Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door knabbel598
#572049
Beste allemaal,

Tot mijn ontsteltenis is het topic wat ik had geplaatst op slot!!!!!

Toch wil ik jullie bedanken voor de bijdrage, jammer dat toch een aantal mensen behoorlijk negatief reageren, hier zijn dieren over het algemeen niet mee geholpen. De veronderstelling dat ik bij een diervoederfabrikant werk is overigens niet juist, mijn werkzaamheden zijn het begeleiden van diervoeder fabrikanten in binnen en buitenland m.b.t. import en export in het algemeen en daar zit ook honden en kattenvoer bij.

Mijn eigen huisdieren voer ik 2 dagen in de week vers en de rest brokken.

Re: “Timmy” was erg geïnteresseerd in mijn naam deze is Mike Rouwet.
Re: “Tinker” verondersteld dat ik uit Rotterdam kom dit is niet juist ik ben afkomstig uit Zevenhuizen.
Re: “”202spots”en “Boefke” Op veel forums wordt de indruk gewekt dat een Barfer of KVVer beter is voor zijn dieren dan iemand die “brokken”voert, wordt hier mee bedoeld,
Bijv: Quote; “want uiteindelijk voeren WIJ onze dieren ’t voer wat ze nodig hebben.”
Mijn bedoeling is pertinent niet om Barf of KVV in twijfel te trekken, ik wil graag over voeding in het algemeen lezen en discussiëren. En als belangrijkste iedereen met zijn of haar overtuiging in zijn waarde laten.
Re: “Angelique” Ik heb me bewust na veel te hebben gelezen op dit forum aangemeld en denk hier dan ook niet verkeerd te zitten, ik vindt het jammer dat je mij beschuldigd van foute conclusies over barfers en kvvers dat is zeker niet mijn intentie.
Re: “Tineke” Jammer dat je niet openstaat voor discussie.
Re: “Laura2004” mijn bedoeling is een breder beeld te scheppen van de brokken markt, het kaf van het koren scheiden, te laten zien dat er misschien niet zo goed maar wel degelijk goede alternatieven zijn.
Re: “Audrina” sorry voor mijn misschien wat late reactie maar ben door mijn werk een aantal dagen niet thuis geweest.
Re: “Sylvia” jammer dat je zo reageert.
Re: “Lizzy” dat u als initiatief neemster en beheerder van dit forum discussies verbied vindt ik vreemd, ik heb nimmer de bedoeling gehad om brokken aan te prijzen en zo als ik het zie dat ook niet gedaan. Dat alhier niet mag worden gesproken over brokken vindt ik vreemd en is mij ook in de voorwaarden niets van gebleken. Mocht er voor mijn mening op dit forum geen ruimte zijn dan hoor ik dat overigens ook graag, dan zal ik mij uiteraard uitschrijven.

Knabbel598
Door Lizzy
#572059
Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest. Dit is geen discussie-forum voor brokken. We gaan hier dan ook niet de discussie voeren of brokken wel of niet gezond zijn voor honden. Daar is dit forum niet voor bedoelt. Daar zijn vele andere fora voor.

Dus
mijn bedoeling is een breder beeld te scheppen van de brokken markt, het kaf van het koren scheiden, te laten zien dat er misschien niet zo goed maar wel degelijk goede alternatieven zijn.
Nee. Niet op dit forum.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 17 jun 2006, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#572075
knabbel598 schreef: Re: “”202spots”en “Boefke” Op veel forums wordt de indruk gewekt dat een Barfer of KVVer beter is voor zijn dieren dan iemand die “brokken”voert, wordt hier mee bedoeld,
Bijv: Quote; “want uiteindelijk voeren WIJ onze dieren ’t voer wat ze nodig hebben.”
Ik denk dat hierover al een aantal duidelijke reacties zijn geweest in het andere topic, zoals bv die van Cin, die werkelijk de spijker op zijn kop slaat. Ook ik voerde tot een jaar geleden brok, uit liefde voor mijn dieren, omdat ik toen dacht dat dat goede voeding was. Die liefde is idd niet nu ineens nog meer gegroeid, of anders geworden nu ik zelf samenstel. Maar, ik vind wel degelijk dat ik mijn hond nu BETER voer dan een jaar geleden. Dus ja, ook in het algemeen vind ik dat een kvv-er of barfer zijn/haar dier beter voert dan iemand die brokken voert. Maar dat staat verder los van de hoeveelheid liefde die iemand voor zijn/haar dier voelt. Als mensen dat onderscheid zelf niet kunnen maken dan is dat hun eigen tekortkoming.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#572108
knabbel598 schreef: Beste allemaal,

Tot mijn ontsteltenis is het topic wat ik had geplaatst op slot!!!!!

Toch wil ik jullie bedanken voor de bijdrage, jammer dat toch een aantal mensen behoorlijk negatief reageren, hier zijn dieren over het algemeen niet mee geholpen. De veronderstelling dat ik bij een diervoederfabrikant werk is overigens niet juist, mijn werkzaamheden zijn het begeleiden van diervoeder fabrikanten in binnen en buitenland m.b.t. import en export in het algemeen en daar zit ook honden en kattenvoer bij.

Mijn eigen huisdieren voer ik 2 dagen in de week vers en de rest brokken.

Re: “Timmy” was erg geïnteresseerd in mijn naam deze is Mike Rouwet.
Re: “Tinker” verondersteld dat ik uit Rotterdam kom dit is niet juist ik ben afkomstig uit Zevenhuizen.
Re: “”202spots”en “Boefke” Op veel forums wordt de indruk gewekt dat een Barfer of KVVer beter is voor zijn dieren dan iemand die “brokken”voert, wordt hier mee bedoeld,
Bijv: Quote; “want uiteindelijk voeren WIJ onze dieren ’t voer wat ze nodig hebben.”
Mijn bedoeling is pertinent niet om Barf of KVV in twijfel te trekken, ik wil graag over voeding in het algemeen lezen en discussiëren. En als belangrijkste iedereen met zijn of haar overtuiging in zijn waarde laten.
Re: “Angelique” Ik heb me bewust na veel te hebben gelezen op dit forum aangemeld en denk hier dan ook niet verkeerd te zitten, ik vindt het jammer dat je mij beschuldigd van foute conclusies over barfers en kvvers dat is zeker niet mijn intentie.
Re: “Tineke” Jammer dat je niet openstaat voor discussie.
Re: “Laura2004” mijn bedoeling is een breder beeld te scheppen van de brokken markt, het kaf van het koren scheiden, te laten zien dat er misschien niet zo goed maar wel degelijk goede alternatieven zijn.
Re: “Audrina” sorry voor mijn misschien wat late reactie maar ben door mijn werk een aantal dagen niet thuis geweest.
Re: “Sylvia” jammer dat je zo reageert.
Re: “Lizzy” dat u als initiatief neemster en beheerder van dit forum discussies verbied vindt ik vreemd, ik heb nimmer de bedoeling gehad om brokken aan te prijzen en zo als ik het zie dat ook niet gedaan. Dat alhier niet mag worden gesproken over brokken vindt ik vreemd en is mij ook in de voorwaarden niets van gebleken. Mocht er voor mijn mening op dit forum geen ruimte zijn dan hoor ik dat overigens ook graag, dan zal ik mij uiteraard uitschrijven.

Knabbel598
Ik wordt een beetje moe van de mensen die brokken voeren en dan roepen dat versvlees voerder of barfers vinden dat brokjes voerders niet van hun dieren houden.
Het is mijn inziens een beetje hun eigen gevoel wat ze hebben en proberen die in de schoenen van een ander te schuiven.
Als ik vertel wat ik voer en waarom ik dat voer zijn er steevast fervente brok voerders die dan direct hun meest agressieve toestenbord aansluiten en zich genoodzaakt te voelen te roepen over Jehova en dat ik zeg dat ze niet van hun hond houden terwijl ik alleen vertel in een vraag wat jij voert en waarom....dat ik vers voer en waarom ik dat voer ::) Ik heb dan het idee dat die mensen mijn verhaal dus waarschijnlijk logisch vinden maar het hen niet uitkomt dat het een logisch verhaal is het is iets wat ze dan denk ik liever niet lezen zodat ze met een gerust hart verder kunnen met de zak euk of bonzo, en dan gaan ze uithalen en huilen dat er gezegd wordt dat ze niet van hun hond houden tenminste dat denk ik dan, want ik ga toch ook niet roepen dat de fervente euk volger vindt dat ik niet van mijn honden hou omdat brokjes het beste is voor de hond. Wat mij ook wel opvalt is dat de meeste mensen die dit roepen op de vraag waarom ze een bepaald merk brokken dan voeren, waar die brokken uit bestaan ze nooit geen antwoord geven.
Eigenlijk zijn dat soort mensen de reden dat ik brokjes fora vermijd en dus ook niet zit te wachten op een knabbel die mij hier komt vertellen dat wij mensen zeggen dat als ze brokjes voeren ze niet van hun hond houden en die ook nog komt verkondigen dat brokjes best wel oke zijn. Ik vind brokjes namelijk niet oke voor mijn honden en al helemaal niet voor mijn katten en gelukkig heb ik dan hier een forum die opgericht is met het zelfde idee dat brokjes niet oke zijn voor carnivoren.
Dus wil je die discussie aan dan zijn er zat fora waar je dat prima kunt doen maar niet hier.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 17 jun 2006, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
#572148
Ik als overtuigend barfer ;D snap bepaalde beweegredenen wel, waarom sommige brokjesvoerders reageren zoals ze reageren. Niet iedere hond is om te schakelen naar vers voeren en van daaruit is de brok die jij waarschijnlijk bedoelt niet eens zo'n verkeerde keuze. Maar ook deze brok blijft een brok en ik wil het beste voor mijn kanjers. :P
Door Femke
#572294
Jammer..............


..........dat je niet inziet dat je op dit forum geen poot aan de grond krijgt want de beslissing om geen brok meer te voeren ligt bij de meesten al ver achter ons.

Ik nodig je van harte uit om in de andere topics mee te discussieren over pro-verse onderwerpen. Heb je hier geen belang bij, dan heb je ook geen belang bij Barfplaats want hier is het alleen maar rauw en vers wat de klok slaat.

Al zit er 150 procent vlees in een brok: hier komt het er nog niet in, want brok is brok en dat is gekookt en dat motten ze hier niet.

Dat Lizzy jouw andere topic op slot gooit kan ik goed begrijpen. In het verleden zijn er hier op Barfplats oeverloze brok-discussies geweest. BP onderscheid zich van de andere fora door geen brok discussies te voeren. Daar zijn legio andere fora voor ;)
Laatst gewijzigd door Femke op za 17 jun 2006, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#572380
knabbel598 schreef: Re: “Angelique” Ik heb me bewust na veel te hebben gelezen op dit forum aangemeld en denk hier dan ook niet verkeerd te zitten, ik vindt het jammer dat je mij beschuldigd van foute conclusies over barfers en kvvers dat is zeker niet mijn intentie.
Als je hier over Bones And Raw Food of KVV komt (kn)babbelen, dan zit je hier prima en ben je van harte welkom. Zodra je hier welke brok dan ook gaat lopen promoten al dan niet als alternatief voor BARF, dan zit je gewoon op het verkeerde forum omdat dat dan wel niet in de voorwaarden staat, maar DE peiler van dit forum is rauw voer en daar horen brokjes nu eenmaal niet bij.

Ik heb je verder nergens van beschuldigt. Ik melde slechts mijn ongenoegen over het feit dat jij versvoerende mensen generaliseerd tot een groep die zohoo gemeen zijn voor brokkenvoerende mensen. Als je zoals je zelf zegt hier al langer meeleest snap ik niet hoe dat hier neer kunt zetten aangezien er nog best wat mensen hier op het forum hun hond brok erbij geven en die worden er nooit van beschuldigt geen hondenliefhebber te zijn.
Door tieneke
#572785
Tinker schreef: Ik"veronderstel"dat je uit Rotterdam komt omdat je dat nu eenmaal in je profiel hebt gezet. :P
Heeft hij misschien zijn DSZ? ;D ;D
Door Peet
#572791
Beste Knabbel,

Op een cavia-forum is men niet in een tamme rat geintereseerd. Op een voetbal-forum moet je ook niet met je hockey-verhalen aankomen.
Dus op een Barf-forum is geen interesse voor brokken.

Weet je wat pas een goeie zou zijn?
Als jij als adviseur in je eigen werkkring Vers Voer zou gaan promoten! Dan zou je nog eens iets goeds doen :).

In ieder geval beter dan hier een brok-verhaal op te hangen ;)
Door Marieke
#573333
Eeen discussie over "het kaf van het koren scheiden" onder de brokkenmerken is hier ook redelijk nutteloos.
Want stel dat de discussie heeft uitgewezen dat er dus brokken zijn met minder toevoegingen en weet ik wat.
Dan wat...?
Geen hond die er hier iets mee doet, hoor, want niemand voert hier brokken.
Brokken staan haaks op het idee van rauw en vers voeren.

Je gaat toch ook niet op een forum voor vegetarische recepten een heerlijk recept voor gehaktballen geven om maar aan te tonen dat er ook goede vleesrecepten zijn?
Want wat zullen mensen dan zeggen? Bedankt en dag, hier doen we dus niks mee!
Laatst gewijzigd door Marieke op ma 19 jun 2006, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#573356
Marieke schreef: Je gaat toch ook niet op een forum voor vegetarische recepten een heerlijk recept voor gehaktballen geven om maar aan te tonen dat er ook goede vleesrecepten zijn?
Want wat zullen mensen dan zeggen? Bedankt en dag, hier doen we dus niks mee!
Ik zocht al een paar dagen naar een goede vergelijking maar deze is echt subliem :D!!! Precies dus. Zo denk ik er ook over!
Door Sennaruby
#573403
Marieke schreef: Je gaat toch ook niet op een forum voor vegetarische recepten een heerlijk recept voor gehaktballen geven om maar aan te tonen dat er ook goede vleesrecepten zijn?
Geweldig! Je slaat de spijker op zijn kop!!

;D

Fieke
Door Qwertu
#573419
Ik snap Knabbels poging wel, maar ik denk dat het een goed besluit is om er gewoon niet meer over te beginnen (met natuurlijk weer opmerkingen dat "wij" het niet willen zien en eenkennig zijn?).

Er zullen altijd voor -en tegenstanders van brokken zijn. Hier zijn de tegenstanders.....en daarmee is het denk ik gewoon klaar?

Die vergelijking van Marieke is prachtig hiervoor ;D. Mooi gevonden.
Door peerle
#573507
idd, hiermee lijkt de discussie wel afgesloten, voorzover die niet al compleet overbodig was. Ik moest gewoon ook nog even kwijt aan marieke wat super vergelijking !
Groetjes,
peerle
Door pallas
#574501
mag deze toppic ook op slot??? ik zit hier echt niet op te wachten, zoek aub een ander forum om met anderen uit te zoeken wat (in uw ogen) dan de beste brok zou moeten zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door