetje rijst of pasta. Hij is zo dol op die ongezonde kost, hij kwijlt de hele keuken onder als ie het ruikt. Hij mag van mij best wel een keer zondigen (doe ik zelf ook zo vaak)
Door 202Spots
#585270
Ik denk dat de honden 'n probleem kunnen hebben met de gluten die meestal aan de rijst is toegevoegd. (enriched)
Toen Cis d'r pancreas diet had, had ik ook geen andere keus dan gekookte rijst met gekookte kip te geven, dus ik denk dat het gewoon verschild met de hond en met de omstandigheden.
En de meeste honden reageren dus wel goed op de rijst wanneer ze diaree hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#585401
202spots schreef: Ik denk dat de honden 'n probleem kunnen hebben met de gluten die meestal aan de rijst is toegevoegd. (enriched)
Toen Cis d'r pancreas diet had, had ik ook geen andere keus dan gekookte rijst met gekookte kip te geven, dus ik denk dat het gewoon verschild met de hond en met de omstandigheden.
En de meeste honden reageren dus wel goed op de rijst wanneer ze diaree hebben.
hoe moet ik me dat voorstellen: gluten aan rijst toevoegen?
da's adviseren rijst met kip omdat veel honden daar inderdaad goed op reageren. Maar zo'n 1% van de honden schijnt allergisch te zijn voor rijst. En dan werkt dat juist averechts. Het wordt alleen maar erger.
Door 202Spots
#585408
pike schreef: hoe moet ik me dat voorstellen: gluten aan rijst toevoegen?
Rice itself is gluten free, but enriched rice is rice that has been sprayed with a vitamin coating and some fear that the coating could contain a gluten based grain. I have been researching rice and have yet to come across a brand that contains any gluten in the coatings. I have had a difficult time in getting any particular manufacturer to tell me exactly what is in their enriched rice coating that causes it to stick to the grain. S & W brand did let me know that the medium they use is cornstarch based, so their product is gluten free; however, this does not tell me that all manufacturers use this same process across the board.

http://www.clubceliac.com/rice.htm
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 07 jul 2006, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#585417
202spots schreef: Rice itself is gluten free, but enriched rice is rice that has been sprayed with a vitamin coating and some fear that the coating could contain a gluten based grain. I have been researching rice and have yet to come across a brand that contains any gluten in the coatings. I have had a difficult time in getting any particular manufacturer to tell me exactly what is in their enriched rice coating that causes it to stick to the grain. S & W brand did let me know that the medium they use is cornstarch based, so their product is gluten free; however, this does not tell me that all manufacturers use this same process across the board.

http://www.clubceliac.com/rice.htm
allemachtig dit heb ik nog nooit gehoord, altijd gedacht dat rijst nog beetje normaal produkt was. ik heb hier nog nooit iets dergelijks op de verpakking zien staan (verrijkt of zo). Ga gelijk alle verpakkingen eens goed bestuderen als ik weer in de winkel ben.
Door ~Joke~
#585481
pike schreef: hoe moet ik me dat voorstellen: gluten aan rijst toevoegen?
da's adviseren rijst met kip omdat veel honden daar inderdaad goed op reageren. Maar zo'n 1% van de honden schijnt allergisch te zijn voor rijst. En dan werkt dat juist averechts. Het wordt alleen maar erger.
Rijst bevat rijstgluten van zichzelf, veel honden verdragen dat wel, maar sommige honden [waaronder de mijne] niet. Misschien wordt de rijst waar Dory woont [US dacht ik?] wel verrijkt, hier ben ik het nog niet tegen gekomen.
Door ~Joke~
#585482
202spots schreef: Rice itself is gluten free, but enriched rice is rice that has been sprayed with a vitamin coating and some fear that the coating could contain a gluten based grain. I have been researching rice and have yet to come across a brand that contains any gluten in the coatings. I have had a difficult time in getting any particular manufacturer to tell me exactly what is in their enriched rice coating that causes it to stick to the grain. S & W brand did let me know that the medium they use is cornstarch based, so their product is gluten free; however, this does not tell me that all manufacturers use this same process across the board.

http://www.clubceliac.com/rice.htm
Bedankt voor deze info Dory!! Ik zal deze link doorgeven aan de Spike's supportlijsten!
Door conleeuw
#585510
202spots schreef: Rice itself is gluten free, but enriched rice is rice that has been sprayed with a vitamin coating and some fear that the coating could contain a gluten based grain. I have been researching rice and have yet to come across a brand that contains any gluten in the coatings. I have had a difficult time in getting any particular manufacturer to tell me exactly what is in their enriched rice coating that causes it to stick to the grain. S & W brand did let me know that the medium they use is cornstarch based, so their product is gluten free; however, this does not tell me that all manufacturers use this same process across the board.

http://www.clubceliac.com/rice.htm
yikes !!!! je zal maar een gluten intollerantie hebben :o wat worden wij ook soms beduveld met onze etenswaren :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door