Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welk bedrag ben jij maximaal bereid aan barfmateriaal uit te geven?

maximaal € 1,- per kilo
2
2%
maximaal € 2,- per kilo
23
23%
maximaal € 4,- per kilo
42
42%
maximaal € 6,- per kilo
23
23%
maximaal € 8,- per kilo
3
3%
maximaal € 10,- per kilo
Geen stemmen
0%
anders, namelijk.....
8
8%
geen maximum
Geen stemmen
0%
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#597886
Mijn baasje heeft maximaal € 8,00 gestemd. Dat doet ze niet vaak. Maar met een half jaar op barf en een niet te grote vriesruimte vindt ik dat best reeel.
Meestal kost alles veel minder. Maar ja een heel konijn of een mooi bevleesde lamsrib bij de Islamitische slager is nu eenmaal niet zo goedkoop.
Mijn baasje eet ook altijd hele lekkere dingen, dus gunt ze mij en Estrella dat ook best wel.
Verder lust ik geen eend, geen duif en ook paardenvlees hoef ik niet zo. Pens is heel goedkoop, hart redelijk en kip is ook niet al te duur. En als baasje lamsbout koopt eten zij de lekkere malse stukjes en krijgen Estrella en ik de rest. Groenten en fruit gaan ook van de voorraad mensenvoedsel dus ach waar praat men ook over, anders vergeten die mensen toch om het te eten. Het stond toch immers zo mooi op de fruitschaal. Maar ze zijn ook best wel slim en halen veel op de Haagse markt. Aan het eind van de dag krijg je dan hele goeie aanbiedingen. Zoals een hele bak zalmkoppen (5 kg) voor 4,50 Euro .. nu ja dat kun je niet echt duur noemen toch..?Afbeelding
Door Oso-Bayou
#597990
Ik heb een max van 3 euro per kg.
Omdat dit er niet bij staat heb ik anders nl....
Meer geld is voor mij geen optie, dan maar vaker iets minder afwisseling, altijd nog beter dan brokken. :(
Door *Robin*
#599348
voor vlees van kip en vis en rund geef ik echt niet meer uit dan 3 a 4 euri de kilo maar konijn heb ik laatst gekocht voor 5.50 euro dus dat doe ik dan ook nog wel
dus echt maximum voor "bijzonder" vlees is 6 euro per kilo, voordeel is ook dat katten niet veel eten ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#599384
*Robin* schreef: voor vlees van kip en vis en rund geef ik echt niet meer uit dan 3 a 4 euri de kilo maar konijn heb ik laatst gekocht voor 5.50 euro dus dat doe ik dan ook nog wel
dus echt maximum voor "bijzonder" vlees is 6 euro per kilo, voordeel is ook dat katten niet veel eten ;)
Jaa, dat maakt een heel verschil :D
Door *Robin*
#599392
Angelique schreef: Jaa, dat maakt een heel verschil :D
tja jullie geven veel geld uit aan eten :o
zeker met een paar grote honden ::)
Door Antonia
#599432
*Robin* schreef: tja jullie geven veel geld uit aan eten :o
zeker met een paar grote honden ::)
Ik denk dat dat in het algemeen gesproken wel meevalt. De poll gaat ook over wat je maximaal per kilo uitgeeft, niet wat je gemiddeld per kilo uitgeeft of wat je per hond of per dag aan meerdere honden uitgeeft. Ik heb drie honden, waarvan er twee erg groot zijn en die krijgen samen zo'n 3,5 kg per dag (ze lusten wel meer hoor). Gemiddeld geef ik € 2,00 per kilo uit dus per dag zo'n € 7,00. Eend is iets duurder zo rond de € 3,00 per kilo en lamsribben en lamsnekken nog weer iets duurder, maar dat compenseer ik weer met goedkopere kippen, geitenribben, pens en kopvlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#599446
*Robin* schreef: tja jullie geven veel geld uit aan eten :o
zeker met een paar grote honden ::)
Nou nee, dat valt reuze mee, maar een konijn van 6 euro zou buiten het budget vallen aangezien ze die in 1 maaltijd weg zouden happen en dan is 9 x 6 iets teveel van het goede. Maar goed, veel grote eters heeft ook zo zijn voordelen :P
Door *Robin*
#599609
Angelique schreef: Nou nee, dat valt reuze mee, maar een konijn van 6 euro zou buiten het budget vallen aangezien ze die in 1 maaltijd weg zouden happen en dan is 9 x 6 iets teveel van het goede. Maar goed, veel grote eters heeft ook zo zijn voordelen :P
Tja jij kan weer profiteren van prijzen die verminderen door de hoeveelheid kilo's die je meeneemt ;) dat hoef ik niet te proberen met mijn koel/vries combi ;D
Door sabine
#599716
Niet dat ik zo heel veel barf, maar ik wil maximaal 4 euro per kilo uitgeven.

Ik haal (of m'n zus) bij het islamcenter m'n ribben en dan zit ik wel onder die 4 euro. Voor een hele enkele keer vind ik het niet zo'n ramp als het wat duurder is, maar dat is dan bv eens in de maand.
Door Tineke *
#599829
Antonia schreef: Ik denk dat dat in het algemeen gesproken wel meevalt. De poll gaat ook over wat je maximaal per kilo uitgeeft, niet wat je gemiddeld per kilo uitgeeft of wat je per hond of per dag aan meerdere honden uitgeeft. Ik heb drie honden, waarvan er twee erg groot zijn en die krijgen samen zo'n 3,5 kg per dag (ze lusten wel meer hoor). Gemiddeld geef ik € 2,00 per kilo uit dus per dag zo'n € 7,00. Eend is iets duurder zo rond de € 3,00 per kilo en lamsribben en lamsnekken nog weer iets duurder, maar dat compenseer ik weer met goedkopere kippen, geitenribben, pens en kopvlees.
ff ontopic,wat heb jij voor grote honden?

                              Tineke
Door Antonia
#600124
Tineke * schreef: ff ontopic,wat heb jij voor grote honden?

                              Tineke
De gentle giants onder de honden: twee Ierse Wolfshonden en daarnaast een iets kleiner manneke, een rottweiler.
Door ~Joke~
#603457
Antonia schreef: Ik denk dat dat in het algemeen gesproken wel meevalt. De poll gaat ook over wat je maximaal per kilo uitgeeft, niet wat je gemiddeld per kilo uitgeeft of wat je per hond of per dag aan meerdere honden uitgeeft. Ik heb drie honden, waarvan er twee erg groot zijn en die krijgen samen zo'n 3,5 kg per dag (ze lusten wel meer hoor). Gemiddeld geef ik € 2,00 per kilo uit dus per dag zo'n € 7,00. Eend is iets duurder zo rond de € 3,00 per kilo en lamsribben en lamsnekken nog weer iets duurder, maar dat compenseer ik weer met goedkopere kippen, geitenribben, pens en kopvlees.
Wat eten mijn kleintjes in verhouding dan veel!!! Die van mij eten 900gr vlees/botten per dag met z'n drietjes. Het verhaal klopt dus wel dat kleine hondjes in verhouding meer eten nodig hebben dan grote honden.
Door Antonia
#603799
Joke Miedema schreef: Wat eten mijn kleintjes in verhouding dan veel!!! Die van mij eten 900gr vlees/botten per dag met z'n drietjes. Het verhaal klopt dus wel dat kleine hondjes in verhouding meer eten nodig hebben dan grote honden.
Ja, dat klopt wel. Brian, mijn volwassen Ierse Wolfshond reu, weegt ongeveer 75 kg. In het begin hanteerde in een voedingsbehoefte van 2%, dus zo'n 1500 gram. Na verloop van tijd merkte ik dat hij op die hoeveelheid zwaarder werd en ben ik wat gaan minderen. Hij krijgt nu ongeveer 1200 á 1300 gram per dag (dus zo'n 1,5%), soms iets meer en soms iets minder, dat hangt er ook een beetje vanaf wat ze eten.
Datzelfde geldt voor Enya, mijn puberende Ierse Wolfshond meisje van 9 maanden. Bij haar hanteerde ik in het begin een percentage van 5%, naarmate ze groter wordt pas ik de hoeveelheid aan en zakt dat percentage. Ik weet niet wat ze nu weegt (zo'n grote hond is wat lastig te wegen op een personen weegschaal) maar ik schat dat ze nu rond de 50 kg weegt, haar volwassen gewicht wordt zo rond de 65 kg. Zij eet ongeveer 1500 gram per dag.
Tot slot Santos, mijn rottweiler reu, die weegt 42 kg. Hij eet een kleine kilo per dag.
Door ~Joke~
#604325
De Ierse Wolfshond  is een favoriet van mij. Ik had me al eens afgevraagd hoeveel zulke grote jongens eten  :D 10 Keer zoveel als de mijne? Ik kwam dan op zo'n 3.6-4 kg per hond uit  :D :D Maar goed dat het niet zo werkt!  ;)
Door Antonia
#605138
Joke Miedema schreef: De Ierse Wolfshond  is een favoriet van mij. Ik had me al eens afgevraagd hoeveel zulke grote jongens eten  :D 10 Keer zoveel als de mijne? Ik kwam dan op zo'n 3.6-4 kg per hond uit  :D :D Maar goed dat het niet zo werkt!   ;)
Als dat zo zou werken dan was ik inmiddels failliet  :).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door