Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#575629
Ik ben aan de slag gegaan met de BARF rekenhulp, maar nu moet ik de % aan voedingsbehoefte per dag invullen.

Heb me suf lopen zoeken, maar kan niet vinden wat er gemiddeld aangehouden word. :-[

Dus please...welk percentage moet ik invullen?

Boy is 54 kg en krijgt gemiddeld 800 gram per dag CB waarvan 75% de light versie, 20 % de natuur en 5% BARF dingetjes. (op weekbasis)
Gandor is ca 49 kg en krijgt gemiddeld 1100 gram per dag CB waarvan 75% de aktief versie, 20% de natuur en 5% BARF dingetjes. (op weekbasis)

Dus dat het percentage bij Gandor hoger moet zijn snap ik.........maar verder?????
Helppp ;D
Laatst gewijzigd door *wendy* op do 22 jun 2006, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#575631
overigens jammer dat ik het niet om kan draaien...dus de groene vlakken invullen en dat dan de percentages zichtbaar worden :-[ of doe ik iets verkeer? :)
Door Lizzy
#575635
Wacht even hoor, want ik ben bang dat ik je niet begrijp....

Je geeft maar 5% BARF dingetjes... Waarom wil je dan rekenen met de BARF rekenhulp? Voor zo'n klein percentage kun je toch gewoon lekker wat geven, zonder uit te rekenen?

Qua hoeveelheden BARF-maaltijden, kun je gewoon dezelfde hoeveelheden aan houden als dat je nu Carnibest geeft.

Qua percentages die je moet invullen: dit hangt af van wat jij wilt! Ik voer zelf: 50% vleesbot, 15% groentemix, 15% orgaanvlees, 20% spiervlees (daarvoor gebruik ik dat lege vakje onder tafelrestjes).
Door *wendy*
#575638
Nou ik wil wat meer BARF "dingetjes" gaan geven.
Maar eerst eens wat op papier zetten zeg maar en dan hier plaatsen.
En toen las ik in een ander topic dat Tieneke zei dat het dan wel "beter" was om op percentages te letten.

Toen ik op groentemix een zoekopdracht deed kwam ik al wel een menu tegen waar ik me een beetje aan vast kan houden. Bestond uit CB, AHV en BARF.

Maar ik ben aan het studeren geslagen zeg maar ;D
Eerst de theorie en dan de praktijk ;D
Door Lizzy
#575644
Als je de helft of meer zelf gaat samenstellen, dan vind ik ook dat je wat kritischer moet kijken. Daaronder zou ik me eerlijk gezegd niet druk maken.... Gewoon lekker wat dingen voeren die niet in versvlees zitten en vooral vleesbotten en spiervlees en bijv. 1 keer per week vette vis voeren!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 22 jun 2006, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#575655
Dus als ik dan over ben geschakeld van 2x per dag naar 1x per dag voeren en ik voer dan de helft van die ene maaltijd CB en de andere helft BARF
(...OF ik voer 4 dagen CB en 3 dagen BARF.)
Dan hoef ik me niet druk te maken als ik jouw tips van hierboven volg? :-[
Door Lizzy
#575683
[quote="pippy"]
Dus als ik dan over ben geschakeld van 2x per dag naar 1x per dag voeren en ik voer dan de helft van die ene maaltijd CB en de andere helft BARF
(...OF ik voer 4 dagen CB en 3 dagen BARF.)
Dan hoef ik me niet druk te maken als ik jouw tips van hierboven volg? :-[
[/quote]

Da's dus best veel zelf samengesteld. Ik zou toch, als ik jou was, even kijken naar hoe je grofweg het best kunt voeren.

Ik zou zelf kiezen voor toch zo'n 50% vleesbot. En ongeveer 15% groentemix. Persoonlijk zou ik niet meer als 5%, hooguit 10% orgaanvlees (inclusief pens) geven. En de rest spiervlees/vette vis (behalve zalmKOP, dat moet je weer tot vleesbot rekenen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door