Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#576299
Ik heb net een boel eierschalen gemalen tot een fijn poeder, of te wel.... stof ;D nu vraag ik mij af, Bess is niet al te goed meer met botjes, kippenbotten en eenden krijg ze wel omdat ik ze met een molen heb fijngemalen, maar heeft het mischien nog toegevoegde waarde om haar af en toe wat fijngemalen eierschalen bij haar eten toe te voegen? zo ja, hoeveel. Want bijvoorbeeld gisteren hebben ze lamsribbetjes gegeten, Bess krijgt de ribben niet meer geknaagd, dus krijgt ze alleen de vlees in stukjes gesneden... dat is dus vlees zonder bot, als ik daar nou wat eischalen bij doe??? Ben benieuwd ???
Door 202Spots
#576315
Er word 'n theelepel gemalen eierenpoeder op 500 gr.vlees zonder bot gerekend.
Meestal is 1/4 theelepel of 'n grote mespunt voldoende
voor 1 maaltijd.
Wanneer er al gemalen bot door de kip zit, dan hoef je daar geen eierenschaal meer bij te doen.

Toen Cis moeite had met botten kluiven, maalde ik ook wel kale kippenbotten door 't lamsvlees,zodat er toch 'n bot in de gemalen vlees zat.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 23 jun 2006, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#576316
202spots schreef: Er word 'n theelepel gemalen eierenpoeder op 500 gr.vlees zondder bot gerekend.
Meestal is 1/4 theelepel of 'n grote mespunt voldoende
voor 1 maaltijd.
Wanneer er al gemalen bot door de kip zit, dan hoef je daar geen eierenschaal neer bij te doen.

Toen Cis moeite had met botten kluiven, maalde ik ook wel kale kippenbotten door 't lamsvlees,zodat er toch 'n bot in de gemalen vlees zat.
oi, nog meer malen :( ik zal bij de volgend maalsessie wel wat extra karkassen malen en apart verpakken voor bij de botloze vlees, goeie tip, maar voorlopig kan ik wel een beetje vooruit met wat eischalen. Thanks. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door