Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door frances1
#50956
Ik zal waarschijnlijk wel niet de eerste zijn die na het lezen van zoveel opmerkingen-vragen en reakties op deze site verwonderd is over hetgeen de klaarblijkelijke kenners (dierenspeciaalzaken - winkeliers of artsen) iemand met een pup allemaal aanraad als het over eten gaat. Ik heb eerder al een hond gehad die eigenlijk op aanraden van kenners alleen maar brokken voorgeschoteld heeft gekregen. Nu moet ik toegeven mijn laatste hond is 17 jaar geworden dus daarover kan ik niets slechts zeggen. Maar als ik lees wat jullie honden allemaal krijgen ....daar kan mijn oud hondje (pluto) maar ook ikzelf nog jaloers op worden. >:( Mijn huidige pup "bo" had wat problemen met (waarschijnlijk ) groeipijnen waardoor ik door navragen op deze site terecht ben gekomen. Ik lees bij heel veel mensen dat hun hond vers vlees krijgt. Mijn vraag is eigenlijk maar kort. Wordt dit vlees rauw geserveerd??? of moet ik het vlees eerst bakken of koken. Je zult nu misschien lachen en denken wat een stomme opmerking maar als ik alles van wat ik nu heb gelezen moet geloven dan ben ik gewoon een ontzettende leek op dit gebied. Ik wil dat onze Bo in elk geval op een gezonde manier door het leven gaat en ik zeg niet dat ik nu heel de week ga barfen maar in elk geval wel meer energie steken in het eten wat hij krijgt. Zo gauw ik een recepten indeling voor 1 week heb zal ik jullie laten weten ;D
Laatst gewijzigd door frances1 op zo 08 feb 2004, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#50960
Ja, versvlees moet je rauw geven. Je kan eventueel als je hond het niet gewend is en het niet wil eten, er de eerste keren even wat heet water overheen doen en dat afbouwen, maar de bedoeling is echt dat het rauw gegeten wordt.
Barf staat ook voor Bones And Raw Food. En dat houdt dan in dat je het voor zelf samenstelt uit rauwe ingredienten. Om op een verantwoorde wijze zelf samen te kunnen stellen moet je je wel eerst grondig verdiepen in wat een hond nodig heeft (In de bibliotheek vind je veel info hierover). Beschik je (nog) niet over voldoende kennis, dan is een kant en klaar compleet versvlees een goed alternatief. Je kunt dan eventueel wel af en toe zelf een maaltje samenstellen.
Succes!
Door Lizzy
#50961
Ja, het is erg handig om met kant-en-klare rauwe/verse maaltijden te beginnen! Je hoeft dan nog niet na te denken over een menu indeling en je kunt je dan op je gemak inlezen over alles wat met voeding te maken heeft.

En ja, de voeding wordt rauw gegeven.

Kant-en-klaar versvlees merken zijn:

AHV, Bandit, Bibi, Carnibest, Duck, Energique, Kivo, Rodi. Er bestaat ook nog Smuldier en Runner maar deze zou ik persoonlijk in de winkel laten liggen.

Groetjes, Lizzy
Door frances1
#53987
sonja en lizzy

bedankt voor jullie reaktie
afgelopen week hebben we eea al uitgeprobeerd. Bo reageert erg goed op het kant en klaar vlees maaltijd. Wel is nu al gebleken dat ze van groente niet zo heel veel moet hebben. Om niet in een keer over te stappen krijgt Bo nu ook nog brokken bij de maaltijd en dat vindt ze toch wel lekker. Afgelopen week heeft Bo ook een andere brok gekregen. Als je alles vergelijkt is die Eukanuba wel heel erg duur en ik heb hier begrepen dat andere goedkopere brokken zeker net zo goed zijn. Zo willen we langzaam over gaan naar meer rauw vlees.
Door jeanne
#54017
Je moet de brokken niet onder het vlees mengen hoor!
Bijvoorbeeld smorgens brok, en savonds vlees is beter.
Door frances1
#60043
afgelopen weken hebben we Bo verwend met allerlei voedsel buiten zijn normale brok om. Gebleken is dat hij dol is op rodi versvlees en vooral ook vis. Bo lekt minstens een kwartier na. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik nog geen bezoek heb gebracht aan een visboer of slager om versvlees of (afval)vis te halen. Maar dat komt zeer zeker. Ik heb een lijst gekregen van ik dacht Lizzy waarin wat versvoer van verschillende merken werd genoemd. Tot op heden heb ik hier geen winkel kunnen vinden die dat voer verkoopt. Alleen Rodi is bekend en dat vindt Bo heerlijk.
;D
Laatst gewijzigd door frances1 op ma 01 mar 2004, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#60048
de andere merken complete vers vlees voeding, zoals carnibest, bibi, ahv hebben een website waar je op kan kijken waar een verkooppunt bij jou in de buurt zit.
Als er niet echt iets in de buurt zit volgens de lijst, kan je ze ook even bellen, meestal zijn er wel mensn die het voor je mee willen brengen die mischien wel in de buurt wonen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door