Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#584262
Pyts schreef: Vorige week 4 kg kopvlees bij het slachthuis besteld. Kom ik daar vanmorgen, krijg ik er pardoes zo'n 10 kg kalfsrib bij: "Je wou toch kalfsbotten zei je aan de telefoon? Alsjeblieft! " En bedankt...die man wist dus niet dat ik op de fiets was...

Vervolgens met 4 kg kopvlees voor in't mandje en 10 kg rib in een doorzichtige zak achter op de bagagedrager... ;D Leuk voor de kids die uit school kwamen. En ik had dus zelf ook meteen de vriezer vol. :-\

Wil ik thuis die enorme lappen gaan snijden, kom ik me daar toch iets ondefinieerbaars tegen...Ik loop al de hele dag te peinzen wat het is...Op de lap kopvlees zit een stuk wittig rubberachtig vlees met puntjes erop. Het witte gaat over in een paar cm grijs vlees, met dezelfde structuur. Het is volgens mij geen gehemelte of neus... ???De honden wilden er geen bek op zetten. Zelfs Ravasz hoefde het niet, en dat zegt wat...Ben dus bang dat het niet geschikt is.

Wat is dat???

(ik had beter een foto kunnen maken, maar héé ik ben als de dooooooood voor maden dus heb het meteen versneden en verpakt en in de vriezer gedumpt.)

En nou nog een snelle over die ribben: ze zijn nauwelijks bevleesd...recreatiebot??
Hi hi zo heb ik daar een keer paardenvlees en botten besteld. Ik kreeg me daar een krat dinosaurusbotten niet normaal. Ik durfde ook niet te zeggen dat het te groot en teveel was voor 3 kleine hondjes. De kleinste botten heb ik er thuis uitgevist en de groten moesten helaas de kliko in [werd gelukkig de volgende dag geleegd]
Door 202Spots
#584268
Kruimel schreef: Het is het achterste van de tong. Kijk maar eens naar je eigen tong, daar zitten van die papillen op die naar achteren toe steeds groter worden. Een koe heeft dat ook, en dat stuk wordt dan niet meer voor de gekookte kalfstong gebruikt.
Dus als je iemand het achterste van je tong wilt laten zien ....
Dan moet het wel heel ver naar achter zitten ???
op de foto van bak vol,kan je zien dat er nog vrij veel vlees aan zit, is het dan het begin van de slokdarm/keel en 't vlees van de onderkaak???
ik heb wel is schapentong, en daar zittten ook geen kimmels op de onderkant.
En als ik deze koeien tongen bekijk, dan zie ik ook geen kimmels...
AfbeeldingAfbeelding
Door Mevroi Kruim
#584273
Nou, op die plaatjes kun je ze niet zien, ze zitten nl op de boven/achterkant van de tong, vrijwel in de strot.. En idd, dat achterste stuk van de tong is behoorlijk groot. Verder weet je natuurlijk niet of je alle vlees van de kop krijgt, misschien haalt de slager de mooie stukken eruit en krijg je alleen dat wat hij echt niet kan gebruiken.
Door 202Spots
#584280
Kruimel schreef: Nou, op die plaatjes kun je ze niet zien, ze zitten nl op de boven/achterkant van de tong, vrijwel in de strot..
Dat bedoelde ik dus ook.. ;)
ik noem 't slokdarm/keel omdat ik niet op strot kon komen! ;D
Door Lizzy
#584352
Achterste van de tong? Ik kan me dat haast niet voorstellen joh! Ik heb hier ook complete rundertongen liggen (die tot aan het eind lopen, zeg maar) en dat ziet er heel anders uit.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 06 jul 2006, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#584376
Hier ook wel eens een hele rundertong, maar dat ziet er echt anders uit.
Ik dacht dat het ergens bij de wangen vandaan kwam, wat ook verklaard dat er soms nog wat huid en haar aan vast zit.

Ik zal het volgende week mijn slager vragen :D
Door 202Spots
#584385
Kheb net slager Bakker geschreven, hoop dat ie 't antwoord weet!! ;)
Ik denk dat 't toch wel helemaal achteraan de tong kan zitten, waar de tong in de keelgat zit,en waar de tong dus eruit gesneden is, en dat gedeelte met kimmels,zit er dus niet meer aan bij de tong die je in de winkel koopt.


Heb 't geloof ik!!
Dit is Lam tong...maar aan de zijkant zie je nog kleine witte puntjes....dat middenstuk is dus er uit gesneden en DAT is volgen moi waaar we 't over hebben!!
Het vlees wat erbij zit is dan 't vlees vanwat onder de tong zit.
Yes????

Afbeelding

Ook 'n koeien tong gevonden! Kan je helemaal de kimmels op de zijkant zien.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 07 jul 2006, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#584416
De kimmels zitten nog veel verder achteraan. Als je strotten krijgt zie je daar ok nog wel eens kimmels aanzitten.
Door 202Spots
#584418
danielle1980 schreef: waar haal je de foto's toch steeds vandaan ;D ;D
Ik had effe gauw 2 schapen en 'n koe geslacht! ;)
Door 202Spots
#584419
Kruimel schreef: De kimmels zitten nog veel verder achteraan. Als je strotten krijgt zie je daar ok nog wel eens kimmels aanzitten.
Dat randje in de midden noem je geen kimmels dan?
Zal heus wel verder door lopen, maar ik ben nog niet zo diep gegaan met 't slachten. :-\
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#584420
202spots schreef: Ik had effe gauw 2 schapen en 'n koe geslacht! ;)
;DAlles voor een paar goeie foto's ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#584575
202spots schreef: AfbeeldingAfbeelding
zo te zien halen ze die kimmels uit hun neus ;D ;D had ik dus toch gelijk
Door 202Spots
#584603
amiwoods schreef: ik dacht die ruwe stukken de kimmels de wangen waren???
gokje hoor, ;)
Ik had effe 'n pijltje bij de foto gezet, dan zie je dacht ik waar nog 'n kleine randje van de kimmel erop zit,de rest word er af gesneden wanneer de tong schoongemaakt word.
Dat is dus waar IK denk dat de kimmel zit.

Ik heb wel kalfies gevoerd en op me vingers laten zuigen, en in de bek gekeken, en ik heb 1 keer 'n koei kop als rmb gegeven, maar ik heb echt nooit kimmels in de wangen gezien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door